Final Fantasy XIV utannonserat till mobiltelefoner
Först blev jag riktigt taggad, men när det ska vara en annan version anpassad för mobiler mera, gissar jag på att det inte kommer bli cross-account och då var det inte riktigt lika intressant... Drömmen hade ju varit att dra storybeats och dungeons på dator och sedan grinda lite och göra sidouppdrag på telefonen.
Först blev jag riktigt taggad, men när det ska vara en annan version anpassad för mobiler mera, gissar jag på att det inte kommer bli cross-account och då var det inte riktigt lika intressant... Drömmen hade ju varit att dra storybeats och dungeons på dator och sedan grinda lite och göra sidouppdrag på telefonen.
Det är en egen klient utan crossplay ja.
Switch, PC och Dödsmetall.
Jag skulle bli oehört imponerad om det faktiskt känns bra att spela på telefonen. Något jag tvivlar starkt på.
En tanke som ofta har slagit mig är att komplettera "stora spel" med mobil. Ex att man skulle kunna plantera och skörda grejor via telefonen för att sedan använda detta till att brygga potions i det "riktiga spelet".
Försök har gjort men finns det en lyckad kombo?
Ännu en dag i paradiset.
Jag skulle bli oehört imponerad om det faktiskt känns bra att spela på telefonen. Något jag tvivlar starkt på.
En tanke som ofta har slagit mig är att komplettera "stora spel" med mobil. Ex att man skulle kunna plantera och skörda grejor via telefonen för att sedan använda detta till att brygga potions i det "riktiga spelet".
Är ju inte lika bra enligt mig då man inte får samma haptiska feedback som vid knapptryck. Men man kan ju också spela med handkontroll eller ansluta andra tillbehör om man vill ha en mer fulländad upplevelse.
Edit:
Jag tror Battlefield gjorde något liknande. Ett Commanderläge vill jag minnas har funnits till iOS och Android som man kunde använda samtidigt som man spelar en runda.
Edit 2:
Ja, det fanns: https://battlelog.battlefield.com/bf4/news/view/commander-mod...
Jag gillade att "manage my ships" på mobilen i AC Black Flag