Snabbkollen – I vilken tidsperiod kör du helst nästa Battlefield?
Jag hade gärna sett en morgondagens "samtid"(30-50 år fram?) , där miljöpåverkningarna till slut blivit för stora att ignorera t.o.m. för den mest ihärdige förnekaren, och det tredje världskriget bryter ut i jakten på redan befolkade landmassor som är mer livsdugliga från de akuta klimatförändringarna än andra. Det som är de senaste vapnen idag är i spelet sådant som vem som helst kan köpa på de svarta marknaderna, och bättre vapen utvecklas i de länder vars ekonomier inte redan kollapsat ifrån kriget och flyktingströmmarna.
Spelkartorna kommer utspela sig vid konflikthärdar som i grunden är de stora städerna i västvärlden som vi redan känner till, och vid brott i de nya "murar" som dykt upp världen över de senaste decenniet.
Tror det kan bli en intressant upplevelse att redan nu få en försmak av det som antagligen väntar oss framöver.
Battlefield: 10 000 BCE
Utspelar sig under mellanstenåldern i norra europa där alla springer runt i skinnpälsar och slåss med träpåkar, spjut och kastar sten på varandra samtidigt som man måste hålla sig vid liv från alla rovdjur som försöker äta upp en.
Ooga booga fast på svenska. Ööga bööga?
Usch kan inte rösta på nutid när ordet "Nära framtid" står där. Får 2042 mardrömmar.
Så jag säger "Nutid Only*
Jag läste "Nudity Only* både första och andra gången. Blev så konstig när jag försökte passa in det i någon som helst version av BF.
Mordor, Hogwarts, eller Mulle Mecks värld.
Bra ideer!
Föreslår dessa titlar:
"Hogwarts: Students in arms"
"Call of Mordor: The black hand(grenade!) of Sauron"
Har ingen titel på Mullemeck än... men det kommer!
Har länge tyckt att det är dags för ett "koreakrig". Lite med foten kvar i det gamla och andra foten in i det nya(re) (som är gammalt numera).
Det skulle funka med närstrid och djungel likväl som stadsstrid och större avstånd. Jetplan och helikoptrar men också gamla grejer för man var inte ännu riktigt "i framtiden" än.
"oldschool modernt". Typ?!
나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야
Jag har nyligen börjat spela lite 2042 i brist på annat och förstår inte all fuzz... Men har förstått att det var buggigt som fan runt launch och efter. Enda jag saknar är att det inte verkar finnas ett klassiskt Rush som spelläge?? Anser personligen att Rush är roligare än Conquest.
🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI
Ge mig något nytt! Napoleon-eran?! Musköter, hästar och bajonetter! Eller gå ännu längre tillbaka i tiden. Katapulter, bågar och svärd.
(Jag menar: perioden 1900-2050 finns det redan typ 300 spel i. Räcker så.)
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Skulle kul att bomba Ukraina "ÄT SVENSKT BLY!" pew pew pew
Hade nog hellre bombat Ryssar som Ukrainare 🙂
Hade nog hellre bombat Ryssar som Ukrainare 🙂
Alla kan bomba alla lika mycket ❤️
Nutid blir spännande! Vill gärna styra drönare och skjuta artellerield från bakre leden.
Archer-Operator.
I feel you.
subterranean homesick alien