Michael Bay gör (explosiv?) film av Out Run
Haha såg någon skådis på Instagram lägga ut om detta och trodde nästan det var skämt. Känns verkligen inte som ett spel som passar som film. Men men. Michael Bay gonna Uwe Boll I guess
Gissar du följer Sydney Sweeney ..
Haha såg någon skådis på Instagram lägga ut om detta och trodde nästan det var skämt. Känns verkligen inte som ett spel som passar som film. Men men. Michael Bay gonna Uwe Boll I guess
Flashig grafik och noll story, perfekt för Michael Bay ju.
Gissar du följer Sydney Sweeney ..
Det gör jag! Och det var nog hon som la upp om det ja. Dock på stories och inte på sin sida så kunde inte dubbelschecka nu tyvärr men det var nog hos henne jag såg det ja. Och hon ska väl vara blonda passageraren antar jag så det var väl bra val antar jag
Flashig grafik och noll story, perfekt för Michael Bay ju.
Haha ja, återstår att se hur bra de lyckas få till känslan och vad de ska fylla ut det visuella med. Kommer ju behöva se bara för att reta mig på den sen
Jag har aldrig haft några egna åsikter (som går mot strömmen) om Michael Bays filmer innan 13 Hours - The secret soldiers of Benghazi. Man kan säga vad man vill om hans filmer men dom är ofta väldigt action-packade och visuellt tilltalande.
Jag kommer se denna bara för att jag lirade spelet när jag var en liten grabb
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik
Det här börjar ju bli fånigt. Ett titel, 80-talet och en bil är vad de har att jobba med. Det är ju inte ens en grund... Det är som att göra ett datorspel baserat på Anslagstavlan.
Vad man däremot hade älskat är ett helt nytt racingspel byggt på Outrun – gärna storydrivet.
Köra fort från punkt A till B i cool bil fungerade lysande i Vanishing Point. OutRun har till och med en snygg passagerare att inkludera.
Det vore mer intressant om de utbasunerade ett Outrun 3, eller för all del en remastrad Outrun 2.
Vad som helst egentligen.
Verkligen, ett nytt Outrun vore kanon. Skulle köp direkt.
Vårt Coop Forum i Skövde (i början på 90-talet hette det ”Obs.”) hade en Outrun Arkadmaskin med bil och ratt. Jag fick tjata på morsan för att få testa. Sannolikt det första arkadspelet jag körde i mitt liv. Vad kan jag ha varit, 7-8 bast?
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Nåja.
Den kommande Amiga-versionen är klart mer att hänga i julgranen än den bedrövliga gamla:
Det ser riktigt härligt ut!
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Vårt Coop Forum i Skövde (i början på 90-talet hette det ”Obs.”) hade en Outrun Arkadmaskin med bil och ratt. Jag fick tjata på morsan för att få testa. Sannolikt det första arkadspelet jag körde i mitt liv. Vad kan jag ha varit, 7-8 bast?
De fanns på Gröna Lund på 80-talet, de där man satt i - kungligt kul. Sen köpte (ja, köpte - inte kopierade. Notera gärna det du som skickade in anonym rättelse om det.) jag det till C64:an och blev gruvligt besviken.
De fanns på Gröna Lund på 80-talet, de där man satt i - kungligt kul. Sen köpte (ja, köpte - inte kopierade. Notera gärna det du som skickade in anonym rättelse om det.) jag det till C64:an och blev gruvligt besviken.
När besvikelsen lagt sig tycker jag ändå Out Run till Commodore 64 gör sin grej rätt bra. Skitsimpelt att spela, kontrolleras bra och när man får feeling har det ett väldigt skönt flyt.
Bra. Inte mycket bra. Inte bara godkänt. Bra. Har kul när jag spelar det. Men som arkadport betraktat är Out Run inte imponerande någonstans.
När besvikelsen lagt sig tycker jag ändå Out Run till Commodore 64 gör sin grej rätt bra. Skitsimpelt att spela, kontrolleras bra och när man får feeling har det ett väldigt skönt flyt.
Bra. Inte mycket bra. Inte bara godkänt. Bra. Har kul när jag spelar det. Men som arkadport betraktat är Out Run inte imponerande någonstans.
Se där ja. Jag minns det som hackigt och svårspelat. Märkligt nog, med tanke på hur spel var då (Stunt Car Racer). Men Out Run var en furstligt på arkad, så kanske därför jag blev så gruvligt besviken på C64-verren. Men har för mig att Amiga-verren inte heller var nån höjdare.
Se där ja. Jag minns det som hackigt och svårspelat. Märkligt nog, med tanke på hur spel var då (Stunt Car Racer). Men Out Run var en furstligt på arkad, så kanske därför jag blev så gruvligt besviken på C64-verren. Men har för mig att Amiga-verren inte heller var nån höjdare.
Amiga-versionen brukar sägas var en av de sämsta. Riktigt sunkigt portat. Kul att det får återupprättelse nu i dagarna.
https://youtu.be/JFa8YRlfdV0?si=tXzvFuLcL4I7CDqb
Outrun på ZX Spectrum. Räkna bildrutorna 😅
Och färgerna! Ser ju hemskt ut!
https://youtu.be/JFa8YRlfdV0?si=tXzvFuLcL4I7CDqb
Outrun på ZX Spectrum. Räkna bildrutorna 😅
Hade det på Spectrum. Jag saknar inte Spectrum tiden. Men jävlar vad bra vissa spel var. Outrun var inte ett av dem
I drank what?
Hade för mig att det portades till NES, men det måste ha varit Master System jag spelade det på som barn? Det minns jag som väldigt kul att spela. Stod också som arkadversion i cafeterian vid stadens stora badstrand. Inte fancyversionen som man satt i, men minns att det ändå var magiskt.