Atari ger sig in på den bärbara marknaden med Gamestation Go

Robot
Atari ger sig in på den bärbara marknaden med Gamestation Go

Play...nej...Gamestation Go avtäckt

#Atari, #Gamestation

Medlem

Ser ju väldigt intressant och retroosande ut. Få se om spelutbudet levererar, om Tempest inte finns med så är den skit!!!

Medlem

Bara en joystick?🤔 Är man typ inte beroende av 2 i de allra flesta spelen idag? Sjukt snygg hur som helst!

Medlem
Skrivet av Deekar:

Bara en joystick?🤔 Är man typ inte beroende av 2 i de allra flesta spelen idag? Sjukt snygg hur som helst!

Skulle gissa att den är gjord för att spela gamla klassiska Atari och intellivision spel. Då räcker det med en.

Skribent
Skrivet av Deekar:

Undrar om det inte kommer vara Ataris gamla retrospel och då var det ju bara en joystick som gällde och två knappar?

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Undrar om det inte kommer vara Ataris gamla retrospel och då var det ju bara en joystick som gällde och två knappar?

Jag tänkte samma sak. Sedan såg jag att de stoppat dit pekfingerknappar L1,L2 R1 och R2. Det är lite för många knappar för endast klassikerna.

Kommer att tänka på evercade när jag ser den. Finns ju en uppsjö atari och intellvision spel på den enheten.

Skribent
Skrivet av Aletheides:

Jag tänkte samma sak. Sedan såg jag att de stoppat dit pekfingerknappar L1,L2 R1 och R2. Det är lite för många knappar för endast klassikerna.

Hmm? Sant? Kanske blir massa arkadklassiker också, tänker 2D-spel?

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Frågan är hur många som vill ha ännu en bärbar maskin.
Switch för Nintendo, Steam Deck för PC-spel och sen ytterligare en som endast kan köra Atari klassiker.

Allt hänger på priset då. Den måste vara billig.

Switch 2-dräparen är här!

Skrivet av Sebastian Lind:

Switch 2-dräparen är här!

Väl värd en mastodonttråd med rykten!

signatur

00:00:02:42

Medlem

Rätt liten skärm, mycket döyta.

Medlem

Handlar det om ytterligare en retromaskin från Atari är den ju död innan release. Deras stenåldersspel är för gamla för att vara roliga idag, är ju bara att ge sig in i Atari Vault för att inse att kanske två spel på hundra ens är roliga i fem minuter.

Skrivet av Sphere Of No-Form:

Väl värd en mastodonttråd med rykten!

🙈

Medlem

Hoppas de släpper de uppfräschade versionerna av sina klassiker på den annars får det nog vara.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Skulle gissa att den är gjord för att spela gamla klassiska Atari och intellivision spel. Då räcker det med en.

Fast vissa Atari spel kräver väl två, typ Raiders of the lost ark.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Såg nu att det var ytterligare en ny maskin från My arcade. Säkert samma som den stationära som kom för ett tag sedan. Kul men inte riktigt vad jag hoppades på.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Frågan är hur många som vill ha ännu en bärbar maskin.
Switch för Nintendo, Steam Deck för PC-spel och sen ytterligare en som endast kan köra Atari klassiker.

Allt hänger på priset då. Den måste vara billig.

Man kan väl som Steam deck ägare spela dessa spel ändå.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Orka retro. Ge mig en modern 2D-orienterad (tänk Neo-Geo grafik) bärbar med en 5" mini-led eller oled-skärm med stöd för nya spel, eget OS med egen webbutik, lågt pris och lång batteritid.

Medlem
Skrivet av lonian:

Man kan väl som Steam deck ägare spela dessa spel ändå.

Ännu en anledning till att den måste vara lågt prissatt känns det som.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Ännu en anledning till att den måste vara lågt prissatt känns det som.

Gamestation pro kostar i runda slängar 1500 så under det blir det nog. En tusenlapp kanske?

Medlem
Skrivet av GustavA:

Gamestation pro kostar i runda slängar 1500 så under det blir det nog. En tusenlapp kanske?

Tror nog den blir något dyrare då det är skärm och bärbart. Återstår att se.

1
Skriv svar