Årets bästa grafik – Indiana Jones, Hellblade 2 och Star Wars Outlaws hyllas

Robot
Årets bästa grafik – Indiana Jones, Hellblade 2 och Star Wars Outlaws hyllas
Medlem

Helldivers 2 då? Där har vi grafik som är brutalt effektfull! Snyggt och med fokus på rätt ställen.

Oavsett är det häftigt med två svenska spel i topp tre!

signatur

Och allt vad det innebär, fortfarande.

Fragtjuv

Kul med svensk i toppen och Indiana Jones är väldigt snyggt.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Testpilot

Värdig vinnare även om jag inte kunde köra spelet på högsta inställningarna.

Redaktör
Ponny

Trodde nästan att Hellblade 2 skulle vinna, men jag har iofs bara beundrat det på avstånd hittills. Indiana Jones är pangsnyggt!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Star Wars Outlaws..... hahahaha, ironiskt.

Har sett flera videos som använder Outlaws som ett exempel på hur spelgrafik har stagnerat.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Har sett flera videos som använder Outlaws som ett exempel på hur spelgrafik har stagnerat.

Finns delar som ser föråldrade ut. Men överlag ser spelet riktigt bra ut. Speciellt miljöerna.
Avatar spelet var väl på deras toplista förra året. Samma utvecklare, samma motor, osv.

Men du har väl inte spelat själv utan bara sett hat videos på internet.

Medlem

Har bara hört att Star Wars ska ha rutten grafik men aja där ser man är antagligen snyggt då går ju fan inte att lita på någon längre.

Medlem

Välförtjänt, ser riktigt bra ut emellanåt. Har inte kört hellblade 2 men av bilder och trailers förstår jag andraplatsen.

It's not a lake, it's an ocean

Hellblade II är väldigt läckert, särskilt ansiktsanimationerna. (Och de har samtidigt rätt i att det är "barely a game".) Men Indiana Jones imponerar mer på mig eftersom det samtidigt är så mycket större och mer storslaget än den väldigt begränsade värld som Ninja Theory har snickrat ihop.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Man tar med outlaws men nämner inte ens Alan Wake 2 som faktiskt var riktigt snyggt med outlaws satt man mest och tänkte hur mycket det märks att det är ubisoft och hur deras motorer är utdaterade och inte kan leverera längre..

Nä DF har varit små fan boys och gjort ett dåligt journalistiskt arbete

Medlem
Skrivet av Deli:

Man tar med outlaws men nämner inte ens Alan Wake 2 som faktiskt var riktigt snyggt med outlaws satt man mest och tänkte hur mycket det märks att det är ubisoft och hur deras motorer är utdaterade och inte kan leverera längre..

Nä DF har varit små fan boys och gjort ett dåligt journalistiskt arbete

Alan wake 2 släpptes 2023 så lite dumt att ha det med i 2024's lista.

Medlem

Jag tycker att Warhammer 40,000: Space Marine 2 förtjänar ett omnämnande också. Ser ju i alla fall bra mycket bättre ut än Persona 3 och Metaphor som de pratar om.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Alan wake 2 släpptes 2023 så lite dumt att ha det med i 2024's lista.

Men herregud kändes som det bara var ett halvår sen, var helt övertygad om att det var tidigare i år!

Då kan ja väl köpa varför Alan wake 2 inte är med 😁
Men fortfarande inte varför outlaws är på topp 3!

Medlem

Astro Bot har den vackraste grafik (och fysik) jag någonsin skådat.

Good times to be alive!

Medlem

Outlaws? LOL, det spelet har inte en suck mot Hellblade 2 och Indiana Jones.

Jag blev helt matt när jag spelade Hellblade 2, kändes som en helt ny grafisk värld öppnade upp sig, oerhört imponerande var det. Och det enda spel annars som imponerat är just Indiana Jones, oerhört vackert och inte sett en sådan fantastisk ljussättning sedan Metro: Exodus. Har kört Outlaws också och visst, det är väldigt snyggt för ett SW-spel, men det känns bara som en liten uppgradering jämfört med Hellblade 2 och Indy som är helt nya generationer av grafisk fidelitet.

Har dock ingen åsikt om Astro Bot då jag inte spelat spelet och knappt sett det, då det är konsoll så faller det helt utanför min spelvärld.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Skrivet av Ronzem:

Finns delar som ser föråldrade ut. Men överlag ser spelet riktigt bra ut. Speciellt miljöerna.
Avatar spelet var väl på deras toplista förra året. Samma utvecklare, samma motor, osv.

Men du har väl inte spelat själv utan bara sett hat videos på internet.

Skrivet av Rhymst:

Har bara hört att Star Wars ska ha rutten grafik men aja där ser man är antagligen snyggt då går ju fan inte att lita på någon längre.

Digital Foundry kan verkligen tekniska analyser, så tillförlitligheten till DF:s analyser är större än från random tyckande ranters på sajter, asociala medier och Youtube skulle jag säga.

Vidare finns det lite väl mycket politiskt hat mot spel och utvecklare på internet numera. Tragikomiskt nog är det ofta från personer som säger sig vilja ha mindre politik i och runt spel, vilket såklart är snudd på omöjligt, eftersom politik är tyckande, åsikter och värderingar.

Jag har sällan känt mig så i Star Wars universum som i Star Wars Outlaws och spelet är tekiskt och estetiskt snyggt.

Därmed inte sagt att spel kan vara estetiskt snygga.
Lite komiskt dock att karlarna på Sveriges så kallade största spelsite (den har knappt moderna funktioner och jag talar inte om FZ nu) endast har med Hellblade av DFs topp tre på sin egna topplista över grafik och teknik. Skribenterna är dock lekmän i förhållande till gänget på DF, så they're getting the benefit of a doubt.

Det ska bli intressant att förhoppningsvis få se tester av Indiana Jones på PS5 framöver.

1
Skriv svar