"Om det är enda stället för Mario, så kommer du köpa", säger veteran om Switch 2-priserna

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

emulatorer: "allow us to introduce ourselfs"

Om spelen säljer dåligt så tror jag nog att Nintendo kommer lägga ännu mer krut på att komma åt emulatorerna än de redan gör. Fast det lär de nog göra ändå.

Medlem

Köp fler spel på blocket, facebook, tradera etc.. så sparar man en slant

Medlem

Äh, lugnt för mig. Finns annat roligare att spela.

Medlem

Välkommen tillbaka, Nintendo i åttonde generationen! Bara utan de där häftiga rabatterna.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Om spelen säljer dåligt så tror jag nog att Nintendo kommer lägga ännu mer krut på att komma åt emulatorerna än de redan gör. Fast det lär de nog göra ändå.

vet man var man ska leta kommer det alltid finns emulatorer att ladda ner

Medlem

Med den där logiken att Nintendo säljer oavsett för att det är just Nintendo så kan man ju fråga sig varför Wii U inte sålde bättre. På samma vis kan man undra varför Nintendos mobilsatsning med Mario på iPhone verkar ha kommit av sig.

Medlem

Jag minns det som att när jag var grabb på 90-talet så var NES-spel nästan ouppnåeligt dyra.

Snabb Google; många spel kostade 50 dollar på den tiden. Satans vad dyrt; en spelstudio kunde ju vara två snubbar i mammas källare.

Är det verkligen så illa med dessa priser?

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Trodde väl aldrig att jag skulle skriva detta men tack och lov att Frankrike finns.
Där kan man köpa Mario Kart World för 70€ ochh Donkey Kong Bananza för 60€.

Det ska vara billigt!?? 🤔

WTF, man känner sig gammal när man anser att nya spel ska kosta max 399 riksdaler. 🙂

Medlem
Skrivet av superapan:

Jag minns det som att när jag var grabb på 90-talet så var NES-spel nästan ouppnåeligt dyra.

Snabb Google; många spel kostade 50 dollar på den tiden. Satans vad dyrt; en spelstudio kunde ju vara två snubbar i mammas källare.

Är det verkligen så illa med dessa priser?

Det var väl inget😁. Värre med Snes. När den kom till Sverige 1992 så kostade spelen runt 600.
Hösten 93 så höjdes priserna till 750-799 för de flesta spelen. Jag har en svensk Super-Nintendo bok hemma som tar upp just den tiden med massa kul info.

Medlem

Jag funderar faktiskt på att ta bort min förbokning. Är inte jättesugen på att spela Mario Kart. Det kommer nog att bli kul om man lyckas samla några vänner. Men det är inte så ofta. I synnerhet inte mitt i sommaren när folk har annat för sig.

Medlem

Kan nån förklara storheten med Mario Kart, det är väl typ ett simpelt racingspel bara?

Medlem

Nintendo har fått hybris.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Kan känna så lite ibland med vissa av 2D-spelen, men Odyssey tyckte jag var en alldeles utmärkt uppföljare till 64-spelet! Hade däremot lite svårt för 3D World som många verkar älska.

Älskar både Odyssey och 3D World! Odessey konkurrerar ärligt talat med 64 för min del, de spelar i samma liga. Men sätter Banjo-Kazooie över båda.

Skrivet av Detekt:

Kan nån förklara storheten med Mario Kart, det är väl typ ett simpelt racingspel bara?

Det är extremt väldesignade racing/partyspel med populära figurer och en jäkla massa skoj. Inte svårare än så.

Skrivet av Arancil:

Älskar både Odyssey och 3D World! Odessey konkurrerar ärligt talat med 64 för min del, de spelar i samma liga. Men sätter Banjo-Kazooie över båda.

Det som förstörde 3D World för mig var kontrollen, att man sprang så slött och det tog evigheter att få upp momentum. Kändes som gubbarna vadade i gyttja, eller nåt. Jag tror Switch-versionen åtgärdade detta (?) men har bara spelat Wii U-versionen själv.

