Se Civilization 7:s gameplay-premiär – 3 veckor kvar

Robot
Se Civilization 7:s gameplay-premiär – 3 veckor kvar
Medlem

Det blir riktigt intressant. Jag är lättköpt och kommer gilla vad jag ser oavsett. Kör alltid senaste civ och tycker det är kul med förändringar vare sig det är objektivt bättre eller ej. Kommer nog finnas en del åsikter bland fans efter den revealen men det är ju ok.

Medlem

Personligen anser jag att Sid M Civilization-spelen är en av världens absolut bästa spelserie. Inlärningskurvan är rätt tung, men oj så värt mödan!!

Medlem
Skrivet av Govein:

Det blir riktigt intressant. Jag är lättköpt och kommer gilla vad jag ser oavsett. Kör alltid senaste civ och tycker det är kul med förändringar vare sig det är objektivt bättre eller ej. Kommer nog finnas en del åsikter bland fans efter den revealen men det är ju ok.

Jag är enig. Kommer troligen att gilla vad jag ser och är mycket hoppfull. Älskade Civ VI och är redo för nästa del!

Medlem

Om jag köper sjuan så får det bli när expansioner och spelet är på rea den här gången

Medlem

Alltid gillat Civilization men har svårt att se vad de kan göra i Civ 7. Hoppas verkligen att de ger serien något nytt som vi inte har sett tidigare!

Medlem
Skrivet av SkeletronFace:

Om jag köper sjuan så får det bli när expansioner och spelet är på rea den här gången

Jag har gjort så sedan trean Älskar hela serien men jag fortsätter ändå enligt rea-spåret.

Medlem

Jag vill gilla Civ men är tveksam. Spelade Civ 5 i ca 50 timmar och tyckte liksom att inget hände tillslut. Det var kul framförallt i början av en civilisation men sen gick det typ på tomgång. Krigsmekaniken var ytlig och de andra sätten att vinna kändes tomma och utdragna/repetitiva. Estetik, grafik, ljud och gränssnitt tyckte jag om väldigt mycket dock. Presentationen dvs.

Har mest spelat Total War som ju är liknande spel, eller i alla fall i samma genre. De spelen gillar jag mer. En vän till mig tycker samma som jag. Är detta en vanlig uppfattning bland gamers som framförallt spelat något mer krigsartade grand strategy-spel?

Borde jag ge Civ fler chanser? Det känns som det, men sen finns det ju såå många andra spel jag också vill spela..

Medlem

Oh yes!! Har köpt/ägt samtliga Civ sen den första släpptes och kommer absolut köpa denna om de inte visar sig att de gjort något sanslöst dåligt av det (vi får se gameplay trailern!)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av alex_ceci:

Jag vill gilla Civ men är tveksam. Spelade Civ 5 i ca 50 timmar och tyckte liksom att inget hände tillslut. Det var kul framförallt i början av en civilisation men sen gick det typ på tomgång. Krigsmekaniken var ytlig och de andra sätten att vinna kändes tomma och utdragna/repetitiva. Estetik, grafik, ljud och gränssnitt tyckte jag om väldigt mycket dock. Presentationen dvs.

Har mest spelat Total War som ju är liknande spel, eller i alla fall i samma genre. De spelen gillar jag mer. En vän till mig tycker samma som jag. Är detta en vanlig uppfattning bland gamers som framförallt spelat något mer krigsartade grand strategy-spel?

Borde jag ge Civ fler chanser? Det känns som det, men sen finns det ju såå många andra spel jag också vill spela..

Att spela mot datorn tröttnar man snabbt på, det gör man bara för att lära sig spelet. Det som är intressant är multiplayer. Jag har lagt tusentals timmar på Civilization 6 multiplayer (dock är ju mycket väntetid när man väntar på nästa "turn"). Det jag hoppas att de förbättrar i Civ 7 är multiplayer-delen.

Medlem
Skrivet av DeusEX:

Att spela mot datorn tröttnar man snabbt på, det gör man bara för att lära sig spelet. Det som är intressant är multiplayer. Jag har lagt tusentals timmar på Civilization 6 multiplayer (dock är ju mycket väntetid när man väntar på nästa "turn"). Det jag hoppas att de förbättrar i Civ 7 är multiplayer-delen.

Ah, ok. Fick precis barn så går typ inte att spela med eller mot andra just nu för alla skulle tröttna på att min "turn" kan bli hur lång som helst. Men bra tips, ska lägga på minnet.

Nu när du säger det vill jag minnas att jag vart besviken på AIn. Jag råkade attackera en city state runt Jesu födelse pga jag var n00b, och flera större nationer var fortfarande var arga för det 2000 år senare. Det gjorde trading och diplomati etc mycket svårare. Bara en sån sak kändes väldigt off.

1
Skriv svar