Borderlands 4 får fyra nya karaktärer och djupare rollspelsinslag

Robot
Borderlands 4 får fyra nya karaktärer och djupare rollspelsinslag

Men utan att bli för komplicerat.

#Borderlands-4, #Gearbox


Releasehästryttare

Om det redan skall släppas 2025 tycker man att de borde kunna visa upp gameplay vid det här laget..

Medlem

Tyckte just klasserna i Tiny Tinas Wonderlands var riktigt bra, riktigt bra genomfört och kul som fan att kunna blanda 2 klasser som ger enorm synergi etc.

Hoppas de drar med sig lärdom därifrån.

Tillägg: Jag tittar ju aldrig på guider för att bygga den bästa etc då jag tycker det är enormt roligt att analysera detta själv och där var Tiny Tinas W riktigt bra.

Medlem

Maya (Siren i tvåan) var skitkul, massa crowd control och DoT med kort cooldown. Mer sånt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Det enda från tidigare spel som jag absolut inte kan förlåta är om storyn likt treans story håller sig på dagisnivå. Gör den det, så blir det helt enkelt inget köp. Avskydde verkligen framför allt storyn i trean. (och loot dropsen var på tok för mycket orangea prylar.)

Om storyn mer liknar den från tvåan, så kan det bli ett köp. Älskade verkligen tvåan.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare
Skrivet av Arzei:

Maya (Siren i tvåan) var skitkul, massa crowd control och DoT med kort cooldown. Mer sånt.

Problemet är att nu för tiden så är någon klass kul så nefas den direkt, i Borderlands 3 så va tjejen som hade en mech svinkul första veckan, sen nerfade de henne så hon nästan blev ospelbar, då slutade jag spela det.

Det kommer säkert hända i 4an med då Gearbox är emot att folk har kul!

Gnällkuk
Skrivet av Devan:

Om det redan skall släppas 2025 tycker man att de borde kunna visa upp gameplay vid det här laget..

Nja, 2025 kan ju vara om fem-sex månader, eller om 14. Beroende på hur mycket pengar för PR man lagt vill man ju inte slösa bort det på något nu om det inte kommer förrän jul nästa år.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Releasehästryttare
Skrivet av trickeh2k:

Nja, 2025 kan ju vara om fem-sex månader, eller om 14. Beroende på hur mycket pengar för PR man lagt vill man ju inte slösa bort det på något nu om det inte kommer förrän jul nästa år.

Kollade upp när de visade gameplay för 3an första gången och när det släpptes:

28 mars 2019 fick vi gameplay

Sen släpptes spelet 13 sep samma år

Bara 5 och en halv månad emellan.

Gissningvis är det samma motor de använder som i 3an så jag tror att vi kommer få 4an under våren/sommaren 2025 och inte höst/vinter.

Medlem

Borderlands behöver utvecklas lite, det har inte utvecklats nämnvärt sen ettan. Du skjuter och så får du din skill, du använder den och sen är den på cooldown igen. Behövs mer aktiva skills att använda och en faktiskt svårtighetsgrad som inte baseras på att fienden har 4 miljarder HP.

Releasehästryttare

Tydligen så fick Moze fler nerfs efter jag slutade spela.

https://www.google.com/search?q=mose+nerfs+site:www.reddit.co...

Får se om man köper B4 när det släpps eller väntar på en saftig rea..

Kan inte kalla mig ett Gearbox fan längre då de ******* sina fans sen B3.

Medlem

Djupare rollspelsinslag? Så storyn kommer påverkas beroende på mina val?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Devan:

Problemet är att nu för tiden så är någon klass kul så nefas den direkt, i Borderlands 3 så va tjejen som hade en mech svinkul första veckan, sen nerfade de henne så hon nästan blev ospelbar, då slutade jag spela det.

Det kommer säkert hända i 4an med då Gearbox är emot att folk har kul!

Joooo men "kul" är det ju inte när gubben har två miljoner hp och är odödlig. Moze var alldeles trasig och enda sättet att dö var att råka ramla av kartan.

Medlem
Skrivet av Devan:

Tydligen så fick Moze fler nerfs efter jag slutade spela.

https://www.google.com/search?q=mose+nerfs+site:www.reddit.co...

Får se om man köper B4 när det släpps eller väntar på en saftig rea..

Kan inte kalla mig ett Gearbox fan längre då de ******* sina fans sen B3.

Hatar verkligen det där med nerfs i spel där det faktiskt inte spelat någon roll, känns så otroligt onödigt. Framförallt när det kan helt förstöra någons kampanj.

Gnällkuk
Skrivet av Devan:

Kollade upp när de visade gameplay för 3an första gången och när det släpptes:

28 mars 2019 fick vi gameplay

https://youtu.be/x4o5g_PGkiA

Sen släpptes spelet 13 sep samma år

Bara 5 och en halv månad emellan.

Gissningvis är det samma motor de använder som i 3an så jag tror att vi kommer få 4an under våren/sommaren 2025 och inte höst/vinter.

Innan spelet är i poleringsfas så visar man nog inte heller upp något gameplay, så det är snarare så att man inte vill allokera pengar för pr-kampanjer när man inte har ett datum att förhålla sig till som är realistiskt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar