Oblivion Remastered avslöjat – släpps idag!

Robot
Oblivion Remastered avslöjat – släpps idag!

Nästan 20 år efter originalet får vi remastern.

#oblivion, #the-elder-scrolls-iv-oblivion

Medlem

* Hästrustningen ingår!

Medlem

De har gjort om leveling-systemet som var det sämsta med Oblivion. Hoppas det nya är bra! Tyckte spelet såg fantastiskt ut på strömmen, installerar as we speak 😁

Medlem

Det är SÅHÄR man ska annonsera spel. Inte flera månader eller år i förväg. Släppa spelet SAMMA DAG is the way! Blir ta mig fan ett köp direkt. Aldrig lirat spelet, nu fick jag en ursäkt.

Medlem

Lovade mig själv ska klara ut 100% av Oblivion gjorde aldrig det med Orginalet

signatur

PEACE✌️

Medlem
Medlem
Skrivet av Rymdhund:

Det är SÅHÄR man ska annonsera spel. Inte flera månader eller år i förväg. Släppa spelet SAMMA DAG is the way!

Håller med inte massa förseningar & för tidigt utanonseringar

signatur

PEACE✌️

Redaktör
Ponny
Skrivet av Rymdhund:

Det är SÅHÄR man ska annonsera spel. Inte flera månader eller år i förväg. Släppa spelet SAMMA DAG is the way!

Man kan säga att Bethesda är, eh, "mästare" på båda bitarna: Elder Scrolls VI, och så... detta!

Men håller med. Shadow drops får pulsen att slå!

signatur

En Bamseponny av folket

Vilken härlig stream! Har länge tänkt spela om Oblivion och nu fick man ju verkligen den bästa anledningen! Synd bara att min dator inte pallar det 😅

Medlem

Lite märkligt att man kallar det en remaster, det som framgick under streamen ser det utan tvekan ut som en remake, enligt mig.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

OMG!
Det här var en överraskning av rang!

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem

Var är konsol versionerna??? Och ingen fysisk release? Suck

Medlem

By Azura! Nu är frågan: spela på Xbox Series S bara för att spelet ingår i Gamepass eller köpa det och spela på PlayStation5?

signatur

War, War never changes...

Medlem

Tyckte det såg väldigt ambitiöst ut för en remaster, känns mer som en remake. Nu är frågan om man ska köra det på Series S med game pass eller betala för en bättre PS5 version...🤔

Medlem

Jävla Sony och vara tröga på att uppdatera storen. Nån som vet vad det kostar? 🤔

Medlem
Skrivet av Fezk:

Lite märkligt att man kallar det en remaster, det som framgick under streamen ser det utan tvekan ut som en remake, enligt mig.

PC-remasterrace

Medlem

Hur rullar det på Steam deck tror ni?

Medlem

Oblivion var spelet som fick datorer att svettas, innan Crysis tog över den biten. På den tiden kom dock nya gpu:er, och cpuer årligen.

signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Oväntat dyrt, men med tanke på hur många timmar man kommer spendera i spelet är det värt. Billigare underhållning per krona får man leta efter

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Hur rullar det på Steam deck tror ni?

Det lär du se om ett tag. Är verifierad men bheöver inte betyda så mycket. Jag laddar ner till xbox series s på gamepass just nu.

Funkar det bra på steam deck så kanske jag eventuellt köper det där faktiskt.

Medlem

Blev Delux - Kunde inte motstå nostalgin i UE5!

Smart av Bethesda att shadowdroppa. Detta är inget spel som behöver marknadsföras för miljarder.

Medlem
Skrivet av magma:

Oväntat dyrt, men med tanke på hur många timmar man kommer spendera i spelet är det värt. Billigare underhållning per krona får man leta efter

Tänkte så med men sen tänkte jag också på alla timmar man spenderat där för snart 20 år sedan och hur mycket bättre än Skyrim jag tyckte det var och i en ny skrud så det blev det mitt första insta buy på flera år annars väntar jag alltid en tid för patchar och sånt men nu hägrade möjligheten att återigen i träda rollen som en smygande ödle lönnmördare så kunde jag inte vänta

Edit: första gången 1000 linan känns begränsande vill spela nu!! Känner mig som ett otåligt barn.

Edit 2: Fängslad igen för mina brott, here we go!

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem

I stort sett allt utom karaktärsmodellerna ser bra ut. Khajiit har gått från att vara ett kattfolk till fursonas.

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Årets spontanköp. Nostalgin var alldeles för stark för att motstå. Hoppas det är ett fungerande spel nu bara

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Högt pris för en remaster titel dock. 54,99€ för standard eller 64.99€ för deluxe.

Game Pass baby !!

Medlem
Skrivet av Holklund:

Jävla Sony och vara tröga på att uppdatera storen. Nån som vet vad det kostar? 🤔

Det kostar 718 Deluxe Edition. 599 för standard. Det sved till plånboken 😲

Medlem

Jag vet inte hur de lyckades, men ansiktena och dess animationer är ju till och med "läskigare" än originalets

Medlem

Game pass är fan enda prenumerationen jag har som känns prisvärd. Klarade aldrig originalet. Långt ifrån. Men då vet jag vad jag ska spela framöver.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Vilken härlig stream! Har länge tänkt spela om Oblivion och nu fick man ju verkligen den bästa anledningen! Synd bara att min dator inte pallar det 😅

Vad har du för CPU och GPU då?

signatur

Memento Mori

Skriv svar