GTA VI måste kämpa för att bli tidernas största spel

Robot
GTA VI måste kämpa för att bli tidernas största spel

Fem releaser och brutalbra multiplayer kan vara nyckeln.

#gta, #gta-v, #gta-vi, #minecraft, #rockstar-games

Är ändå lite småorolig över multiplayer kommer ta potential/fokus från singelplayerdelen med tanke på att det är just multiplayern som hållt GTA V så pass levande som det fortfarande är.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Är ändå lite småorolig över multiplayer kommer ta potential/fokus från singelplayerdelen med tanke på att det är just multiplayern som hållt GTA V så pass levande som det fortfarande är.

Du behöver inte vara orolig - det kommer hända. Bristen på DLC till GTAV var en direkt effekt av att GTAO var/är så populärt.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Du behöver inte vara orolig - det kommer hända. Bristen på DLC till GTAV var en direkt effekt av att GTAO var/är så populärt.

Jo, man får väl se det som att spelet inte är för oss som gillar singleplayer längre.

signatur

Och allt vad det innebär, fortfarande.

Medlem

Opupulär åsikt.
Man borde kunna köpa single player-delen löst.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Opupulär åsikt.
Man borde kunna köpa single player-delen löst.

Det är väl en rimlig åsikt när femman blev som den blev utan någon utveckling av singleplayer?

signatur

Och allt vad det innebär, fortfarande.

Skrivet av Mirage:

Ja, så är det ju.

Medlem

Imponerande skapelser dessa kolosser helt klart, men hur kul har man egentligen när man medelst tank-controls och överdriven autoaim rör sig runt i världen, oförmögen att få ta tre hela andetag mellan varje potentiell interaktion som pressas upp i ansiktet? Spel som t.ex Crackdown 3, Just Cause 3 och Mafia genererar med bråkdelar av utvecklingskostnaden större underhållning.

/grinig

Medlem

Blir intressant om de känner sig lite svettiga efter Cyberpunk som ändå nosade på deras område och satsar lite extra. Jag tror det blir helt OK men jag tror spelet efter detta kommer vara generationsskifte för då kommer vi se AI implementation på alla plan med en karta som kommer slå rekord, innehåll som är oändligt och generativt story skapande osv.

Medlem

Jag var rätt hypad över GTA5 men nu känner jag absolut ingenting.
I de videos de släppt har världen och settingen inte tilltalat mig alls, snarare tvärtom.
Med tanke på hur repetitivt och grindigt multiplayer var i GTA5 så väntar jag nog några månader efter release och många reviews från människor jag litar på innan jag bestämmer mig om jag skall spela det.

Fragtjuv

Det är verkligen helt omöjligt att läsa den här texten utan att höra Tomas röst i skallen :D.!

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Fragtjuv

Är det Napalm Death du tänker på Tomas?

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Redaktör
Skrivet av Joe Swallows:

Är det Napalm Death du tänker på Tomas?

Dem, eller Nasum eller Carcass eller Deep Wound. Bara det går fort.

signatur
Medlem
Skrivet av Flamso:

Jo, man får väl se det som att spelet inte är för oss som gillar singleplayer längre.

Inte alls, GTA V hade en jättekul SP del. Synd man inte fick någon DLC bara.

signatur

I drank what?

Medlem

Jag är inte ett dugg intresserad utav multiplayer utan det är singleplayer som gäller för min del.

Tyvärr så har GTA Online varit lite för framgångsrikt till den grad att andra saker har fått lida. Vart tog singleplayer DLC till GTA V vägen? DLC till Red Dead Redemption 2? Eller ens vidare satsning på RDR Online? 60 fps på RDR2 åt de som spelar på konsol?

Det är ovanstående som får mig att oroa mig lite för att de inte kommer satsa tillräckligt mycket på annat än ett nytt GTA Online.

Skrivet av Tomas Helenius:

Dem, eller Nasum eller Carcass eller Deep Wound. Bara det går fort.

CHILD är ju Sveriges bästa nutida Grindcore! Vroom!

Redaktör
Skrivet av Blinkers93:

Jag är inte ett dugg intresserad utav multiplayer utan det är singleplayer som gäller för min del.

