Vild release för Monster Hunter Wilds på Steam – nära 1 miljon samtidiga spelare

Robot
Vild release för Monster Hunter Wilds på Steam – nära 1 miljon samtidiga spelare
Medlem

Jag älskar Monster Hunter, men det här fick bägaren att rinna över för mig vad gäller utvecklares oförmåga att optimera sina spel.
Det är så enormt ansvarslöst och rent av idiotiskt att släppa spel som knappt går att spelas av gemene man.
Jag är en Capcom-fanboy, men jag blev bränd av Dragon's Dogma 2s kassa optimering, och tänker inte låta mig dras med det här heller.
Sjukt besviken, för spelet i sig är garenterat kul.

signatur

"adventurers always go left"

Medlem

Ska kolla en bunt reviews, överväger att skaffa det till PS5 för att slippa Denuvo på datorn.

Medlem

Långt över miljonen nu:

1,266,410 - players right now

1,307,976 - 24-hour peak

https://steamdb.info/app/2246340/charts/

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Inte oväntat med en del strul i starten. Men sen så beror det ju på exakt hur mycket problem det är och hur snabbt det blir fixat om det är "OK" eller ej.

Sen hör jag till kategorin spelare som inte har någon FOMO att tala om. Jag väntar en vecka, en månad eller ett år om det behövs tills majoriteten av problemen är lösta. Men tack till alla dag 1-spelare, för skulle alla göra som mig så fick de inga testare som kan hitta alla fel. 😋

Medlem

Är det kineserna? Som folk annars brukar säga....

Medlem

Välförtjänt för ett riktigt bra spel.

Medlem
Skrivet av atom:

Jag älskar Monster Hunter, men det här fick bägaren att rinna över för mig vad gäller utvecklares oförmåga att optimera sina spel.
Det är så enormt ansvarslöst och rent av idiotiskt att släppa spel som knappt går att spelas av gemene man.
Jag är en Capcom-fanboy, men jag blev bränd av Dragon's Dogma 2s kassa optimering, och tänker inte låta mig dras med det här heller.
Sjukt besviken, för spelet i sig är garenterat kul.

håller med. första monster hunter jag inte köper, har varit ett fan sen Freedom Unite på PSP

Medlem

Optimeringen verkar vara under all kritik:

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Lång över miljonen nu:

1,266,410 - players right now

1,307,976 - 24-hour peak

https://steamdb.info/app/2246340/charts/

Såg det nyss, imponerande siffror ändå

Medlem

Varför ska utvecklarna lägga ned tid på optimering när alla köper ändå

Medlem
Skrivet av Fezk:

Optimeringen verkar vara under all kritik:

https://www.youtube.com/watch?v=0yhacyXcizA

Jag har själv inte köpt spelet och kan inte testa men betan fungera utan problem för mig

Jag undrar vilken sorts disk alla har det på? Kan inte hitta på DF vad de kör det på

Jag har hur länge som helst kört alla spel från snabba nvme. Och flesta spel som fungerar dåligt för andra har jag noll problem med
Förstår inte varför fler inte undersöker denna delen förutom cpu och gpu

Medlem

Verkar vara väldigt olika beroende på rig med. Sitter på ett 7700 xt och får runt 110-120 fps på high med framegen, utan framegen mellan 60-70 fps. Sett andra rapportera om att de knappt når 50 med liknande rig/prestanda. Dock tvivlar jag inte alls på att Capcom kommer fixa problemen och helvete vilket grymt spel det är

Medlem
Skrivet av Karmak:

Jag har själv inte köpt spelet och kan inte testa men betan fungera utan problem för mig

Jag undrar vilken sorts disk alla har det på? Kan inte hitta på DF vad de kör det på

Jag har hur länge som helst kört alla spel från snabba nvme. Och flesta spel som fungerar dåligt för andra har jag noll problem med
Förstår inte varför fler inte undersöker denna delen förutom cpu och gpu

Har funderar på samma sak flera gången när folk gnäller och man själv inte märker av det.
Sitter man och kör på morfars gamla dator med IDE hårddisk eller vad är det frågan om?

Sen ska man kanske komma ihåg att folk tror, bara för att man köper ett bra grafikkort så ska allt flyta. Man tänker inte på de resterande grejorna som sitter i en dator.

Medlem

Var positivt överraskad av prestandan, flöt på oändligt mycket bättre än Dragon’s Dogma 2-skräpet och även bättre än benchmarken som släpptes.

Medlem

RE Engine och Capcom överlag är ju ökända för just optimeringen av moderna lanseringar. Löser sig säkert efter några uppdateringar (peppar, peppar).

Medlem

Siffrorna är absolut imponerande men betygen verkar reflektera prestandan. På Steam har spelet 48% samt betyget står på mixed samt på SteamdDB så går det nära 43% Folk verkar inte nöjda med hur det flytter på.

Detta är annars ett spel som tilltalar mig men det blir att vänta lite helt enkelt.

Medlem

Inte haft några problem alls, varken crash, fps drop eller nått fel på grafiken. Ångrar inte en sekund att jag köpte det

Medlem

Det här spelet är väl vad som motiverar en Ps5 Pro

Medlem

Tur att steam har refund hehe. Skräp spel.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Skräp hur? Har lirat 10 timmar so far utan minsta problem, årets spel lätt.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Är det kineserna? Som folk annars brukar säga....

?

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Git gud

Medlem
Skrivet av DieZe:

Skräp hur? Har lirat 10 timmar so far utan minsta problem, årets spel lätt.

men jätte många har problem så att folk tycker det är skärp är förståligt

Medlem

Kör på PS5 pro och det flyter bra i performance mode. Jag och min kompis blir dock konstant disconnected från varandra. Har lyckats slåss mot ett monster utan disconnect.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

men jätte många har problem så att folk tycker det är skärp är förståligt

Prestandaproblem för majoriteten absolut, är spelet ”skräp” dock? Absolut inte.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Prestandaproblem för majoriteten absolut, är spelet ”skräp” dock? Absolut inte.

själv skulle jag säga att prestandaproblem gör ett spel skräp.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

själv skulle jag säga att prestandaproblem gör ett spel skräp.

Så du menar att majoriteten av spel idag är skräp då? De flesta dras med prestandaproblem vid lansering till en viss grad. Så antar att du inte lirar mycket spel alls nu för tiden

Medlem
Skrivet av DieZe:

Så du menar att majoriteten av spel idag är skräp då? De flesta dras med prestandaproblem vid lansering till en viss grad. Så antar att du inte lirar mycket spel alls nu för tiden

jag det menar jag. KCD2 är nog det ända spel på länge som inte varit skräp och faktiskt varit optimerat

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

jag det menar jag. KCD2 är nog det ända spel på länge som inte varit skräp och faktiskt varit optimerat

Yes, 1,3 mil concurrent players spelar nog för att spelet är skräp

12
Skriv svar