Playstation Portal får betastöd för spelstreaming från molnet
Så att man lirar på Sonys servrar istället för sin Playstation 5.
Har en portal men inte playstation premium. Blir sugen att testa men tror ni det kommer en black-friday (week, month) rea på det?
Annars brukar det väl vara rabatterat kring jul/nyår?
De brukar köra Black friday rabatt på PS Plus. Hur det ser ut i år med extra och premium osv återstår att se.
Någon som har en portal och kan dela med sig av sin erfarenhet? Flyter på bra? Nöjd med köpet?
Tack!
Jag vill minnas en i podcasten Speljuntan (gamla P3-spel) har en och använder den en del och är nöjd
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Någon som har en portal och kan dela med sig av sin erfarenhet? Flyter på bra? Nöjd med köpet?
Tack!
Har testat hemma på bra wifi och där fungerar det alldeles utmärkt, spelar mer på den än på min tv för är så smidigt att sätta sig med den.
Testat hos kompis också på bra nätverk och fungerade bra där med men kunde lagga till ibland men ändå en ok upplevelse.
Testade på Cypern på rätt kasst hotell-wifi och var en helt bedrövlig upplevelse.
Kan varken rekommendera eller avfärda den helt utan är helt och hållet hur du tänkt att använda den.
Jag personligen är väldigt nöjd med mitt köp men för någon som ska spela mer på resande fot så skulle jag nog inte rekommendera.
Tack!
Har haft min sedan den släpptes och då min familj nyttjar TVn så blir det den jag mest lirar PS5 på numera. Fungerar utmärkt tycker jag. Som jämförelse har jag även Steamdeck LED och då är PS Portal betydligare trevligare rent ergonomiskt.
Har haft min sedan den släpptes och då min familj nyttjar TVn så blir det den jag mest lirar PS5 på numera. Fungerar utmärkt tycker jag. Som jämförelse har jag även Steamdeck LED och då är PS Portal betydligare trevligare rent ergonomiskt.
Har en SteamDeck OLED, och som jag förstått så finns det open source-lösningar för streama från en PS5. Men du tycker att PS Portal är mer bekväm att hålla i?
Tack!
Älskar min Portal. Det är en perfekt enhet om tv:n är upptagen eller om man själv vill ha något att kolla på vid sidan av. Spelar nästan mer på den än vad jag gör på tv:n.
Har haft några anslutningsproblem, och den är inte den snabbaste att starta upp. Nedladdningar i bakgrunden gör också att det kan lagga något. Men överlag är jag mer än nöjd.
Tack!
Fungerar bra när routern är i samma rum, fungerar kasst i mitt sovrum, det är ofta kass upplösning och fördröjning.
Har en SteamDeck OLED, och som jag förstått så finns det open source-lösningar för streama från en PS5. Men du tycker att PS Portal är mer bekväm att hålla i?
Sjukt nog får du bättre kvalitet när du streamar på en Steam Deck med Chiaki. Man kan ställa in kvalitet osv där så streamen blir av högre kvalitet än på en Portal. Det mest bisarra är dock att man där även slipper ryckandet man får på alla Portals (googla det). Det är nåt med bilduppdateringen på PS Portal som gör att streamen ”hitchar” till typ var 7:e sekund eller dylikt. När man väl ser det så stör man sig sen (jag gjorde det iaf).
Men i övrigt så är Portal helt galet ergonomisk (även i jämförelse med Deck Oled). Portalen är sjukt najs att hålla i. Men äger du redan en Steam Deck så skulle jag köra Chiaki där istället..
Japp. Lättare och Dual Sense (som är integrerad i PS portal) ger den en edge .
Sedan har ju Steamdeck andra fördelar.
Sjukt nog får du bättre kvalitet när du streamar på en Steam Deck med Chiaki. Man kan ställa in kvalitet osv där så streamen blir av högre kvalitet än på en Portal. Det mest bisarra är dock att man där även slipper ryckandet man får på alla Portals (googla det). Det är nåt med bilduppdateringen på PS Portal som gör att streamen ”hitchar” till typ var 7:e sekund eller dylikt. När man väl ser det så stör man sig sen (jag gjorde det iaf).
Men i övrigt så är Portal helt galet ergonomisk (även i jämförelse med Deck Oled). Portalen är sjukt najs att hålla i. Men äger du redan en Steam Deck så skulle jag köra Chiaki där istället..
Hmm har inte märkt ”hitchandet”… hoppas jag inte ser det nu 😅
Jag tror de problemen är borta efter senaste mjukvaruuppdateringen
Har inte en ps5 och har varit rätt anti denna portal men med denna nyhet blev jag väldigt sugen på att köpa en portal, jag hade tänkt vänta till pc Gta6 men detta borde fungera även där.
Lär lagga mindre än på ordinarie ps5 (Gta6) då det är Sonys servers?
Premium är i dagsläget godkänt pris imo. 135/mån vid 12 mån köp
Edit:
PS portal 2749
Ps pro 10000+