Kingdom Come: Deliverance 2
Är det någon förutom jag som upplevt buggar på PS5-versionen? Under den inledande cutscenen fick jag enorm framedrop.
Sedan under slottsstriden clippade mitt armborst i slottets mur.
När väl första dialogen med val utspelade sig blinkade sjön som ett holländskt rave-party och karaktärerna verkade lida av epilepsi och hästarna gled fram och tillbaka.
Till saken hör att jag inte hade installerat patchen, efter som att >80gb tar sin lilla tid. Kan tycka dock att versionen på skivan borde vara problemfri.
Såg en lira spelet i 1080p native low graphics med en 1060ti och då fick han 60fps.
Väl optimerat spel!!!!!
Detta borde få många AAA studios att se på med avundsjuka.
Hur många AAA spel har vi inte sett gå i graven bara förra året? Pga av totalt verklighetsfrånvarande prioriteringar.
Äntligen tar det inte längre en evighet att sova, vänta eller snabbresa!
Stridssystemet är lite mer förlåtande, även om Henry tenderar att skifta fokus till andra fiender lite för lätt när jag bara vill hugga banditen på högra sidan istället för den vänstra.
Viam inveniam aut faciam
Är det någon förutom jag som upplevt buggar på PS5-versionen? Under den inledande cutscenen fick jag enorm framedrop.
När väl första dialogen med val utspelade sig blinkade sjön som ett holländskt rave-party och karaktärerna verkade lida av epilepsi och hästarna gled fram och tillbaka.
Till saken hör att jag inte hade installerat patchen, efter som att >80gb tar sin lilla tid. Kan tycka dock att versionen på skivan borde vara problemfri.
Jag märkte av ett flertal liknande buggar även efter patchen, tyvärr.
Dock kanske inte alls lika extremt som det låter i ditt fall, så alltid något
Jag upplevde samma buggar på PS5 igår. Har inte hunnit jättelångt men sen jag lämnade sjö-området så har jag inte upplevt någon mer bugg på 1-2 timmar. Sjöområdet var så vackert och somrigt atmosfäriskt såhär i februarimörkret att jag kunde ha överseende med grafikbuggen där.
Eftersom jag gillar att spela om spel OCH det faktum att jag inte kört ettan sedan jag recenserade det för himla massa år sedan så känner jag... äsch! Det blir ett andra varv. Kan bli jäkligt kul att se hur det ter sig "fullpatchat" läge.
Men ja, Mickes recension gör att jag ändå är liiite i valet och kvalet. Vill ju spela nu!
En Bamseponny av folket
Upplever exakt samma sak tyvärr, väldigt buggigt.
Aldrig kört första spelet mycket men köpte det nu på ps4/5 och måste säga att det är nog det sämsta segaste spel jag nånsin kört. Fy fan vad striderna suger röv (ursäkta språket) men ärligt talat hur är detta kul för 5 öre? Fast travel ska man stirra på en karta i flera minuter innan man kommer fram och samma med när man ska sova. Och inte tala om "survival" aspekterna av spelet som bara är tråkiga och irriterande, hatar spel där man måste äta och sova.
Om 2:an är lika dant är det verkligen inget jag nånsin kommer köpa. Tur att 1:an bara kostade mig 80kr. Vilket var för mycket för denna sirap till spel.
Edit: Första gången jag spela kom jag aldrig förbi första stan. Nu la jag 5 timmar in och kom till där man blir räddad av Theresa. Skulle träna med nån snubbe och direkt efter där la jag ner. Blev bara tråkigt då striderna vad så extremt sega och dåliga och att man var tvungen att äta och sova. Inget spel för mig.
För mig föll de på den dåliga dialogen, storyn och röstskådespelarna. Som man blev påmind om precis hela tiden genom ett överflöd av cut-scenes och påtvingad dialog. Kändes som Xena krigarprinsessan, fast förlagt till medeltidens böhmen. Ett av mina sämsta köp på gog.
