Microsoft Flight Simulator 2024
Du kan väl själv välja hur svårt du vill att det ska vara? Testade MS Flight simulator ifrån 2020 för något år sedan och hade inga problem att varken lyfta, flyga runt och landa. 🙂
Inte jag heller när man drog ned allting till lägsta nivån! Inte så mycket simulator över det då dock men tillräckligt för att uppleva spelet.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Men hur var det nu med det att man kan kliva av ett flygfordon och gå omkring med en gubbe på marken? Var det bara rykten som inte stämde? För jag såg ingenstans i texten nämnas om det alls.
Inget jag hann testa. Men karriären börjar med att man går fram till planet, så det går att gå, så att säga.
Hmm, att hålla på och skriva om massa gb data varje gång man spelar bådar ju inte gott för livslängden på ens SSD.
sant, men det finns en cachefunktion (du kan själva ställa in storleken på cachen).
No hill is too steep No hole is too deep
Det är jag. Fick även styra planet en stund, tog över efter honom.
Tyckte jag kände igen den rösten 🙂
Det är jag. Fick även styra planet en stund, tog över efter honom.
Hur kunde du hålla masken när instruktören sa att när man ger gas så kommer styrspaken att "stand up erect"? Otroligt roligt.
Ser lovande ut, men att flyga en A-10 Warthog utan att kunna avlossa den legendariska kanonen är snudd på kriminellt. Jag vill ha Combat Flight Simulator, nu!
Vill du flyga en perfekt återgiven Warthog med fungerande vapensystem och välgjorda krigsuppdrag ska du ladda ner DCS (gratis) och köpa modulen A-10C II Tank Killer (inte gratis). Var beredd bara på att behöva lägga ner en himla massa timmar på att lära dig alla system.
A-10 i MSFS ser ut att vara en plastleksak i jämförelse.
Det enda de ska få rätt mycket kritik för är hur man måste betala för planen. Speciellt när det är rätt saftigt har jag öfr mig. Riktigt girigt och hoppas det inte blir några sådana fasoner i det nya.
70 farkoster hänger med i standardutgåvan, så det finns saker att flyga. Sen görs väl många extraplan av tredjepartsföretag som själva sätter priset.
Vill du flyga en perfekt återgiven Warthog med fungerande vapensystem och välgjorda krigsuppdrag ska du ladda ner DCS (gratis) och köpa modulen A-10C II Tank Killer (inte gratis). Var beredd bara på att behöva lägga ner en himla massa timmar på att lära dig alla system.
Bra tips. Ska bli!
70 farkoster hänger med i standardutgåvan, så det finns saker att flyga. Sen görs väl många extraplan av tredjepartsföretag som själva sätter priset.
Det är ju ändå Microsoft som tillåter det och de själva säljer plan för $33 i förra spelet.
Många är ju ikoniska som är i premium & aviator.
Jag hoppas verkligen inte att du försvarar de här fasonerna?
För det här är inte bara ett skin som i andra spel utan gameplay de låser.
Det är ju ändå Microsoft som tillåter det och de själva säljer plan för $33 i förra spelet.
Nej, jag försvarar inget, funderade bara kring hur det ser ut. Men jag kan väl tycka att det står dem fritt att bestämma över sin egen produkt - det gör ju alla andra med dlc, expansioner och annat. Sen har ju spelet ett stort utbud redan från start, även om långtifrån alla världens plan finns med. Och någon måste ju få betalt för sitt arbete. På eventet jag var jobbade flera personer med nya spelet, som tidigare snickrat plan frivilligt hemifrån. Känns fint att även de får betalt för sitt jobb.
Microsoft och Asobo är vinstdrivande företag och bortsett från nöjda kunder har de inga skyldigheter att ge bort saker gratis. Tvärtom har de skyldigheter gentemot sina aktieägare att maximera vinsten. Folk är beredda på att betala för extra flygplan och priserna är förmodligen satta efter största möjliga vinst.
Ser att du är nykomling till flygsimulatorgenren. Dyra tillägg hör till vardagen för MSFS, sedan årtioenden tillbaka.
Skulle man inte kunna kliva ur flygplanen och i princip gå omkring i ett Google earth?
Ja, det ska gå. Jag hann inte testa det. Men när karriären börjar får man knata fram till planet och avlägsna diverse skydd (om man vill). Kontrollerna kändes väl inte direkt Quake-smidiga, men det är ju en flygsim så var kanske inte väntat. Och så var det inte färdiga versionen jag spelade: saker kan hinna ändras till release. Men min gissning är att det mest blir en sån där grej man testar och sen kanske inte återkommer så många gånger till.
Ja, det ska gå. Jag hann inte testa det. Men när karriären börjar får man knata fram till planet och avlägsna diverse skydd (om man vill). Kontrollerna kändes väl inte direkt Quake-smidiga, men det är ju en flygsim så var kanske inte väntat. Och så var det inte färdiga versionen jag spelade: saker kan hinna ändras till release. Men min gissning är att det mest blir en sån där grej man testar och sen kanske inte återkommer så många gånger till.
En del av mig vill gärna att jag ska kunna göra en ordentlig walkaround av min Cessna under förkontrollen, men man kanske tröttnar efter en stund på att kolla lufttryck i landningshjulen, pitotrör, och oljan, etc, manuellt
Ruskigt bra skriven förhandstitt, tack!
