Snabbkollen – Spelar du med lurar eller högtalare?
Skönast är ju högtalare. När familjen sover är det hörlurar.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Ett par stora over ear-hörlurar brukar funka bra även i långa sessioner. On ear-hörlurar får jag ont av.
Jag har varit nyfiken på sennheiser hd 600. Monitor hörlurar överlag verkar ha större muffar. Jag hade ett par Sennheiser Game Zero, de var bekväma och hade bra ljud, men huvudbandet tappade all elasticitet och började spreta utåt. Så jag är lite försiktig med sennheiser i framtiden. Sony har bra lurar, men ingenting med stora muffar. Men inte aktuellt att köpa nytt just nu.
Spelar på DÅLIGA hägtalare.
Absolut skönast för att va ärli.
Skit vad jag kan sitta o lvla ibland.
Man hade velat höra granaterna i battlefield eller nåt om man hade haft bra högtalare ist.
Utani gran hur exori när alla mods kommer för censur åt regeringen. Fuck regeringen isf. Hur kan de censurera?! Otäckt
Jag har varit nyfiken på sennheiser hd 600. Monitor hörlurar överlag verkar ha större muffar. Jag hade ett par Sennheiser Game Zero, de var bekväma och hade bra ljud, men huvudbandet tappade all elasticitet och började spreta utåt. Så jag är lite försiktig med sennheiser i framtiden. Sony har bra lurar, men ingenting med stora muffar. Men inte aktuellt att köpa nytt just nu.
En del av Senns biligare byglar har tyvärr en tendens att tappa spänning men 600-seriens bygel är bland dom stadigaste som går att köpa. Finns en hel del som haft sina 600's sedan sena 90-talet. Sen är det rätt trevligt att Senn säljer reservdelar (pads/muffar brukar behöva bytas vartannat år eller så) om någon del skulle gå sönder.
HD650 är nog det bästa köp jag gjort på hörlursfronten. Visst, hade önskat lite större ljudbild samt mer bas lägre i frekvensregistret men underbar lur för pengarna i övrigt.
En del av Senns biligare byglar har tyvärr en tendens att tappa spänning men 600-seriens bygel är bland dom stadigaste som går att köpa. Finns en hel del som haft sina 600's sedan sena 90-talet. Sen är det rätt trevligt att Senn säljer reservdelar (pads/muffar brukar behöva bytas vartannat år eller så) om någon del skulle gå sönder.
HD650 är nog det bästa köp jag gjort på hörlursfronten. Visst, hade önskat lite större ljudbild samt mer bas lägre i frekvensregistret men underbar lur för pengarna i övrigt.
Tyvärr av den anledningen får jag en isande känsla av att köpa nytt från dem. Jag betalade 1800kr 2015 för Game Zero (ca 2300kr idag), vilket i stort sett är samma pris som för Hd650/600. Sedan så bytte Sennheiser ägare 2021, de var på väg att gå i konkurs ett tag. Det är svårt att veta vart man ska placera dem idag.
Kanske köper 600/650 i framtiden. Men då hade jag skrapat bort Sennheiser logon
Hörlurar vid datorn, högtalare vid TVn.
Same here Creative GigaWorks S750 7.1 - 20 år gammal men superfint ljud.
Vid datorn är det mina Sony MDR-XB700 från 2009 med riktigt kraftig bas som gäller. Extremt slitna i lädret men ljudet... icke.