Hade tänkt vänta med köp då jag egentligen har fullt upp med annat, men kunde inte låta bli efter att ha läst recensioner. Spelade 1-1,5 timme igårkväll, och det var nästan skrämmande hur välpolerat det kändes. Sånt är man inte van vid längre, och ettan var ju dessutom väldigt buggigt när det släpptes. Nu gäller det bara att hitta tiden för att spela det 😅
För mig föll de på den dåliga dialogen, storyn och röstskådespelarna. Som man blev påmind om precis hela tiden genom ett överflöd av cut-scenes och påtvingad dialog. Kändes som Xena krigarprinsessan, fast förlagt till medeltidens böhmen. Ett av mina sämsta köp på gog.
Jag har aldrig någonsin upplevt bättre dialog, story och röstskådespelare i ett spel hur lång tid fick det? Det är ju naturligt att man ger upp något som ger ett dåligt första intryck.
Jag har aldrig någonsin upplevt bättre dialog, story och röstskådespelare i ett spel hur lång tid fick det? Det är ju naturligt att man ger upp något som ger ett dåligt första intryck.
Jag tror jag spelade en två timmar efter att man kom till kvarnen, om det säger dig något? Råkade sedan prata med någon som aktiverade ett DLC, där man var tvungen att spela som en kvinna som smög runt i en gammal gruva. Det var spelmekaniskt inte jättekul och tyvärr spiken i kistan.
Jag tror jag spelade en två timmar efter att man kom till kvarnen, om det säger dig något? Råkade sedan prata med någon som aktiverade ett DLC, där man var tvungen att spela som en kvinna som smög runt i en gammal gruva. Det var spelmekaniskt inte jättekul och tyvärr spiken i kistan.
Låter som du gjorde Theresa DLC:t. Det är rätt så linjärt och låser dig ett bra tag tills du är klar med det. Gillar Theresa så var okay med mig men kändes nog bättre göra det sist som i första genomspelningen mot först i den andra
Härligt att de verkar ha lyckats så bra, även om jag helst nog hade sett att de antingen fimpat Henry eller gjort honom till NPC och spelaren fått börja om på ny kalaskula som ny fåntratt som får lära känna alla original-karaktärerna från början igen. Hade då också känts rimligare att reseta alla färdigheterna till 0.
Låter som du gjorde Theresa DLC:t. Det är rätt så linjärt och låser dig ett bra tag tills du är klar med det. Gillar Theresa så var okay med mig men kändes nog bättre göra det sist som i första genomspelningen mot först i den andra
Haha, pest o pina varje gång jag glad i hågen startat om mitt äventyr i KCD och sedan kommer ihåg att jag har Theresa's DLC att ta mig igenom...
Välskriven recension. Tack för det.
Jag spelade aldrig ettan, men har sagt efter den del recensioner börjat bli lite sugen på detta. Spelar främst SP spel numera och är mer för slow-pace än snabb action. Vore detta nåt för mig?
Tackar! Låter som handen i handsken, spontant, men det är ju omöjligt att veta för en annan förstås. Men KCD 2 är belönande för den som föredrar ett långsamt tempo, och förmodligen frustrerande för den som vill ha ett raskt sådant.
Tackar! Låter som handen i handsken, spontant, men det är ju omöjligt att veta för en annan förstås. Men KCD 2 är belönande för den som föredrar ett långsamt tempo, och förmodligen frustrerande för den som vill ha ett raskt sådant.
Är en gammal WoW lirare, som oftast faller tillbaka just tack vare det belöningssystemet. Får nog bli ett köp!
Jag VÄGRAR läsa recensionen, jag har med all min makt undvikit ALLA videos, ALLA recensioner, ALLA artiklar, ALLA klipp om KCD2.
KCD är det bästa spelet som har gjorts igenom ALLA tider. Jag har väntat i 7 jävla år, och nu är det dags! Här har ni mina två KCD tatueringar, kommer att bli fler!
