Assassin’s Creed Shadows spelades av över 1 miljon spelare på releasedagen
Tror inte det är koordinerat men dom försöker ju fånga sina följare, så folk ser deras videos och dom tjänar pengar.
Ubisoft har väl många "hatare" sedan länge, släng sedan in en afrikansk huvudperson i ett spel som utspelas i feodala japan. Som dessutom kan slakta oskyldiga npcs (som man väl inte kunnat göra i tidigare iterationer) så kan man få diverse rasister och DEI-ogillare att titta på video efter video för att få sin rage-kick.
Blir väldigt tröttsamt att följa dessa i slutändan.
(jag är själv emot DEI i spel/serier/filmer i grunden, tycker det är sjukt att utomstående konsulter ska komma in och tvinga in / ändra karaktärer till att ha olika sexuella läggningar/hudfärger/ bakgrunder bara för att alla ska finnas representerade, det tar ofta bort endel eller mycket från historien som skall berättas enl. Mig.
Men det har det gått för långt, nu känns det som om dessa damer och herrar vill att tittarna bli arga och bojkotta bara för att någon karaktär är mörkhyad eller homosexuell och det är fan ännu sjukare.
Tror dock inte att det är rotat i varken ideologi eller åsikt egentligen, det är bara rage-bait för hela slanten..
Så kan det vara.
Förstår inte själv varför folk i början ansåg att DEI förstörde spelglädjen. Att man INTE gjorde roliga spel utan bara fokuserade på mångfald m.m... Nu ser det ut som att rollerna är ombytta. Folk bryr sig inte om utvecklarna vill göra ett roligt spel, utan det är viktigare att de ska vara emot woke och DEI.
Du vet precis vad woke och identitetspolitik är. Det är väldigt tydligt definierat i flertalet trådar, både här på FZ och många andra ställen.
Jag tänker inte gå på juvinala retoriska fintar som syftar till att få samtalet att handla om semantik istället för sakfrågan.
Men du kom med den mest juvinala av dem alla genom att påstå att spelet skulle vara Woke. Snacka om att mena en sak men skriva en helt annan..
Så kan det vara.
Förstår inte själv varför folk i början ansåg att DEI förstörde spelglädjen. Att man INTE gjorde roliga spel utan bara fokuserade på mångfald m.m... Nu ser det ut som att rollerna är ombytta. Folk bryr sig inte om utvecklarna vill göra ett roligt spel, utan det är viktigare att de ska vara emot woke och DEI.
För folk är generellt får och deras åsikter speglas oftast av de influensers de tittar på.
"Woke" och "DEI" är bara fraser som dessa personer använder i brist på annat att klaga på.
44,342
players right now
60,086
24-hour peak
60,086
all-time peak 17 hours ago
2 miljoner spelare totalt. Bättre release än Origins och Odessey. Och vi vet vilka gigantiska floppar de spelen var.
Men du kom med den mest juvinala av dem alla genom att påstå att spelet skulle vara Woke. Snacka om att mena en sak men skriva en helt annan..
Att påstå, oironiskt, att Assassins Creed Shadows INTE skulle vara woke, är den mest verklighetsfrånvända positionen på hela internet. Och då är konkurrensen stenhård.
Grattis det är en bedrift!
Att påstå, oironiskt, att Assassins Creed Shadows INTE skulle vara woke, är den mest verklighetsfrånvända positionen på hela internet. Och då är konkurrensen stenhård.
Låt mig gissa. Allt du inte gillar är Woke enligt dig?
Hur många av dessa AS Creed spel finns det nu? Är det ett släpp varje år ala COD/FIFA/NHL mjölkning?
Beror på. Räknar du alla spinoffs eller bara huvudspelen? För det finns 12 huvudspel varav 4 är från "rebooten" av serien. Mirage är iffy vart spelet skall räknas in till. Utöver detta finns det 17 spinoffs som varierar i kvalité från generiska mobilspel till mindre spinoffs till fullvärdiga spinoffs som utvecklats av mindre studios.
I snitt släpper Ubisoft ett spel till huvudserien varannat alt. var tredje år med rebooten och varannat år innan det.
Har du spelat det eller baserar du din åsikt på vad du sett och läst online? Jag har kört ca. 10h och har inte stött på något som jag skulle kalla "woke". Vem vet, det kanske kommer sen. Än så länge har jag kul och är upptagen med att hitta skatter, meditera och klappa djur. Och lönnmörda skiten ur folk såklart
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
2 miljoner spelare totalt. Bättre release än Origins och Odessey. Och vi vet vilka gigantiska floppar de spelen var.
ja jag vet inte för jag sluta ens titta åt AC spelens håll efter black flag =D
ja jag vet inte för jag sluta ens titta åt AC spelens håll efter black flag =D
Så vad menade du med kommentaren med antal spelare Shadows har?
Kanske intressant och relevant med tanke på trådens ämne:
<Uppladdad bildlänk>
Valhalla utspelar ju i och för sig i Storbritannien så det kanske påverkat sifforna. Oberoende verkar spelat sälja bra.
Så vad menade du med kommentaren med antal spelare Shadows har?
Nä bara påpeka hur lite spelare det var som spela, för ett nytt stort super AAAAAA spel som kosta mer än vad ett litet land kostar så är det något att fundera på ^^
och om det är så lite spelare så tvivlar jag på att det har sålts mycket på PC ialla fall, så 2 miljoner låter som det sålts på konsolerna nästan allt isåfall.