Blodmos! Spelhelg! Vad spelar du?

Robot
Blodmos! Spelhelg! Vad spelar du?

En buffé av spel väntar på oss.

#spelhelg

Medlem
Tomb Raider

Rise of the Tomb Raider @ PlayStation 5 via PS4 BC-Mode. Mycket bra spel som jag varvat flertalet gånger.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Medlem

Kör vidare på Tales of Graces F: Remaster (PS5) samt Warhammer 40k: Rogue Trader (PC)

Denna helg fortsätter jag med Cassette Beasts, Tales of Graces f Remastered, Black Myth: Wukong och Ninja Gaiden II(X360-versionen på Series X, fortfarande den bästa versionen av spelet imo).
Lär bli mer Balatro också.

Medlem

Tails of Iron har väldigt mycket mos faktiskt...

Medlem

Såg att Foundation kommit ur early access och att No Mans Sky fått del två av Worlds uppdateringen.
Så får nog bli lite av varje där.

Har också övertalat ett gäng icke-datanörd-polare (de har typ aldrig spelat nåt annat än Super Mario på 90-talet) att skaffa Deep Rock Galactic. Så vi spelar lite varje söndag nu.
Det är skitkul att höra dem uppleva saker för första gången. Sånt man som långtidsgamer upplevde som 8-åring.
Och helt otroligt vad man tar saker för givet att folk kan.
Dom: "Hur hoppar jag?"
Jag (i mitt huvud): "... har du provat den knappen man alltid hoppar med?"

Medlem

Jag är halvvägs igenom Half Life 2 som jag varvat x antal gånger. Ska klara igenom det.

Sedan har jag laddat ner Outer Worlds via katalogen i PS5. Ska pröva det!

Håller på att trockla mig igenom Sekiro som visade sig vara skitsvårt trots att jag spelat alla andra From souls spel. Så ska fortsätta med det också.

Och varva lite med TFT League of Legends när jag är sugen.

Har inhandlat snacks för en arme. Ska bli en grym spelhelg!!!

tsm
Medlem

Assassins creed Unity och Mario & Sonic Tokyo Olympics

Medlem

Manor Lords, ny update idag Så jäkla mysigt pill spel

Medlem
Medlem

Jag har precis upptäckt Steam Link och Remote play. Vilken grej! Så det blir en helg i soffan med Disco Elysium på Ipad.

Medlem

Det är fortfarande helldivers 2 för mig, va sen på pucken men tycker det är fantastiskt och det händer nya saker hela tiden.

Medlem

Factorio Spage Age.. Och kanske lite indiana jones.

Här ska snajpas i Sniper Elite Resistance!

Stardew Valley weekend IX
Grisar. Så många grisar...

Medlem

Omspelning av Postal 4 tror jag det blir och förmodligen lite american truck simulator bara för att ratten är inkopplad i datorn

Skribent

Vafan, Citizen Sleeper 2 är ju ute nu. Det vill jag ju också spela.

För många spel, för lite tid.

Medlem

Beställde en ny HOTAS förra helgen och hade hoppats att den skulle kommit idag så jag hade planerat för DCS i stor mängd för helgen, men icket!

Men istället får det bli Farming Simulator 25 blandat med antingen cyberpunk 2077 eller Warhammer 40K Rogue Trader.

Medlem

Glassar vidare i No Man's Sky, hade ingen aning om att det skulle komma en patch med en massa mer content igår så det blev ju en trevlig överraskning! \o/

signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Blir icarus first cohort de lade till nya bossar på prometheus kartan i open world ska bli kul. Lite battlefield 2042, civ 6 och lite star citizen som varierar lite mellan helt ospelbart till några tim med kul med en kompis eller 2.

Medlem

pathfinder wrath of the righteous

Medlem

Blev nyligen klar med Indiana jones and the great circle, riktigt kul och snyggt äventyr, men stridssystemet var jag inget större fan av. Blev mer smygande än jag tyckte om, men bra i sin helhet. Nu blir det att prova Eternal strands.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Classified France '44

Medlem

FF7 Rebirth - fantastiskt spel och blir ständigt lurad på sidospår men det börjar bli dags att jag ser mig om efter avslutningen.

Medlem

Jag ska spela vidare på ”Mark of the Ninja Remastered” ett enligt mig fruktansvärt bra spel om man gillar stealth och plattform. (Jag kör på xbox)

Medlem
Skrivet av joedanger:

FF7 Rebirth - fantastiskt spel och blir ständigt lurad på sidospår men det börjar bli dags att jag ser mig om efter avslutningen.

Blev klar förra veckan. Jag gjorde för mycket sidospår. Tappade tempo i storyn.

Denna vecka började jag med Metaphor så det blir det i helgen. Är lite mer noggrann nu att inte köra massa sidospår 😅

It's not a lake, it's an ocean

Fick mitt fysiska ex av Penny's Big Breakaway i går. Det blir nog mitt februarispel.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Såg att Foundation kommit ur early access och att No Mans Sky fått del två av Worlds uppdateringen.
Så får nog bli lite av varje där.

Har också övertalat ett gäng icke-datanörd-polare (de har typ aldrig spelat nåt annat än Super Mario på 90-talet) att skaffa Deep Rock Galactic. Så vi spelar lite varje söndag nu.
Det är skitkul att höra dem uppleva saker för första gången. Sånt man som långtidsgamer upplevde som 8-åring.
Och helt otroligt vad man tar saker för givet att folk kan.
Dom: "Hur hoppar jag?"
Jag (i mitt huvud): "... har du provat den knappen man alltid hoppar med?"

Haha måste vara riktigt kul att höra dom prata om alla saker. Önskar man själv kunde få uppleva allt så igen 🤔

Medlem

Jag kan tydligen inte få nog av Darktide! men jag behöver mer kompisar så man kan progressa lite mer underhållande

Medlem
Skrivet av cyppa:

Haha måste vara riktigt kul att höra dom prata om alla saker. Önskar man själv kunde få uppleva allt så igen 🤔

Det är det! Sitter och ler hela tiden. 😁
Tjejen som spelar Gunner är lite av en högutbildad fyrkant i verkliga livet. Men vilket galet skratt hon släppte lös sist. Jag vände mig om och kollade vad fan hon gjorde. Då står hon mitt i en grotta och skjuter för glatta livet upp emot taket samtidigt som det regnar döda insekter runt henne. Önskar jag hade spelat in det.

12
Skriv svar