Assassin's Creed Shadows

Medlem
Skrivet av Mirage:

Båda sidor har samma beteende, det är vad jag säger. Sen varför tror du att en 1/10 röst väger mer än en 10/10 röst? De har samma vikt.

Eftersom genomsnittet är högre än 5/10 så drar 1/10 ner mer än 10/10. Det är dessutom fler som recensionsbombar när de är arga på något än glada. Det gäller alla varor och produkter. Last of us hade riktigt låga betyg innan det hade släppts, för att folk reviewbombade spelet pga att de tyckte spelet var "Woke".

https://www.forbes.com/sites/paultassi/2020/06/21/the-last-of...

Ute några timmar, folk hade troligen inte ens hunnit ladda ner spelet, ännu mindre hunnit spela det.

Medlem

Är Shadows bättre än Valhalla? Hackar man på fiender konstant, och sedan byter till nästa och repeterar?

Medlem
Skrivet av nils45:

Är Shadows bättre än Valhalla? Hackar man på fiender konstant, och sedan byter till nästa och repeterar?

Pretty much

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag kanske inte borde svara än då jag inte har hunnit spela så många timmar och inte sett allting ännu, och det var längesen jag klarade ut Valhalla. Men samtidigt så verkar personen ovanför mig som svarade inte spelat det alls. 🙂

Det är ju ett AC-spel i grunden, med mycket samma spelmekaniska grunder. Men mycket skiljer dem åt också.

Detta är ett mer cinematiskt äventyr, med två olika huvudstoryn att följa. När man spelar som Naoe är det också framförallt stealth och parkour som är i fokus. Du rör dig gärna i skuggorna och släcker ljuskällor osv här. Spelet är låst till henne rätt många timmar av spelets början också. Detta spel kräver ofta också ett mer taktiskt tänk om ska spela som båda, då de två protagonisterna verkligen spelas olika, de har helt olika färdigheter, olika skilltrees och är bra på olika saker och vid olika scenarion.

Detta spelet kräver också mycket mer utforskande då inte alla quests/pluppar på kartan låses upp av viewpoints, utan du måste själv utforska kartan för att hitta dem, och skicka ut scouter/spioner som du nu kan rekrytera.

Men någon som spelat mer får gärna flika in med mer input. Vilket som bättre handlar nog om tycke och smak.

Medlem
Skrivet av Balunan:

Det är ju ett AC-spel i grunden, med mycket samma spelmekaniska grunder. Men mycket skiljer dem åt också.

Detta spelet kräver också mycket mer utforskande då inte alla quests/pluppar på kartan låses upp av viewpoints, utan du måste själv utforska kartan för att hitta dem, och skicka ut scouter/spioner som du nu kan rekrytera.

Men någon som spelat mer får gärna flika in med mer input. Vilket som bättre handlar nog om tycke och smak.

Apropå utforskandet? Det går köpa kartor för verkliga pengar. Finner du utforskandet positivt eller lyckas de försöka locka dig köpa kartan.

Medlem
Skrivet av Shodan:

Apropå utforskandet? Det går köpa kartor för verkliga pengar. Finner du utforskandet positivt eller lyckas de försöka locka dig köpa kartan.

Jag tycker bara det är najs! Har aldrig lagt ett rött öre på sånt i något spel och ser exakt noll behov av det här heller. 😊

Det är väl mer för den riktigt late som vill typ hundraprocenta spelet, men inte orkar lägga ner tiden, tänker jag.

Medlem

Är det bara jag som saknar att ha en fågel?

Medlem
Skrivet av Balunan:

Är det bara jag som saknar att ha en fågel?

youtu.be/zQ2Q5JGaghc?si=9vFDmzZBrC1sQ45N

Första instinkt filma. Andra instinkt fortsätt filma

Medlem

Förstår inte varför det bara fick "bra" Det har riktigt snygg grafik, fina filmsekvenser och gripande story, mycket mer dynamiskt, kul, Ändå ett lite annat Assasins Creed även om mycket är lika. Speldynamiken och kontrollerna är ju bra. Så ser man Rise Of Ronin som får "Mästerligt" när det ärligt talat är sjukt mkt sämre. Stela kontroller, kasst fight-system, föråldrad grafik...det är rentav tråkigt och känns gammalt. Ingen känsla, bra filmsekvenser eller något alls egentligen. Mest frustrerande och griper inte tag. Dessutom en kopia of Ghost of Tsushima på många plan....tycker detta är mkt bättre än Ronin.

