Se den nya trailer från The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom

Robot
Se den nya trailer från The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
Releasehästryttare

Ser fortsatt kul ut!

Skulle inte förvåna mig om detta vinner Jonnys "Hetaste spelsläppen september" upplagan!

Skribent
Skrivet av Devan:

Ser fortsatt kul ut!

Skulle inte förvåna mig om detta vinner Jonnys "Hetaste spelsläppen september" upplagan!

Jag tycker också det ser kul ut! Sen är det roligt att Zelda äntligen får ta huvudrollen. Hoppas att vi får se henne i fler äventyr i framtiden. Kanske till med tillsammans med Link i något spel hade varit roligt.

signatur

"Writer and Fighter"

Releasehästryttare
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tycker också det ser kul ut! Sen är det roligt att Zelda äntligen får ta huvudrollen. Hoppas att vi får se henne i fler äventyr i framtiden. Kanske till med tillsammans med Link i något spel hade varit roligt.

Oh!

Tänk ett "It takes two" spel med Link och Zelda där de har olika förmågor och måste samarbeta!

Skribent
Skrivet av Devan:

Oh!

Tänk ett "It takes two" spel med Link och Zelda där de har olika förmågor och måste samarbeta!

Tänker att de har ju redan kört samarbetskoncept med Four Swords, så de skulle lätt kunna göra något liknande. Bara att man kör Zelda och Link i stället för Link-kloner. Sen skulle de ju kunna ha olika förmågor och precis som du säger, ha lite av It takes two-tänket. Hade kunnat bli riktigt bra!

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Skönt att man kan spela med svärd - i alla fall en stund. 👌😅

Qus
Medlem

Får mig lite att ångra att jag sålde min Switch faktiskt. För att jag väntar på Switch 2. Hoppas den är bakåtkompatibel så får jag lira detta långt efter alla andra.

Skribent
Skrivet av Qus:

Får mig lite att ångra att jag sålde min Switch faktiskt. För att jag väntar på Switch 2. Hoppas den är bakåtkompatibel så får jag lira detta långt efter alla andra.

Om ryktet är sant så ska nya konsolen även ta Switch-spel. Traditionellt har det ju varit så också sen Wii att konsolerna tar spelen en generation tillbaka. Är ju egentligen bara Switch som inte hade bakåtkompatibilitet. Men det är ganska förståeligt med tanke på att Wii U och dess system.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ser väldigt trött ut, som en 3DS-remaster.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Aj då, tråkigt för dig att du tycker så, jag tycker det ser riktigt bra ut och längtar till det släpps.

Avstängd

hoppar nog det här, ser inte alls lockande ut trots zelda spel.
men alla zelda spel är ändå inte bra, riktiga bottennapp vissa.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av kebbe:

Blir du någonsin imponerad av någonting? Du är nog den mest negativa FZ-medlemmen jag sett.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Hon hade huvudrollen redan i Zelda: The Wand of Gamelon och Zelda's Adventure på CD-i.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Hon hade huvudrollen redan i Zelda: The Wand of Gamelon och Zelda's Adventure på CD-i.

Grejen är väl att dom inte är del av huvudserien The Legend of Zelda, vilket det här är.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Coolt att någon nämner dom bortglömda spelen

CD-I var ingen direkt höjdare till konsol men just dom spelen spelade jag och Dragons Lair

Så fanns ju guldkorn

Medlem

Sen har vi Zelda Link the faces of Evil men där spelas det av Link

Kul absolut att Zelda också får skina lite.

Medlem

Började titta på trailern men stängde av. Vill inte bli mer spoilad. Jag tror det blir ett roligt spel.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Blir du någonsin imponerad av någonting? Du är nog den mest negativa FZ-medlemmen jag sett.

Blir imponerad av mycket, spelvärlden är bara i ett väldigt trist idle-läge just nu när Microsoft, Sony och Nintendo ägnar sig åt att skyffla ut spelmotsvarigheten till "pink slime". Här hade Nintendo exempelvis kunnat imponera bara genom att gå ifrån träiga textrutor och istället inkludera faktisk inspelad dialog.

Skribent
Skrivet av Vileoxe:

De spelen räknar varken jag eller Nintendo till serien 🤣

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av kebbe:

Blir imponerad av mycket, spelvärlden är bara i ett väldigt trist idle-läge just nu när Microsoft, Sony och Nintendo ägnar sig åt att skyffla ut spelmotsvarigheten till "pink slime". Här hade Nintendo exempelvis kunnat imponera bara genom att gå ifrån träiga textrutor och istället inkludera faktisk inspelad dialog.

Nä fy fan, inspelad dialog i ett Zelda spel som detta hade känts helt off tycker jag.

Medlem

Jag får inga direkta AAA-Nintendo-Zelda-vibbar.

Det känns mer som jag tittar på något lågbudget, såsom ett gratis mobilspel eller Roblox-spel.
Det känns fortfarande lite oslipat?

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent
Skrivet av Påskmust:

Grejen är väl att dom inte är del av huvudserien The Legend of Zelda, vilket det här är.

Skulle vilja påstå att de spelen är orsaken till att det typ tog fram till Metroid Prime innan Nintendo igen vågade låta någon annan använda deras varumärken. 😅

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Måste säga att jag har svårt för grafikstilen...kanske är jag gammal...har också mycket svårt för Return to Monkey Island...kanske är jag gammal som sagt. Suck. Det ser ut som att man spelar Super Hyrule Kirby Crossing eller nåt.

Medlem
Skrivet av PoiRan:

Måste säga att jag har svårt för grafikstilen...kanske är jag gammal...har också mycket svårt för Return to Monkey Island...kanske är jag gammal som sagt. Suck. Det ser ut som att man spelar Super Hyrule Kirby Crossing eller nåt.

Jag tror inte det har med ålder att göra, kanske mer en fråga om smak? Jag fyller 50 i februari och älskar hur det ser ut, kanske jag tycker annorlunda när jag är 75, vad vet jag.😊

Avstängd
Skrivet av PoiRan:

Jag har inget emot simpel grafik, retro och pixlar om man säger så.
Men gillar inte heller denna stilen eller hur det var i Links Awakening till Switch.
Dock så gick det an för links Awakening när man väl spelade och gör säkert det för detta spelet också. Men spelet känns ointressant och utseendet gör att man bli än mer avtänd.
Stilen känns oseriös och barnslig.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har också svårt för grafikstilen det ser så... plastigt ut...
Men en bra nyhet är att det kommer gå att välja en mer utmanande svårighetsgrad redan från början Källa

Medlem

Gillar inte heller den plastiga grafiken. Hade personligen hellre sett ett nytt 2D Zelda i stil med A Link Between Worlds

Medlem
Skrivet av ZeroSaberX:

Gillar inte heller den plastiga grafiken. Hade personligen hellre sett ett nytt 2D Zelda i stil med A Link Between Worlds

Fast där började redan förfallet, jämfört med stilen i Link to the Past.

1
Skriv svar