Tyvärr så har GTA Online varit lite för framgångsrikt till den grad att andra saker har fått lida. Vart tog singleplayer DLC till GTA V vägen? DLC till Red Dead Redemption 2? Eller ens vidare satsning på RDR Online? 60 fps på RDR2 åt de som spelar på konsol?

Det är ovanstående som får mig att oroa mig lite för att de inte kommer satsa tillräckligt mycket på annat än ett nytt GTA Online.

GTA Online till fyran var väl också rätt poppis. Var det inte så att folk oroade sig för multiplayer first även inför femman? Det... har ju blivit så med tiden, men det vore synd och skam att kalla GTA V-kampanjen för ett hafsverk.

Skrivet av MisterMarshall:

CHILD är ju Sveriges bästa nutida Grindcore! Vroom!

Får kolla upp dem - tack! (Nu minns jag plötsligt lyckan när man hörde Entombed i GTA IV-radion.)

signatur
Medlem

Wokes storasyster den extrema kristendomen har tagit över USA. Och om man ska lära sig av historien så är woke bara en lätt fis i luften mot vad religioner kan förbjuda. Dom som är bakom Trump kommer att göra så många religiösa förändringar dom kan dom närmaste 4 åren i USA. Och do har alltid varit mot tv spel med sex och vålds element. Tyvärr så är just GTA VI det spelet som(antagligen) kommer att bli ett hett ämne fram över. Nu när valet är över så kommer silkes handskarna att trilla av.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Wokes storasyster den extrema kristendomen har tagit över USA. Och om man ska lära sig av historien så är woke bara en lätt fis i luften mot vad religioner kan förbjuda. Dom som är bakom Trump kommer att göra så många religiösa förändringar dom kan dom närmaste 4 åren i USA. Och do har alltid varit mot tv spel med sex och vålds element. Tyvärr så är just GTA VI det spelet som(antagligen) kommer att bli ett hett ämne fram över. Nu när valet är över så kommer silkes handskarna att trilla av.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Har spelat alla GTA-releaser och ser fortfarande som 40åring verkligen fram mot nästa del. Är bara orolig för två saker. 1. Att multiplayerdelen gått så bra, jag är personligen endast intresserad av singleplayerdelen, har dom gett den lika mycket kärlek,som tidigare iterationer med tanke på framgångarna (pengarna) dom nått med online?
2. Jag är ingen som lagt någon energi på "woke" snacket eller så men släng på en rulle från 90talet eller tom. 00-talet och mycket som sägs görs är helt oacceptabelt idag, vågar(får?) man fortfarande driva med/om steriotyper och dylikt? Jag hoppas det för humorn och absurditeterna har ju varit lite av kärnan i denna spelserie.
Åh jag längtar, nästan lika mycket som till nästa fromsoft-mästerverk!

Skrivet av Tomas Helenius:

Får kolla upp dem - tack! (Nu minns jag plötsligt lyckan när man hörde Entombed i GTA IV-radion.)

Var chockad när jag hörde Entombed flrsta gången i GTA IV, gick på riktigt fram till datorn o kikade då jag trodde låten kom från winamp

Medlem

Hoppas på ett bättre end game när man klarat av kampanjen!

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Tror du kan vara lugn. GTA har alltid varit ett spel som alla ska klaga på oavsett politisk tillhörighet.

Medlem

Det är GTA, tror inte dom behöver kämpa något nämnvärt mycket.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det kommer bli ett spel som hamnar i topplistan över de mest sålda spel absolut, men det kommer absolut inte kvala in som tidernas största spel, inte ens i närheten....

Bara för att det säljer mycket betyder inte att det är stort eller ens bra. Se bara på mobilspels-marknaden som drar in mer peng än PC-spelsmarknaden, betyder inte att spelen är bättre, utan bara att de lyckats med psykologin att lura på folk att spendera mer pengar i det än vad det är värt...

Älskade GTA från allra första till GTA 4, GTA5 existerar knappt för mig, orkade inte ens spela igenom kampanjen. GTA6? Vad är det?

Medlem

Av dom 3 som skrev GTA5 och RDR2 så är det bara 1 som är kvar vilket är oroande. Hoppas på att det blir bra.

1
Skriv svar