Medlem
Skrivet av dorian1:

Förstår inte varför det bara fick "bra" Det har riktigt snygg grafik, fina filmsekvenser och gripande story, mycket mer dynamiskt, kul, Ändå ett lite annat Assasins Creed även om mycket är lika. Speldynamiken och kontrollerna är ju bra. Så ser man Rise Of Ronin som får "Mästerligt" när det ärligt talat är sjukt mkt sämre. Stela kontroller, kasst fight-system, föråldrad grafik...det är rentav tråkigt och känns gammalt. Ingen känsla, bra filmsekvenser eller något alls egentligen. Mest frustrerande och griper inte tag. Dessutom en kopia of Ghost of Tsushima på många plan....tycker detta är mkt bättre än Ronin.

Smaken är som baken - hårig! Eller om det ska vara ”delad”? Nåt sånt.

Medlem
Skrivet av Balunan:

Smaken är som baken - hårig! Eller om det ska vara ”delad”? Nåt sånt.

Borde inte en smak av en bak vara .... jaja, iaf, jag tror jag kanske köper spelet ändå, de tråkiga är bara att jag har gjort det med alla andra AC spel och ångrat mig senare.

Medlem
Skrivet av nils45:

Borde inte en smak av en bak vara .... jaja, iaf, jag tror jag kanske köper spelet ändå, de tråkiga är bara att jag har gjort det med alla andra AC spel och ångrat mig senare.

Det låter ju som att Assassin’s Creed inte är nåt för dig…

Medlem
Skrivet av Shodan:

Jag vet inte om du genuint var intresserad/nyfiken gällande utforskandet i spelet, men jag såg igår att man kan stänga av det nya systemet i options, om man vill slippa utforska själv och använda scouts:

Annars kanske nån annan som eventuellt missat detta kan vara intresserad av att sätta på Guided Exploration, då ploppar markers upp automatiskt.

På tal om inställningar, jag är ca. 15h in i spelet nu och rekommenderar att man testar att ändra stealth-svårigheten till ”Expert” för att se om det passar en.

Jag gjorde det häromdan. Blir i min mening mycket roligare och mer verklig stealth. Jag läste igår att en ”nightmare”-svårighetsgrad är på ingång också! 😱

Kontot avslutas

Ja spela spel via ubisoft plus och ush sämsta storyn i ett spel jag någon sin vart med om typ Fanfiction skriven av 15 åring hög på lim. Väldigt rasistisk mot japansk kultur och historia. Jävla vackert spel ja väldigt vacker. Tradig strider som känns uttjatat bara några timmar in. Och dom lyckas göra det folk är less på när det gäller öppen värld spel samma uttråkade saker om o om igen. Witcher 3 kom ut för 10 år sedan där kan du skippa tiden och det kan man inte i detta spel utan man måste vänta. Det drygaste av all var rare beats som bara kom fram visa års tider. Jag har spelat spel i 33år detta är en av det sämsta jag spela nygligen.

Detta spel får från mig 1 super man 64 av /10.
Snart har jag en top 10 worst game of all time I played. Bara 3 spel till så.

Medlem

Du har bara spelat 7 spel? Betygsystemet du använder är lite oklart.

Kunde inte hålla mig. Otroligt snygg inledning hur själva spelet är får man se. Bör nog köra på hard om tutorial striderna är att gå på.

Medlem

Är väldigt taggad på att köpa detta men ska ut på en längre resa om någon vecka så tänkte avvakta tills efter det. I brist av annat att spela under tiden så köpte jag Assassins Creed Odyssey på rea under tiden och nu är jag orolig jag ska bli mättad på Assassin's Creed koncepted innan jag hinner hitta tid åt Shadows...