Har flera gånger funderat på att testa men oroad över svårighetsgraden. Skallen föreställer sig Bibelinspirerade manualer och fyrtioelva keybindings bara för att få upp ett plan från backen.
Spelat en del Elite: Dangerous (med någon billig Thrustmaster-joystick) har inga problem där men min instinkt säger att det är betydligt enklare än FS.
Har jag fel?
"FZ Air" behöver jobba lite på realismen.
https://www.youtube.com/watch?v=eoZ9k8VqAqE
Mja, svårare och svårare / enklare och enklare. Som du kanske ser i svar av en annan kommentar, så går det att anpassa svårighetsgraden där "AI" tar över en del av styrningen (så att man tex inte kraschar vi det minsta mistaget...).
Tack för denna video, nu fattar jag hur det går till när man inte förstår vad piloten säger XD
Jag tvingades ge upp försöken för tre år sedan med att lära mig flygsimulatorn. Det var helt enkelt för svårt till och med i tutorialen. Blir det enklare nu?
Samma här för tre år sedan. Var så taggad men fick inte ens upp planet i luften. Lyckades få på men inte dra ner på gasen eller att bromsa.
Har för mig att mitt tangentbord inte stämde med spelet.
Stödjer de här spelen (eller känner igen) svensk tangentbordslayout ur kartong, eller måste man fippla med sånt?
Memento Mori
Det enda de ska få rätt mycket kritik för är hur man måste betala för planen. Speciellt när det är rätt saftigt har jag öfr mig. Riktigt girigt och hoppas det inte blir några sådana fasoner i det nya.
Att det inte bara är ett skin är väl dock något som snarast talar för ett högre pris snarare än ett lägre?
Och det här upplägget är väl mer eller mindre normen i simulatorgenren... Men det är ju trist kostnadsmässigt.
Ser att du är nykomling till flygsimulatorgenren. Dyra tillägg hör till vardagen för MSFS, sedan årtioenden tillbaka.
Japp 2020 var mitt första i princip.
Simulatorspelare är en viss typ av människor har jag insett.
Tråkigt att MTX kritiseras i andra spel, men här är det lika accepterat som luft.
Även fast det är gameplay och inte bara skins som sagt och priserna är helt absurda.
Jag förutsätter att recenseten senare tar upp detta i recensionen.
Tråkigt att MTX kritiseras i andra spel, men här är det lika accepterat som luft.
Även fast det är gameplay och inte bara skins som sagt och priserna är helt absurda.
*Snobbig flygentusiast mössa på*
Bara faktumet att du kalla flygplan för "gameplay" och pratar om "MTX", visar på att du inte är kvalificerad att göra den bedömningen.
Flygmaskiner är otroligt komplexa maskiner och arbetet som går in i att skapa en realistisk simulering av bara ett enda flygplan, är lika mycket som att skapa en expansion till ett valfritt spel. Mängden arbete ökar sedan exponentiellt med komplexiteten och storleket av planet i fråga. De bästa tredjepartsutvecklarna släpper bara ett fåtal flygplan under hela sin livstid.
Många av flygplanen som har skapats för Microsoft Flight Simulator över årtiondena, ligger på den nivå att du kan bosktavligen lära dig att flyga på riktigt, och veta vad vartenda knapp, vartenda reglage och display, faktiskt gör.
Det är då inte konstigt att Flight Simulator X licensierades ut till Lockheed Martin, som ett industriellt simulatorprogram, med full kompatabilitet för tilläggen som släpptes till FSX. https://www.prepar3d.com/
*Snobbig flygentusiast mössa av*
Jag ser det snarare som tredjeparts-DLC än MTX. När det gäller flygplan är det så mycket mer än bara något som är lite snyggare än det som följer med installationen. Exempelvis PMDG:s 777 och Fenix A319-21, dessa är snordyra men samtidigt oerhört komplexa och avancerade högkvalitativa flygplan med utvecklingstid på i vissa fall flera år. Dessa är i stort sett virtuella kopior av riktiga flygplan, både på utsidan och insidan (alla system, starttid för motor och allt sådant).
No hill is too steep No hole is too deep
Jag ser det snarare som tredjeparts-DLC än MTX. När det gäller flygplan är det så mycket mer än bara något som är lite snyggare än det som följer med installationen. Exempelvis PMDG:s 777 och Fenix A319-21, dessa är snordyra men samtidigt oerhört komplexa och avancerade högkvalitativa flygplan med utvecklingstid på i vissa fall flera år. Dessa är i stort sett virtuella kopior av riktiga flygplan, både på utsidan och insidan (alla system, starttid för motor och allt sådant).
Nej precis, jag skulle inte heller räkna in detta under kategorin mikrotransaktioner.
Dels är det ju inte särskilt "mikro" (rent prismässigt avser jag då), men det är inte heller upplåsning av trivialt innehåll som redan finns i spelet, vilket brukar vara vad mikrotransaktioner handlar om. Detta är ju tillägg av nytt innehåll så mer då något i kategorin DLC/expansioner.
Inget jag hann testa. Men karriären börjar med att man går fram till planet, så det går att gå, så att säga.
Ok👍 Så då kanske det kan bli möjligt att gå runt hela jorden om man så vill 😄 Phhuu!! Måste ta jäkligt lång tid att göra det 🌎