Snabbkollen – Spelar du med lurar eller högtalare?
Alltid hörlurar/headset. Vill kunna ha hög volym utan att det stör, kunna svara på Discord utan att koppla om ljudet, och att kunna lokalisera ljud bättre i skjutspel.
Jag har ett par Steelseries Arctis Nova Pro Wireless som förmodligen är den bästa investeringen jag gjort till min dator.
har inte spelat med högtalare på över 15 år säkert, minst. trådade lurar framför datorn, airpods bluetoothade till TVn i vardagsrummet. förstår inte varför någon skulle välja högtalare framför lurar tbh, förutom kanske om man sitter med värsta hemmabiosystemet i ett hus utan grannar allt för nära, och kan blåsa på ordentligt.
Datorhögtalare har man väl inte haft sedan de såg ut såhär:
<Uppladdad bildlänk>
Kör faktiskt mycket med det (fast inbyggda i skärmen).
Men inte när jag spelar utan när jag kollar YouTube och liknande.
Datorhögtalare har man väl inte haft sedan de såg ut såhär:
<Uppladdad bildlänk>
Eller så spelar man på TV:n, vilket jag gör, tillsammans med en uppsättning högtalare i 5.1.2-konfiguration.
00:00:02:42
Hörlurar. Har en soundbar vid tvn som står för ifall jag vill ha öppen musik i rummet.
Så smidigt att kunna casta till den från dator eller mobil.
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Klart man använder högtalarna så länge man inte sitter i ett Discord-samtal. Det är en av många fördelar med att äntligen bo i villa, inga grannar som kan klaga.
Sedan barnens ankomst - Alltid hörlurar. Mer immersive, missar inte något. Kan tilläggas att haptisk feedback på min DualSense är nåt jag älskar att känna, men absolut inte höra
Enda undantaget är när jag spelar med fru (Split Fiction) eller då och då tillsammans med barnen. Då blir det TV-högtalarna
Vill ha ordentligt ljud, så alltid högtalare. Med en bra mikrofon behöver man inte byta till hörlurar när man ska köra discord-samtal heller.
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Jag har XTZ Cinema högtalare, 7.1.2 till TVn. Jag får ont i öronen av hörlurar (ytterörat), vet inte om ett par större hörlurar hade kunnat vara bekvämare
Ett par stora over ear-hörlurar brukar funka bra även i långa sessioner. On ear-hörlurar får jag ont av.
Har vansinnigt svårt för att spela med hörlurar av någon anledning. Delvis så känns det opraktiskt då fru och barn förväntar sig att jag alltid hör om de pratar/ropar etc delvis tycker jag det är rätt så jäkla obekvämt :/ Har ett par Steelseries Pro Wirelss som jag använder i nödfall.
Som högtalare kör jag (också Steelseries) Arena 9 som jag tycker har riktigt hyfsat ljud.