Hade enormt kul med Valhalla t.ex men har svårt att komma på ett spel jag gillade så mycket dom första ~50 timmarna men där mina sista minnen var så oerhört dåliga efter gått igenom samma gameplay-loop alldelles för många gånger (men att spelet aldrig slutade någon jävla gång)

Medlem

Är castles designade för yasuke tro? Jäklar vilken grind det blir med noe. Minns inte namnet. Nu kör jag förvisso hard på stealth men rensa en lvl 10 castle med min lvl 9-11 tog bra många turer.

Lite skillnad mot slottermaskinen cassandra

Medlem
Skrivet av Shodan:

Är castles designade för yasuke tro? Jäklar vilken grind det blir med noe. Minns inte namnet. Nu kör jag förvisso hard på stealth men rensa en lvl 10 castle med min lvl 9-11 tog bra många turer.

Lite skillnad mot slottermaskinen cassandra

Jag har hittills rensat samtliga castles med Naoe. Rensade senast idag hela Osaka castle med henne, no grind.
Vem man spelar med beror nog mycket också på hur man vill spela. Lite mer stealth vs. going in guns blazing. Jag har faktiskt knappt spelat med Yasuke, började precis nu efter ca. 25h (hade 53 points att lägga på honom, haha), så jag har inte testat mig på nåt slott ännu med honom. Men spontant känns det som att det borde vara lite smidigare med Naoe då hon har Eagle Vision som jag saknar med Yasuke när man ska smyga, för att inte nämna hur mycket snabbare och bättre på klättring hon är. Men han är å andra sidan jäkligt skön att bara slakta med... 😅 Han har ju även vapen som nagitana, pilbåge och gevär som hon i sin tur saknar.

Lås upp kurisagama som vapen för Naoe om du inte redan har det, och levla upp och lås upp en del roliga abilities så blir slotten nog lättare för dig. Jag kan lätt numer ta mig an större grupper av fiender med henne. Jag kör också stealth på Expert, men det tog lite tid för mig innan stealthen klickade. Tänk också på att du kan slå ut larmklockorna om det kan hjälpa dig. Jag är level 21.

Edit: just det! Glöm inte heller att bygga en forge i din hideout så att du kan uppgradera dina vapen, om du inte redan har det!

Medlem

Osaka är det level 10? Tror det var den jag gjorde. Nog stor skillnad på nivå 21

Medlem
Skrivet av Shodan:

Osaka är det level 10? Tror det var den jag gjorde. Nog stor skillnad på nivå 21

Slotten använder level-scaling. Så alla fiender är omkring din level eller högre. 🙂
Det var heller inte mitt första slott i spelet, bara det senaste. 😊

Medlem

Ser inte ut som Shadows räddade Ubi. Fortsätter dyka.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Balunan:

Slotten använder level-scaling. Så alla fiender är omkring din level eller högre. 🙂

Ah ok. Gjorde osaka nu busenkelt.

Vet inte riktigt om jag finner denna version av outposts någon förbättring på tidigare.

I övrigt föredrar örn istället för eagle vision. Eagle vision har jag inte sett någon användning för än. Hade gått utmärkt leva utan du får ändå hjälp att spotta i vanliga läget.

Medlem
Skrivet av Shodan:

Ah ok. Gjorde osaka nu busenkelt.

Vet inte riktigt om jag finner denna version av outposts någon förbättring på tidigare.

I övrigt föredrar örn istället för eagle vision. Eagle vision har jag inte sett någon användning för än. Hade gått utmärkt leva utan du får ändå hjälp att spotta i vanliga läget.

Najs, grattis!

Mmhmm, jag saknade också örn förut. Tänker inte på det längre, men det hade varit coolt/smidigt. Alltid bra med valmöjligheter.

Okej, jag använder det hela tiden. Eagle vision fångar upp mycket mer och på på en gång och är smidigare att tagga fiender med och ger snabbt en överblick av fiendesituationen, skatter och avslöjar knarrande golvfällor osv. I slott. Den går att vidareutveckla i skillträdet också. Men ska jag snabbt bara kolla om det ligger en skatt i ett visst håll tycker jag det går fortare att bara skanna av med siktet eller vad man ska säga.

