Det kanske inte blir nåt The Last of Us 3, enligt Neil Druckmann
Gör istället en prequel som utspelar sig före 1'a spelet, det är vad vi TLOU gamers vill ha.
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Gör istället en prequel som utspelar sig före 1'a spelet, det är vad vi TLOU gamers vill ha.
Innan utbrottet? Vad ska man då slåss emot? 😂
Asså...
Utspelas sig före runt den tiden när det här började så man kan följa Joel och Tess, hur livet var i början av utbrottet.
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Kan rekommendera House Flipper om du vill spela något som liknar en prequel till The Last of Us.
Bra. Jag ser ingen väg framåt efter tvåan.
Höga elräkningar och matpriser
Höga elräkningar och matpriser
The Last of Our Money
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
100%. Personligen bryr jag mig inte ett dugg om Part III men skulle jag vilja ha ett co-op spel med bröderna som ger oss öjlighet att utforska deras liv under dom där 20 åren innan 1an tar vid. Eller varför inte multiplayer så man kan spela som Tess också. Går fan att göra en trilogi på det. Det vore fett! Jag vet jag spårar The Last of Us är ju ett singel player lir men jag spelar sällan ensam längre så jag vill ha co-op i allt 😅
100%. Personligen bryr jag mig inte ett dugg om Part III men skulle jag vilja ha ett co-op spel med bröderna som ger oss öjlighet att utforska deras liv under dom där 20 åren innan 1an tar vid. Eller varför inte multiplayer så man kan spela som Tess också. Går fan att göra en trilogi på det. Det vore fett! Jag vet jag spårar The Last of Us är ju ett singel player lir men jag spelar sällan ensam längre så jag vill ha co-op i allt 😅
Medhåll! Det är en sådan lång period vi inte har superbra koll på vad som hände i världen och för samt mellan karaktärerna.
Visst, det blir väl mest utfyllnad och en ursäkt för att få vara i världen och lär väl inte hålla samma kvalite på storyn om man ska pumpa ut sådan spel, men det hade varit skoj!
Medhåll! Det är en sådan lång period vi inte har superbra koll på vad som hände i världen och för samt mellan karaktärerna.
Visst, det blir väl mest utfyllnad och en ursäkt för att få vara i världen och lär väl inte hålla samma kvalite på storyn om man ska pumpa ut sådan spel, men det hade varit skoj!
Det hade fungerat superbra. Man får lira med Joel igen plus sorgen på dottern dom hade kunnat lyckas göra ett grymt spel.
Spelet är förstört.
Ge oss aldrig ett uncharted heller dessutom.
Kom aldrig tillbaka Naughty Dog...
Vad snackar du om? På vilket sätt är spelet förstört?
Båda spelen var skitbra men såklart är det svårt att bara pumpa ut en uppföljare om det inte finns något intressant att bygga på, storymässigt.
Det e väl bra att det kanske inte släpps en 3a, så de kan fokusera på något annat kul.
Vad snackar du om? På vilket sätt är spelet förstört?
Storyn i 2an var ett haveri. Så svårt att tro dom skulle lyckas bättre med 3an.
Jag ser detta som en indikation att de har många nya speltitlar som högprioriteras Har de inte listat ut en värdig Part III så är det bättre att göra något annat. Och jag tycker personligen Part II hade ett sådant bra slut att det egentligen inte behövs en fortsättning. Det är ett perfekt spel som det är
Innan utbrottet jobbade Joel på en industriell firma som hette Black Mesa, det som sedan hände där gjorde att han var tvungen att byta namn.
Jag hade gärna sett ett spel som utspelar sig innan första delen, alltså de första åren efter utbrottet. Vill gärna följa Joel och Tommys liv under den perioden och kanske få en större inblick i samhällskollapsen och det direkta efterspelet.
Älskar både Part 1 och 2 men har personligen problem med hur tvåan slutar.
Jag hade hellre sett att Ellie fick ett värdigare slut på sin berättelse, men ser å andra sidan inte hur man ska kunna fortsätta framåt därifrån på ett bra sätt. Slutet var visserligen effektivt men emotionellt skoningslöst. Kan inte säga att det är dåligt med gott samvete men hade föredragit en annan väg.
Så en slags prequel med Joel vore välkommet!
Tyder på kreativ vitalitet.
Jävla trist när bra utvecklare blir fasthållna med att göra samma grej over and over.
Vi tar en paus från zombies nu iaf några år.. Minst.
Håller med om din åsikt och zombier, de kan få stanna i graven några år nu.
"Writer and Fighter"
Storyn i 2an var ett haveri.
Förklara gärna mer. Metacritic och minst halva jordens befolkning verkar inte hålla med.
Bra. Jag ser ingen väg framåt efter tvåan.
Jag är helt OK med om det inte kommer någon 3:a, för det borde aldrig ha kommit en 2:a heller. Originalet hade skitbra story och slutade utmärkt, sen kom tvåan och fullständigt sprutsket över allt som 1:an handlade om.
Jag är helt OK med om det inte kommer någon 3:a, för det borde aldrig ha kommit en 2:a heller. Originalet hade skitbra story och slutade utmärkt, sen kom tvåan och fullständigt sprutsket över allt som 1:an handlade om.
Instämmer till fullo. Det första spelet slutade perfekt. Det behövdes verkligen ingen fortsättning.
Förklara gärna mer. Metacritic och minst halva jordens befolkning verkar inte hålla med.
5.8 i userscore på metacritic.
Finns både ris och ros.
Stora kritiken innehåller ju spoiler. Men mycket kritik (även om inte alla håller med) är ganska tydlig men också tydligt polariserad. Inriktning och öde för de tidigare hyllade karaktärerna. Nya ointressanta karaktärer
Kritik mot storyn överlag, karaktärsskiften. En del av delarna kan väl av vissa sammanfattas som woke. Även om begreppet är kontroversiellt.
När jag själv spelade del 2 första gången tyckte jag det var kul med allt oväntat.
Men i backspegeln är jag inte så sugen på storyn och karaktärerna, alla konflikter, hämd och misär en gång till. Men gamplayet är en step up och spelet i sig är väldigt välgjort. Första delen kan jag nog spela om för story och karaktärernas skull.
Metacritic visar
9,2 för första spelet
5,8 för andra spelet.
Så jo minst halva jordens befolkning håller med.
Men det spelar ingen större roll. Jag vet att det finns många som gillar spelet så för er skull unnar jag er om det kommer en 3a.😊