Kingdom Come: Deliverance 2
Första smakprovet på den tjeckiska medeltiden väcker en våldsam hunger efter mer.
Jag spelade ettan i ca 10 timmar och tyckte verkligen om det men jag visste hela tiden att jag aldrig skulle orka ta mig an det på riktigt så blev aldrig mer än så. Jag hoppas på nytag runt tvåan men 80-100 timmar känns avskräckande redan på förhand. Glad för alla som har möjlighet dock. Känns som ett spel som fyller ett hål på marknaden.
Älskade vissa aspekter av 1:an men vissa aspekter fick mig att inte göra någon till genomspelning. Jag tyckte t.ex. att eget utforskande som inte var questrelaterat inte gav så mycket. T.ex. gav det aldrig nånting att gå in i ett random hus och botanisera bland sakerna, allting var likartat från hus till hus. Hur är tvåan på den fronten?
Jag har en specifik fråga: finns det med barn i spelet? I första spelet finns det nämligen... inga! Det är rätt kusligt när man har kommit på det
Vaddå? Bara för att du inte ser några barn betyder väl inte att det inte finns några barn, eller hur?
Ja det var lite kusligt med en helt barnfri värld i 1:an 😂
Vaddå? Bara för att du inte ser några barn betyder väl inte att det inte finns några barn, eller hur?
Ja det var lite kusligt med en helt barnfri värld i 1:an 😂
Det betyder väl att du tekniskt sett skulle kunna göra allt våldsamt mot barn som du kan mot vuxna i spelet? Kanske funkade för Skyrim 2011 som inte är särskilt blodigt men tror att WarHorse gärna skippar den kontroversen. RDR2 och GTA gör ju likadant tex. Den enda ungen jag kan komma på i RDR2 är Jack och han är ju nästan alltid i lägret där man inte kan panga och utföra något våld.
Med det sagt, barnlösheten är inte något som stört mig i KCD.
Det betyder väl att du tekniskt sett skulle kunna göra allt våldsamt mot barn som du kan mot vuxna i spelet? Kanske funkade för Skyrim 2011 som inte är särskilt blodigt men tror att WarHorse gärna skippar den kontroversen. RDR2 och GTA gör ju likadant tex. Den enda ungen jag kan komma på i RDR2 är Jack och han är ju nästan alltid i lägret där man inte kan panga och utföra något våld.
Med det sagt, barnlösheten är inte något som stört mig i KCD.
Det går att göra lite olika lösningar om man vill motverka detta. T.ex. att om du då svingar ditt svärd eller riktar pilbågen mot dem så kanske de kan snabbt springa iväg och tillkalla vakter. De skulle även kunna finnas lite i bakgrunden, inne i hus och så vidare. Jag tror att det är möjligt att göra på ett smart sätt.
Det som stör mig lite i just KCD är att de bygger mycket på realism, därför har jag kanske tänkt på det mer än i andra sammanhang. Och som du säger, om Skyrim kunde göra det 2011 kan nog Warhorse och andra göra det i dag. Även tonåringar och yngre vuxna skulle kunna finnas med.
Alltjämt inte hemma men försöker svara via telefon!
Ser fram emot detta. Rider NPCs runt på hästar nu utanför quests? Det kändes lite konstigt i ettan när man var den enda ute på vägarna med sin häst.
Japp!
Älskade vissa aspekter av 1:an men vissa aspekter fick mig att inte göra någon till genomspelning. Jag tyckte t.ex. att eget utforskande som inte var questrelaterat inte gav så mycket. T.ex. gav det aldrig nånting att gå in i ett random hus och botanisera bland sakerna, allting var likartat från hus till hus. Hur är tvåan på den fronten?
Jag har inte gett mig in så mycket i kleptomanbranschen än och därmed inte varit inne i alltför många kåkar så återkommer om det, men det finns mycket att hitta i utforskandet utanför byarna. Dels kan man få en del tips från de lokala värdshusen etc, dels finns det mycket att hitta själv.
Jag har en specifik fråga: finns det med barn i spelet? I första spelet finns det nämligen... inga! Det är rätt kusligt när man har kommit på det
Nej, det tror jag inte. Inte som jag stött på hittills i alla fall. Personligen är det inget jag ens tänker på, men kan förstå om det skaver för andra i spel som detta eller RDR 2 som annars är så pass "realistiska".
Älskade spelet men håller med dig lite angående exploration inte var superrewarding. Dock har jag för mig jag hittade nån källare med en kista i där jag fick en hel del loot. Fanns ibland gravar man kunde gräva nära hus med bra loot så fanns ändå anledning att hoppa av hästen och snoka runt lite snabbt om man man såg någt på vägen dit man skulle. Att bara rida ut i skogen åt ett håll och explora var som sagt inte jättebelönande.
Men håller med dig, de va lite fattigt med sånt. Just detta är något jag har högst upp på min lista av förbättringar till 2an för det är min favorit sak att göra i stora open worlds, bara driva runt i timmar och explora.
Jag spelade ettan i ca 10 timmar och tyckte verkligen om det men jag visste hela tiden att jag aldrig skulle orka ta mig an det på riktigt så blev aldrig mer än så. Jag hoppas på nytag runt tvåan men 80-100 timmar känns avskräckande redan på förhand. Glad för alla som har möjlighet dock. Känns som ett spel som fyller ett hål på marknaden.
80-100 timmar? Story + side missions då eller? Låter som jättemycket.
Behöver man spela ettan först?
Definitivt. Är ju en rak uppföljare med samma protagonist.
Behöver man spela ettan först?
Behöver? Nej. Bör? Ja! Har man inte spelat ettan får man storyn i stora drag förklarad för sig under spelets första timmar. Men då det är en rak uppföljare som börjar där ettan tar slut blir det förstås inte samma sak.
80-100 timmar? Story + side missions då eller? Låter som jättemycket.
Vet inte riktigt vad som avses men det har sagts av utvecklarna att spelet tar 80-100. För min del blir jag som besatt av att göra allt, loota allt och se allt när det kommer till rpgs så oavsett om det är story eller exakt spelar mindre roll för min del då jag inte har tid med det
Vet inte riktigt vad som avses men det har sagts av utvecklarna att spelet tar 80-100. För min del blir jag som besatt av att göra allt, loota allt och se allt när det kommer till rpgs så oavsett om det är story eller exakt spelar mindre roll för min del då jag inte har tid med det
Haha ja nästan så man behöver ta tjänstledigt för att hinna med det. För min del räcker story och de side missions som är vettiga.
Tex så gillade jag side missions i RDR2 medan de känns meningslösa i Far Cry serien.
Vad upplevdes lite obalanserat? Strid?
Tänker att verkligheten inte är så balanserad, och de siktar väl på en realistisk upplevelse. 😄
Som det står i texten är det en del system som inte känns helt balanserade. Men det här är ju bara en förhandstitt, vi får se hur det står sig i februari!
körde ni på en 3070 och spelet flöt på bra? fan det låter som riktigt bra optimering älskade första spelet så det blir nog ett köp på launch om det är så optimerat
Ja, så långt flyter det bra i alla fall. Jag kör inte med allt på Ultra då, men tycker ärligt talat spelet ser fantastiskt ut även om man så kör allt på Medium (vilket jag inte gör, utan det är lite blandat). Men det här gäller ju den första regionen. Vi får se hur det ter sig i "storstadsregionen" där betydligt fler NPC:er lär vara närvarande samtidigt.