Snabbkollen – Spelar du med lurar eller högtalare?

Robot
Snabbkollen – Spelar du med lurar eller högtalare?
Medlem

Hörlurar vid datorn, högtalare vid TVn.

Medlem

Alltid hörlurar/headset. Vill kunna ha hög volym utan att det stör, kunna svara på Discord utan att koppla om ljudet, och att kunna lokalisera ljud bättre i skjutspel.

Jag har ett par Steelseries Arctis Nova Pro Wireless som förmodligen är den bästa investeringen jag gjort till min dator.

Medlem

Datorhögtalare har man väl inte haft sedan de såg ut såhär:

Medlem

Tycker hörlurar är så tjatiga, så alltid högtalare (så länge sambo inte sover)

Medlem

har inte spelat med högtalare på över 15 år säkert, minst. trådade lurar framför datorn, airpods bluetoothade till TVn i vardagsrummet. förstår inte varför någon skulle välja högtalare framför lurar tbh, förutom kanske om man sitter med värsta hemmabiosystemet i ett hus utan grannar allt för nära, och kan blåsa på ordentligt.

Medlem

Oftast med hörlurar. Men då är det för att jag spelar med tjejen över Discord, på PC. Spelar jag däremot på PS5 eller Switch, då blir det genom högtalarna eller utan ljud.

Medlem
Skrivet av kebbe:

<Uppladdad bildlänk>

Kör faktiskt mycket med det (fast inbyggda i skärmen).
Men inte när jag spelar utan när jag kollar YouTube och liknande.

Medlem

Hörlurar på kvällarna, högtalare på dagen

Skrivet av kebbe:

<Uppladdad bildlänk>

Eller så spelar man på TV:n, vilket jag gör, tillsammans med en uppsättning högtalare i 5.1.2-konfiguration.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Hörlurar. Har en soundbar vid tvn som står för ifall jag vill ha öppen musik i rummet.
Så smidigt att kunna casta till den från dator eller mobil.

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Jag har XTZ Cinema högtalare, 7.1.2 till TVn. Jag får ont i öronen av hörlurar (ytterörat), vet inte om ett par större hörlurar hade kunnat vara bekvämare

Hörlurar vid datorn, högtalare vid TVn.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Klart man använder högtalarna så länge man inte sitter i ett Discord-samtal. Det är en av många fördelar med att äntligen bo i villa, inga grannar som kan klaga.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Hörlurar. Tar mindre plats och man behöver inte tänka på om man stör. Surround / Dolby Atmos fungerar också riktigt bra med Dolby Access Appen nuförtiden.

Medlem

Måset ha högtalare, jag klara inte av hörlurar.
Jag måste kunna höra om någon knackar på dörren, ringer eller något ramlar ov okänd anledning eller något piper ETC.

Jag får nån sorts halv-panik typ om jag inte har koll på min omgivning.

Redaktör
Ponny

Headset all the way när jag spelar! Som hörselskadad är det perfekt att kunna dra på volymen utan att nån grymtar "Men sänk då!".

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Vid datorn, hörlurar. Vid TVn, högtalare (soundbar + sub).

Men eftersom jag till 95% spelar i soffan nuförtiden så blir det ju mest högtalare.

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Redaktör

Blandat: högtalare dagtid, lurar när folk sover. Gäller både konosol (tv) och dator.

signatur
Medlem

Hörlurar/headset bara även om jag har ett par ok högtalare bredvid skärmen. Föredrar bra helst öppna lurar tycker det ger en bättre närhet/närvaro när man spelar.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem

Alltid lurar vid PC:n. Högtalarsystem till konsoler/TV om sambon är vaken, annars lurar där med.

Medlem

Sedan barnens ankomst - Alltid hörlurar. Mer immersive, missar inte något. Kan tilläggas att haptisk feedback på min DualSense är nåt jag älskar att känna, men absolut inte höra

Enda undantaget är när jag spelar med fru (Split Fiction) eller då och då tillsammans med barnen. Då blir det TV-högtalarna

Medlem

Kör med en JBL bar 1300. Väldigt sällan lurar numera bara om jag spelar BR

Medlem

Vill ha ordentligt ljud, så alltid högtalare. Med en bra mikrofon behöver man inte byta till hörlurar när man ska köra discord-samtal heller.

signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Högtalare!

Medlem

Kör discord med hörlurar och resterande ljud i högtalarna

Medlem

Surrounds för tvn, lurar vid datorn

För många missade samtal och till och miss när det ringde på dörren ledde till att jag bara kör med högtalare istället XD

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Jag har XTZ Cinema högtalare, 7.1.2 till TVn. Jag får ont i öronen av hörlurar (ytterörat), vet inte om ett par större hörlurar hade kunnat vara bekvämare

Ett par stora over ear-hörlurar brukar funka bra även i långa sessioner. On ear-hörlurar får jag ont av.

Medlem

Har vansinnigt svårt för att spela med hörlurar av någon anledning. Delvis så känns det opraktiskt då fru och barn förväntar sig att jag alltid hör om de pratar/ropar etc delvis tycker jag det är rätt så jäkla obekvämt :/ Har ett par Steelseries Pro Wirelss som jag använder i nödfall.
Som högtalare kör jag (också Steelseries) Arena 9 som jag tycker har riktigt hyfsat ljud.

12
Skriv svar