Det kanske inte blir nåt The Last of Us 3, enligt Neil Druckmann

Medlem
Skrivet av Ralf:

Metacritic visar
9,2 för första spelet
5,8 för andra spelet.

Så jo minst halva jordens befolkning håller med.

Men det spelar ingen större roll. Jag vet att det finns många som gillar spelet så för er skull unnar jag er om det kommer en 3a.😊

Spoiler warning för de som inte lirat.

Det är nog ganska missvisande med tanke på hur extremet mycket mer troligt det är att triggade eller negativt inställda människor lämnar omdömen.

Sen... med tanke på den enorma kontroversen som dök upp och att nästan all kritik cirkulerade kring huruvida en tjej som levde i en apokalyps kunde vara muskulös, eller kunna besegra en mycket äldre Joel, samt någon form av bisarr uppfattning om att det var en orealistisk uppvisning av hur människor kan förändras och göra hemska beslut i sin egen rättfärdighet... så... har jag inte heller mycket till övers för de åsikterna.

Jag förstår att vissa bara blev arga över att Joel blev mördad, men många år har gått och med åldern så blir man fysiskt sämre. Det kan också ha att göra med hur Joel mådde, eventuell skuld över det blod han spillt som påverkat honom i striden. Finns massor av vinklar som man kan resonera kring för att ändå acceptera det som hände, eller inse att det kanske inte var helt omöjligt.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Ralf:

Metacritic visar
9,2 för första spelet
5,8 för andra spelet.

Så jo minst halva jordens befolkning håller med.

Men det spelar ingen större roll. Jag vet att det finns många som gillar spelet så för er skull unnar jag er om det kommer en 3a.😊

Att lita på metacritic när spelet hade 50000 nollor innan ens spelet hade släppts säger inte mycket.
User score är bara relevant på sidor där folk kan rösta om man spelat spelet.
Spelet har vunnit över 100 player choice awards och över 300 awards totalt.
Så verkar som många gillar spelet.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Spoiler warning för de som inte lirat.

Det är nog ganska missvisande med tanke på hur extremet mycket mer troligt det är att triggade eller negativt inställda människor lämnar omdömen.

Sen... med tanke på den enorma kontroversen som dök upp och att nästan all kritik cirkulerade kring huruvida en tjej som levde i en apokalyps kunde vara muskulös, eller kunna besegra en mycket äldre Joel, samt någon form av bisarr uppfattning om att det var en orealistisk uppvisning av hur människor kan förändras och göra hemska beslut i sin egen rättfärdighet... så... har jag inte heller mycket till övers för de åsikterna.

Jag förstår att vissa bara blev arga över att Joel blev mördad, men många år har gått och med åldern så blir man fysiskt sämre. Det kan också ha att göra med hur Joel mådde, eventuell skuld över det blod han spillt som påverkat honom i striden. Finns massor av vinklar som man kan resonera kring för att ändå acceptera det som hände, eller inse att det kanske inte var helt omöjligt.

Skrivet av Neverwild:

Att lita på metacritic när spelet hade 50000 nollor innan ens spelet hade släppts säger inte mycket.
User score är bara relevant på sidor där folk kan rösta om man spelat spelet.
Spelet har vunnit över 100 player choice awards och över 300 awards totalt.
Så verkar som många gillar spelet.

Så metacritic är okej när det visar något som passar er?

Spelet är inte lika hyllat som det första spelet. Och jag själv var väldigt besviken på det.

Det är helt okej om ni älskar spelet, men det är väldigt många som inte håller med er.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Så metacritic är okej när det visar något som passar er?

Spelet är inte lika hyllat som det första spelet. Och jag själv var väldigt besviken på det.

Det är helt okej om ni älskar spelet, men det är väldigt många som inte håller med er.

Så du tar inte till dig det jag skrev utan försöker vända på det.
Metacritic user score är aldrig relevant utan bara sidor där folk spelat spelet en user score kan vara relevant hoppas du förstår denna gång eller om du försöker vrida på det ännu en gång.

12
Skriv svar