Resident Evil-filmerna rebootas…igen…
Tycker Welcome to Raccoon City gett mig mest av det jag ville ha från början och man kände igen saker från de första två spelen.
Milla-filmerna var ok, men är en bit bort från storyn från spelen och i den bemärkelsen ointressanta för mig.
Dom kunde lika gärna inte varit Resident Evil och ingen skulle protesterat.
Scandinavian XBOX Network Gamers
Jag brukar inte gilla när man gör film av spel, för att det unika med spel brukar slipas bort och de görs ofta av människor som inte verkar bry sig om källmaterialet ifråga (som hur skådespelarna till Halo och Yakuza blev tillsagda att inte spela spelen för att det inte var regissörens "vision"), men jag tycker fortfarande det känns som att Resident Evil är något som har POTENTIAL att vara riktigt roliga filmer.
De är ju redan värsta blockbuster-spelen, sedan dag ett. Explosioner och monster och action och hela kavalkaden. Hoppas de får till det bra.
Jag håller med, mestadels.
Med det sagt, jag älskade Halo-serien. T.om min sambo (som iofs gejmar, dock inte Halo) älskade Halo-serien. Jag tyckte de fick till jävligt mycket rätt där, trots allt. Sen är jag visserligen svag för Pablo Schreiber, men ändå!
Filmerna lever med värme i mitt hjärta. De är så sköna och löjliga. De tillhör ju knappast någon officiell RE-lore men de är roliga. Har aldrig varit något superfan av Resident Evil då jag inte tyckte om skräckspel som yngre, men kollat på genomspelningar av de senare titlarna, cool shit.
Resident Evil filmerna och Underworld, där har vi tunga, sköna, och löjliga actionfilmer! Saknar den typen av filmer faktiskt.
Förövrigt såg jag alla Resident Evil filmer efter varandra ganska nyligen. Filmernas lore är faktiskt hyfsat sammanhängande. Om det är tänkt så eller blev så av en slump ska vi låta vara osagt, men det funkar på något vis. Sista filmen, The Final Chapter, knyter också ihop allt ganska bra, fint farväl till Milla filmerna.
Kan också nämnas att det är ett rykte att Re:zero får en remake som skall vara lanserings titel till Switch 2!
Får hoppas dem håller lika hög nivå som de andra senaste, för det skulle vara episkt att köra in en Nintendo konsoll med survival-horror haha
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!