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Underbart att se ju, hoppas du har kul med KCD2!
Är community manager på Plaion/Deep Silver - är man ett så stort fan vill vi ju ge dig något lite extra för att fira releasen Har en Kingdom Come: Deliverance 2-kudde här på kontoret som jag gärna skickar över! Skickar ett PM till dig.
Community manager på PLAION.
Underbart att se ju, hoppas du har kul med KCD2!
Är community manager på Plaion/Deep Silver - är man ett så stort fan vill vi ju ge dig något lite extra för att fira releasen Har en Kingdom Come: Deliverance 2-kudde här på kontoret som jag gärna skickar över! Skickar ett PM till dig.
Svarat på PM, tackar dig även här. Vilken dag att vakna upp till, är så satans glad. Anledningen till att jag ser detta 24 timmar försent är kanske... Kingdom Come: Deliverance 2 haha, har inte alls 40 timmar sedan release :)!
Är det crossair till pilbåge/armborst?
Nope! Det är känsla för feeling som gäller om man vill träffa rätt. Pilbågen kräver lite mer övning att få till, men armborstet är ganska lättsiktat på en gång.
Dock gick det mycket snabbare att få till träffsäkerheten i pilbågen i tvåan än vad det gjorde i ettan när det begav sig. Det var mången pil som missade sitt mål i första spelet innan jag fick in snitsen
Nope! Det är känsla för feeling som gäller om man vill träffa rätt. Pilbågen kräver lite mer övning att få till, men armborstet är ganska lättsiktat på en gång.
Dock gick det mycket snabbare att få till träffsäkerheten i pilbågen i tvåan än vad det gjorde i ettan när det begav sig. Det var mången pil som missade sitt mål i första spelet innan jag fick in snitsen
På konsol är det helt omöjligt då aimandet sker med spakar och det har ingen koppling till att sikta på riktigt
Behöver man följa storyn länge för att lära sig nödvändiga färdigheter? Jag gillar att bryta loss från storyn så fort som möjligt i ett sånt här spel och ägna mig åt egna grejer. Men t.ex. i 1:an är det definitivt inte tillrådligt (men jag måste säga att det blev spännande strider när man inte hade några färdigheter), i RDR2 vore man också kraftigt gimpad om man bröt sig fri så snart man har möjlighet.
Behöver man följa storyn länge för att lära sig nödvändiga färdigheter? Jag gillar att bryta loss från storyn så fort som möjligt i ett sånt här spel och ägna mig åt egna grejer. Men t.ex. i 1:an är det definitivt inte tillrådligt (men jag måste säga att det blev spännande strider när man inte hade några färdigheter), i RDR2 vore man också kraftigt gimpad om man bröt sig fri så snart man har möjlighet.
Man blir ”fri” snabbare i 2:an än 1:an. Det är en dryg timmes spelande innan man blir fri.
Lite skumt hur många inte brydde sig om första spelet alls, och nu med 2'an så prisar alla spelet som det bästa som hänt sen skivat bröd... även om både spelen är väldigt lika varandra.
Jag vet inte, tycker det var väldigt många (inkl jag själv) som hyllade ettan väldigt mycket...
Good. Bad. I'm the guy with the gun
Lite skumt hur många inte brydde sig om första spelet alls, och nu med 2'an så prisar alla spelet som det bästa som hänt sen skivat bröd... även om både spelen är väldigt lika varandra.
Ettan var en mer slow burner. Spelet startade inte så starkt men blev populärt med tiden. Mycket för att spelet organiskt spreds sig spelare till spelare snarare än media. Tvåan fick då ett rejält dragplåster i och med att ettan växt med tiden. Jag tror det har talat till tvåans fördelen att spelet dröjt. Hade det släpps bara något år efter ettan hade det nog inte haft samma popularitet.
"Writer and Fighter"