Hogwarts Legacy 2 blir inte ett live service-spel, hävdar branschkännare
Bra, man ser ju på sistone att live-service gått sisådär, vill bara ha ett bra singleplayer-spel (och det tror jag de flesta vill vad gäller Hogwarts och Batman) För mig är Arkham Asylum/city de jag gillar mest och de håller bra fortfarande
Nothing is Power without Control
Älskade stridssystemet i Hogwarts Legacy, hade bara velat se lite mer RPG-choices som Mass Effect eller Witcher. Där ens val påverkar storyn lite.
Och magierna var väldigt coola men hade gärna sett lite bättre grafik och ansiktsanimationer.
Men överlag tyckte jag definitivt om spelet )
Det jag inte gillade med Hogwarts legacy var alla dryga pussel och den dåliga fiendevariationen men världen, stämningen, musiken och en del av röstskådespeleriet gjorde det hela värt en genomspelning.
Håller med MEN en del av röst-skådisarna kändes ju jäkligt stela typ (tyckte jag iaf) Men som du sa, världen osv är ju klockren. Jag lyssnar IGEN på ljudböckerna upplästa av Stephen Frye, sjukt bra är dem om du inte hört dem. Kan länka dem via min Google-drive om du (eller nån annan) vill lyssna på dem
Nothing is Power without Control
Vad menas med live service? Att man måste ha uppkoppling? Att det måste finnas miktrotransaktioner? Konstigt begrepp?
Stulet från Wikipedia:
"In the video game industry, a live-service game (also referred to as games as a service (GaaS)) represents providing video games or game content on a continuing revenue model, similar to software as a service. Live service games are ways to monetize video games either after their initial sale, or to support a free-to-play model. Games released under the live service model typically receive a long or indefinite stream of monetized new content over time to encourage players to continue paying to support the game. This often leads to games that work under a live service model to be called "living games" or "live games" since they continually change with these updates. "
Missbrukare av Souls