Steam förtydligar regler kring annonser i spel
Tror faktiskt aldrig jag sett ett spel där jag tvingats se reklam för att komma vidare...och då har jag över 2.5k spel på steam.
Jösses, använder du inte returtjänsten på Steam?
jag retunerar förmodligen 2/3 spel som jag köper för de lever inte upp till mina förväntningar eller har ett demo man kan testa innan.
Aldrig stött på påfundet. Att det ens existerar på Steam gör mig lite rädd. Vet bara hur dåligt det känns i magen när det sker i mobilspel. Nej, i fullprisspel är det orimligt. I andra spel också, kan jag tycka, för det är ju döden för stämning och inlevelse. Minns med fasa tiden då man såg film på TV4 och allt avbröts för nyheter och väder. 🙃
En Bamseponny av folket
jag retunerar förmodligen 2/3 spel som jag köper för de lever inte upp till mina förväntningar eller har ett demo man kan testa innan.
totalt 3 spel har jag lämnat tillbaka
edit: Ja demo borde vara krav på spel.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Finns det verkligen såna spel på steam ? Hur är det möjligt
Det finns nogcmobilspel där... (jag vet inte) om man letar.. Bra regel mot framtiden iafl.
Tror faktiskt aldrig jag sett ett spel där jag tvingats se reklam för att komma vidare...och då har jag över 2.5k spel på steam.
Och jag som trodde jag hade mycket spel på mitt steam med omkring 1850 titlar
Jag tyckte jag hade många spel men då ligger jag i lä kan jag säga om man jämför med er. Jag har lite över 100 😂
totalt 3 spel har jag lämnat tillbaka
edit: Ja demo borde vara krav på spel.
Demo stjäl massa utvecklingstid och därmed pengar. Är det inte bättre att kunna spela 2h av det färdiga spelet istället?
Om du returnerar 2 av 3 spel så är det DU som bör se över dina inköps vanor.
Va? Förklara!
Demo stjäl massa utvecklingstid och därmed pengar. Är det inte bättre att kunna spela 2h av det färdiga spelet istället?
kanske, men man då vänta på att få tillbaka pengarna..kanske inte alltid så kul
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
det är dock ingen tävling sen blir det pinsamt när man kollar hur många man startat! lol
https://steamcommunity.com/id/ankhman/
kollar man sen mina uplay/origin/gog/fysiska spel på olika system/digitala roms)epic store... så blir det "hmmm.. är du efterbliven påg??"
Gissar på t.ex Humble Bundle. Där har jag fått majoriteten av mina (ospelade) spel.
det är dock ingen tävling sen blir det pinsamt när man kollar hur många man startat! lol
https://steamcommunity.com/id/ankhman/
kollar man sen mina uplay/origin/gog/fysiska spel på olika system/digitala roms)epic store... så blir det "hmmm.. är du efterbliven påg??"
Försökte kolla på din wishlist men får upp meddelandet:
"Fel
Du har gjort för många förfrågningar nyligen. Vänta och försök igen senare."
Med tanke på att det är första gången jag har öppnat store sidan på webben på länge så är det inte trolig.
EDIT: Funkade att komma in på profilen i Steamklienten.
Steam har andra problem just nu också dock, de senaste dagarna får jag upp en acceptera kakor popup flera gånger per dag, spelar ingen roll om jag väljer acceptera alla eller stänga av alla.
Nån annan som har samma problem?
Anledningen är sannolikt att EA har hintat om att införa reklam i sina stora titlar. Hur kunde FZ missa det?
Det "hintade" de om för nästan ett år sedan. Att det skulle dröja så här länge för Steam att lyfta existerande regler på grund av det har jag svårt att tro.
Finns det inga demon är det ju det som är det korrekta sättet att få testa ett spel.
Tänk om detta kunde införas i App Store och Google Play. Vilken fröjd! Har gett upp väldigt många spel som ändå varit helt okej pga att man blir överöst av reklam. Värst av allt är ju när man får förfrågan att titta på reklam för att få någon fördel i spelet, t.ex. dubbla xp eller pengar, och man trycker nej, men ändå spelas en jävla reklamfilm upp.
Gissar på t.ex Humble Bundle. Där har jag fått majoriteten av mina (ospelade) spel.
njae...visst är många HB, men jag köper flera spel i månaden samt är inne på 20:e året
Det "hintade" de om för nästan ett år sedan. Att det skulle dröja så här länge för Steam att lyfta existerande regler på grund av det har jag svårt att tro.
Varför är det svårt att tro, har du aldrig haft med jurister att göra?
Varför är det svårt att tro, har du aldrig haft med jurister att göra?
För att reglerna redan har existerat i flera år. Det är inte nya regler, Valve har bara valt att lyfta fram dem på en egen sida nu, vilket knappast kräver inblandning av jurister.