Stalker 2: Heart of Chornobyl
Objektiv som i att alltid hålla en standard när det gäller att bedöma saker... T.ex. buggar som lika dåligt oavsett spel och utgivare. Jag är snällare mot Bethesdas spel, därför skall jag inte vara recensent.
Nu när jag tänker efter så skulle jag använt mig av "Konsekvent" istället för objektiv.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Som en människa som är noll insatt i hur UE5 fungerar, vad är blueprints? 😁
Det är deras form av "visual scripting". Istället för att behöva göra allt i kod så placerar man logik-noder och drar kopplingar mellan de.
Här är en väldigt simpel bild. Det går från vänster till höger.
Det finns begränsningar, särskilt om man inte vill använda sig av C++ för att skapa skräddarsydda noder osv, men det är oerhört mycket lättare som en startpunkt, och har sina användningar även när man är erfaren. Jag gillar att mixa!
Objektiv som i att alltid hålla en standard när det gäller att bedöma saker... T.ex. buggar som lika dåligt oavsett spel och utgivare. Jag är snällare mot Bethesdas spel, därför skall jag inte vara recensent.
Nu när jag tänker efter så skulle jag använt mig av "Konsekvent" istället för objektiv.
Så här har FZ betyg sett ut innan för diverse openworldspel som anses varit buggiga vid release.
Skyrim - 5
Witcher 3 - 5
Fallout 4 - 4
Cyberpunk 2077 - 5
Starfield - 4
Stalker 2 är kanske snarare ett undantag att få ett så relativt högt betyg, med tanke på att det är lite mer annorlunda spel jämfört med många andra AAA-spel. Jag trodde själv det var hög risk att det skulle bli som med Kingdom Come Deliverance, som fick nöja sig med en trea.
Så här har FZ betyg sett ut innan för diverse openworldspel som anses varit buggiga vid release.
Skyrim - 5
Witcher 3 - 5
Fallout 4 - 4
Cyberpunk 2077 - 5
Starfield - 4
Stalker 2 är kanske snarare ett undantag att få ett så relativt högt betyg, med tanke på att det är lite mer annorlunda spel jämfört med många andra AAA-spel. Jag trodde själv det var hög risk att det skulle bli som med Kingdom Come Deliverance, som fick nöja sig med en trea.
Se på jäsikens! Man kunde ju tycka att buggar borde vara mera av dealbreaker i branschen än vad det är, men jag vet ju själv att jag köper buggspel bara dom ser tillräckligt intressanta ut, sedan hoppas man på mirakelpatcher.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
"Vilka buggar?", tänker jag. Spelets största problem är att man inte kan bära hur mycket utrustning som helst och att man måste göra mycket back-tracking, men det fixade jag med WeMod, så nu är det kul när man inte har massor av påtvingade begräsningar. "Men, men då är det inte realistiskt!" Det är inte så realistiskt heller att man botar strålning med att dricka pissljummet öl som legat i en källare i fyrtio år.
Kan nog bli ett köp på rea senare då det polerats mer.
Förhoppningsvis så flyter det hyffsat på min rigg (13900K, 128GB RAM, 3090) i 2160p.
Det kommer räcka gott och väl för detta spel, iallafall med DLSS.
Alltså ärligt talat...nu har jag spelat det här väldigt mycket...orkade inte mer och avinstallerade skiten. Hur kan detta spel blivit så hypat? Det är riktigt B...stundtals bra grafik men ärligt talat. Det ser oftast ut som att det vore från 2015...ändå så krävande. Dåligt flyt, helt sinnessjuka buggar. Monster som beter sig konstigt..flera gånger så är det såna där vargar i hundratals som attackerar och de försvinner aldrig...hur långt jag än tar mig på kartan så dyker de sen upp där och man kan inte göra något. Konstiga buggar...det är inte speciellt bra alls och det känns som man mest bara springer runt väldigt långa och tråkiga sträckor och hela tiden måste vila för att kondisen tar slut osv...irriterande...det hela slutade med den stora buggen i ett uppdrag då man ska lämna "blueprints" till den fulla doktorn...där låser sig uppdraget och man kan inte komma vidare. Det går inte att prata med honom...samtidigt så går det inte heller att spara spelet...så jag spelade läääänge, gjorde sidouppdrag, sprang långa sträckor, upptäckte saker osv och tänkte att jag skulle springa till en säng där för att "tvinga" spelet att spara...då råkade jag dö på vägen och spelet laddade tillbaka till innan doktorn...då tappade jag det och avinstallerade det. Kollade klart på slutet på youtube...fy fan..
Jag kan inte ens starta spelet pga något som heter "Considling Shaders" Vad är det och hur fixar jag det??
Samma. Jag väntar ett par månader till innan jag provar igen
Jag gav det en chans till nu efter nya stora patchen...laddade ner, installerade igen och började köra. Hade gamla sparfilen kvar. Bra flyt nu när man har grafiken uppskruvad till max vilket var trevligt. Sen kom jag igen till punkten med doktorn som man ska ge "blueprints" till...och fortfarande samma fel. Uppdraget låser sig och dialogen kommer inte fram...kan alltså inte fortsätta i storyn. Avinstallerade skiten än en gång och kommer aldrig ge det någon mer chans...