Medlem

Det är extremt väldesignade racing/partyspel med populära figurer och en jäkla massa skoj. Inte svårare än så.
Det som förstörde 3D World för mig var kontrollen, att man sprang så slött och det tog evigheter att få upp momentum. Kändes som gubbarna vadade i gyttja, eller nåt. Jag tror Switch-versionen åtgärdade detta (?) men har bara spelat Wii U-versionen själv.

Yes, Switch-versionen är snabbare och fräschare, man springer snabbt på en femöring och kan ”rumphoppa” ner i rören så det inte blir någon väntan där heller. Det är rejält mycket kvickare plus att det fantastiska Bowser’s Fury ingår också.

Medlem

Det verkar vara en hög saker vi inte vet om Mario Kart world. Och det kommer självklart dlc mm i framtiden. Har hört att Donkey Kong hade lite buggar fortfarande när folk senast fick prov spela det.

Medlem

Jag står fast vid att Switch 2 är bara överdrivet dyr i Sverige. Beställ från valfri butik inom EU, t.ex Nintendo själva i flertalet länder. Däremot är priset på spel det som kommer kännas, då även dessa är kostsamma utomlands. Men som det skrivits friskt om i en annan tråd, sett till många andra fritidsintressen, så är gaming fortfarande inte dyrt i jämförelse. Sen är det trist att allt blir dyrare, såklart.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Trodde väl aldrig att jag skulle skriva detta men tack och lov att Frankrike finns.
Där kan man köpa Mario Kart World för 70€ ochh Donkey Kong Bananza för 60€.

Tar gärna en länk till denna butik! 😊👍🏻

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Tar gärna en länk till denna butik! 😊👍🏻

https://www.amazon.fr/gp/aw/d/B0F3J9FTLC
https://www.amazon.fr/gp/aw/d/B0F3JDTKQX

De två viktigaste spelen så klart 😉

Skrivet av lasselason:

Yes, Switch-versionen är snabbare och fräschare, man springer snabbt på en femöring och kan ”rumphoppa” ner i rören så det inte blir någon väntan där heller. Det är rejält mycket kvickare plus att det fantastiska Bowser’s Fury ingår också.

Låter riktigt bra! Kanske borde ge det en chans till Switchen då.

Medlem

Låter riktigt bra! Kanske borde ge det en chans till Switchen då.

Personligen så blev jag mer frustrerad av kameran i 3D world som totalt vägrade samarbeta och gärna bytte vinkel mitt under svåra hopp - det problemet kan jag tyvärr skriva kvarstår. Jag tycker personligen att 3D World var ett helt okej spel men absolut inte lika bra som Odyssey.

Medlem

Är det någon som har spelat Segas motsvarighet till Mario kart, Sonic team racing? har det på pc och tycker det är riktigt bra.
Kommer snart ett nytt

Medlem
Skrivet av Lecarde:

Är det någon som har spelat Segas motsvarighet till Mario kart, Sonic team racing? har det på pc och tycker det är riktigt bra.
Kommer snart ett nytt

Sonic Team Racing tyckte jag var trist och kändes ofärdigt, men Sonic All-Star Racing Transformed tyckte jag var kanon. Hur kul som helst, och extra roligt med så varierad roster.

signatur

"adventurers always go left"

Medlem

Jaha, det var på Amazon t.o.m! 😃
Stort tack, kommer beställa DK direkt 👍🏻

Medlem
Skrivet av atom:

Sonic Team Racing tyckte jag var trist och kändes ofärdigt, men Sonic All-Star Racing Transformed tyckte jag var kanon. Hur kul som helst, och extra roligt med så varierad roster.

Ja, det var Transformed jag menade!

Medlem

Har inte spelat något Mariospel sen Super Mario World så tror jag klarar mig bra utan.

12
Skriv svar