The Sims 4 har fått över 15 miljoner nya spelare det senaste året

Robot
The Sims 4 har fått över 15 miljoner nya spelare det senaste året

Live Service när det fungerar.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Undrar varför inte Paradox gör ett sådant här spel, det finns ju hur mycket som helst att tjäna.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Undrar varför inte Paradox gör ett sådant här spel, det finns ju hur mycket som helst att tjäna.

De höll ju på med det men skrotade det, tokstollarna.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Skrivet av smuts:

De höll ju på med det men skrotade det, tokstollarna.

För svårt att göra.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

"Vårt spel säljer så bra så att vi skiter i att fixa nytt!"

Skrivet av hannes.theorell:

För svårt att göra.

På vilket vis då? Vad menar du är betydligt svårare, så svårt att man väljer att stoppa ett sådant projekt jämfört med i princip alla andra spel?

Skrivet av Allexz:

"Vårt spel säljer så bra så att vi skiter i att fixa nytt!"

På vilket vis då? Vad menar du är betydligt svårare, så svårt att man väljer att stoppa ett sådant projekt jämfört med i princip alla andra spel?

Problemet alla verkar ha som ska försöka ge sig på Sims är att de gör bleka kopior på Sims och bleka kopior kommer inte att vara konkurrenskraftiga på marknaden.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Problemet alla verkar ha som ska försöka ge sig på Sims är att de gör bleka kopior på Sims och bleka kopior kommer inte att vara konkurrenskraftiga på marknaden.

Typ som Civ, fast läget där är väl lite bättre eftersom spelen faktiskt verkar "ok" i alla fall.

signatur

Medlem

Jag förstår vad du menar men jag är inte övertygad om att argumentet håller. Alla spel är väl mer eller mindre kopior av något annat eller inspireras av något annat. Jag tror att genren hade mått bra av konkurrens, och det var bara synd att Paradox drog in pengarna. Studion verkade rätt överytgade om att de skulle klara målen, men det var väl nån slips-Nisse som ville spara pengar och inte trodde på satsningen. Den hade dock kunnat röra om i grytan, och hade potentiellt gått bra - men det får vi aldrig veta.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Jag förstår vad du menar men jag är inte övertygad om att argumentet håller. Alla spel är väl mer eller mindre kopior av något annat eller inspireras av något annat. Jag tror att genren hade mått bra av konkurrens, och det var bara synd att Paradox drog in pengarna. Studion verkade rätt överytgade om att de skulle klara målen, men det var väl nån slips-Nisse som ville spara pengar och inte trodde på satsningen. Den hade dock kunnat röra om i grytan, och hade potentiellt gått bra - men det får vi aldrig veta.

Fast han sa bleka kopior. Vad han menar är ju att spelen inte kan mäta sig med originalet, för man gör helt enkelt en sämre produkt.

signatur

Medlem

Appropå sims-kloner så finns ju InZOI
https://www.youtube.com/watch?v=aApSteSbeGA

Jag tvivlar på att det är särskilt kul, men det är onekligen snyggt.

1
Skriv svar