Medlem

Måste uppgradera mina lönnmördarskills. Tröttsamt när man måste göra 3 assassins för att ta en shogun snubbe. Känns som man är inne i en grindingfas. Det är inte ens klart vilken quest som är mainquest. Skulle vilja låsa upp Yasuke men har inte en susning hur det ska gå till Nu försöker man hitta någon tekompis i kyoto får se om det leder någonvart.

Kul ändå med så mycket utforskande.

Medlem
Skrivet av Shodan:

Måste uppgradera mina lönnmördarskills. Tröttsamt när man måste göra 3 assassins för att ta en shogun snubbe. Känns som man är inne i en grindingfas. Det är inte ens klart vilken quest som är mainquest. Skulle vilja låsa upp Yasuke men har inte en susning hur det ska gå till Nu försöker man hitta någon tekompis i kyoto får se om det leder någonvart.

Kul ändå med så mycket utforskande.

Det kommer! Min Naoe är lite av en maskin nu oftast (fast blir tokslaktad emellanåt fortfarande, hata Guardians! 😂)
Jag känner faktiskt inte att jag har behövt grinda alls, men det beror nog också på ens spelstil. Jag är konstant ute och utforskar och gör massa sidogrejer, så jag har levlat upp hyfsat fort. Också hittat en del schysst gear i olika Kofuns osv.

Det som är mer centrerat/i mitten under Objectives, som Onryo/The Shinbakufu och Yasuke och Naoe är main story-och journey quests. Det som är med i den stora cirkeln. Du ser cirkeln tydligare om du zoomar ut lite.

Det andra utanför cirkeln och lite mer runtom i kanterna är side quests ordnade i olika kategorier.

Du låser upp Yasuke när du kommit in en bit i main storyn (The Shinbakufu). Beroende på hur du spelar och tar dig an uppdrag kan det ta några till många timmar. 😊

Medlem
Skrivet av Balunan:

Verkar som en del slott har ett minimum lv ändå, minns ett slott hade de där elite gubbarna man ska döda för att kistan så bli upplåst, de va 3-4lv högre än min gubbe. De dödade mig på 1 träff medans jag knappt gjorde någon skada alls på dem. Fick göra 10tal attacker innan man ens såg man gjorde skada...

Jag i min envishet gjorde väl 3-4 tappra försök o få ner dem då det är relativt lätt o dodge/counter men slutade alltid med att man klanta sig halvvägs in. Ja man slösar tid på idiotiska grejer ibland. Drog tillbaka när man levlat upp lite mer o då va det pissenkelt istället och man kunde lönnmörda istället

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ser inte ut som Shadows räddade Ubi. Fortsätter dyka.

https://i.redd.it/m3qb5s4y3kte1.jpeg

Går väl inte bra för någonting nu, hela börsen dyker väl med Trumps tullar ^^

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Verkar som en del slott har ett minimum lv ändå, minns ett slott hade de där elite gubbarna man ska döda för att kistan så bli upplåst, de va 3-4lv högre än min gubbe. De dödade mig på 1 träff medans jag knappt gjorde någon skada alls på dem. Fick göra 10tal attacker innan man ens såg man gjorde skada...

Jag i min envishet gjorde väl 3-4 tappra försök o få ner dem då det är relativt lätt o dodge/counter men slutade alltid med att man klanta sig halvvägs in. Ja man slösar tid på idiotiska grejer ibland. Drog tillbaka när man levlat upp lite mer o då va det pissenkelt istället och man kunde lönnmörda istället

Ja men precis, hela områden har ju från början grundlevels. 😊
Men slotten skalas sedan, och stannar exempelvis inte bara på level 10.

Haha, snyggt jobbat!

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Går väl inte bra för någonting nu, hela börsen dyker väl med Trumps tullar ^^

De har dykt sedan innan Trumps tullar. Samt affären med Tencent skickade dem ännu snabbare neråt.

signatur

I drank what?

Medlem

Känns ändå relevant till spelet:
Japanska Toei ska tillsammans med Sydafrikanska Pambili Media göra en ”episk långfilm” om Yasuke. Arbetstitel är ”Yasuke – Way Of The Butterfly”.

https://deadline.com/2025/04/toei-pambili-media-mandla-dube-y...

Skriv svar