Vad skall jag spela?

Medlem
Vad skall jag spela?

Hej FZ,
Jag har hamnat i en situation där jag inte riktigt kan hitta ett spel som jag verkligen vill spela.

Jag spelar ganska sällan nu för tiden och gör jag det, så är det i förhållandevis korta sessioner, men spelet i sig får gärna ta lång tid.

Det känns inte som att jag kan finna ett nytt spel som jag verkligen blir investerad i. Har ni några tips? Jag specificerar plattform och spel jag i relativ närtid tyckt mycket om. Det är ofta rollspel, i en fiktiv eller realtistisk historisk tid, eller storytunga spel, som kan liknas walking sims.

Plattform: Xbox Series X, Mac M3

Favorittitlar:
- Red Dead Redemption 2
- Disco Elysium
- Baldur’s Gate 3
- Kingdom Come: Deliverance
- Road 96
- Hitchcock’s Vertigo
- When Dusk Falls
- The Vanishing of Ethan Carter
- The Quarry
- The Witcher 3

Medlem

Tips, spela korta spel. Inte BG3 längd eller Disco Elysium...


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Tips, spela korta spel. Inte BG3 längd eller Disco Elysium...

Har inget emot långa spel, det är bara svårt att finna nya spel jag vill spela.

Jag rekommenderar också att varva med kortare spel mellan långkörarna. Många indiespel kan vara rätt korta och ha nån kul unik ide.

Jag har just spelat färdigt Ghost of Tsushima så ska spela A Short Hike som Speljuntan rekommenderade sen blir det Shadow of the Erdtree

Jag återkommer om jag kommer på nå mer konkreta tips baserat på dina preferenser.


signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Jag rekommenderar också att varva med kortare spel mellan långkörarna. Många indiespel kan vara rätt korta och ha nån kul unik ide.

Jag har just spelat färdigt Ghost of Tsushima så ska spela A Short Hike som Speljuntan rekommenderade sen blir det Shadow of the Erdtree

Jag återkommer om jag kommer på nå mer konkreta tips baserat på dina preferenser.

Tack, ska kika in Hike!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av robbis:

Tips, spela korta spel. Inte BG3 längd eller Disco Elysium...

Disco Elysium är inte mer än 20-25 timmar. Och det var ju hans favoriter han nämnde, inte vad han ska spela härnäst.

@Dreijer - har du testat Detroit: Become Human? Baserat på din trådstart så låter det i alla fall som något som skulle kunna passa.

Medlem

Ett par personliga favoriter i din lista, samt några till i min backlog som jag ser fram emot!

Mass Effect Legendary edition?

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Har inget emot långa spel, det är bara svårt att finna nya spel jag vill spela.

Var nog lite snabb på att läsa trodde du menade att du funderade på något utav de spelen men att du var trött/mätt på spel. Därav jag skrev att då e kortare spel bra tycker jag. Hamnar oxå i svackor till o från.


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Disco Elysium är inte mer än 20-25 timmar. Och det var ju hans favoriter han nämnde, inte vad han ska spela härnäst.

@Dreijer - har du testat Detroit: Become Human? Baserat på din trådstart så låter det i alla fall som något som skulle kunna passa.

Älskade Beyond och Heavy Rain, dessvärre finns inte Detroit till Xbox eller MacOS.

Skrivet av RamboJeebus:

Ett par personliga favoriter i din lista, samt några till i min backlog som jag ser fram emot!

Mass Effect Legendary edition?

Kul att höra! Det var ett bra tips. Har inte spelat dem. Tack.

Skrivet av robbis:

Var nog lite snabb på att läsa trodde du menade att du funderade på något utav de spelen men att du var trött/mätt på spel. Därav jag skrev att då e kortare spel bra tycker jag. Hamnar oxå i svackor till o från.

Ah, jag förstår. Hoppas jag hittar något som fastnar.

Redaktör
Ponny

En gömd pärla jag gärna tipsar om i tid och otid är The Painscreek Killings, men... insåg precis att du inte hade pc. My bad! Låter det stå, för tipsar gärna om det som sagt. Hade velat tipsa om Detroit också. Men, men!

Oh, Plague Tale-spelen, kanske? Dom är gripande. Mycket story. Det låter som om dom skulle kunna vara din grej.

Du nämner The Quarry. Kollat in The Dark Pictures-antologin? Är särskilt förtjust i Little Hope. Dom är inte perfekta, men dom är trevliga.


signatur

En Bamseponny av folket

Releasehästryttare
Skrivet av Dreijer:

Älskade Beyond och Heavy Rain, dessvärre finns inte Detroit till Xbox eller MacOS.

Kul att höra! Det var ett bra tips. Har inte spelat dem. Tack.

Ah, jag förstår. Hoppas jag hittar något som fastnar.

Har du lyckats att inte spoila dig så absolut kör ME!

Fattar fortfarande inte varför vi inte fått en påkostad Tv serie om det än. @appletv please!

Medlem

"What Remains of Edith Finch" , riktigt bra spel

Medlem

Pillars of Eternity (1,2)
Pathfinder
Wasteland 3

Medlem

Tipsar om Hades! Riktigt kul och är lätt att bara köra en kort stund eller en lång stund om man så vill! Perfekt "mellanvarvs" spel!

Medlem
Skrivet av RamboJeebus:

Mass Effect Legendary edition?

Ja! Om Dreijer inte har spelat detta tidigare och står ut med "lite äldre" spel så är det ju ett fantastiskt och episkt äventyr att ta sig an.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

En gömd pärla jag gärna tipsar om i tid och otid är The Painscreek Killings, men... insåg precis att du inte hade pc. My bad! Låter det stå, för tipsar gärna om det som sagt. Hade velat tipsa om Detroit också. Men, men!

Oh, Plague Tale-spelen, kanske? Dom är gripande. Mycket story. Det låter som om dom skulle kunna vara din grej.

Du nämner The Quarry. Kollat in The Dark Pictures-antologin? Är särskilt förtjust i Little Hope. Dom är inte perfekta, men dom är trevliga.

Lägger de på listan även om jag inte har en PC nu. Det var bra tips! Har haft Dark Pictures i tankarna förr. Tackar tackar.

Skrivet av Devan:

Har du lyckats att inte spoila dig så absolut kör ME!

Fattar fortfarande inte varför vi inte fått en påkostad Tv serie om det än. @appletv please!

Ska bli! ME låter givet.

Skrivet av Viggez:

"What Remains of Edith Finch" , riktigt bra spel

Det är ett otroligt bra spel!

Skrivet av Seggallion:

Pillars of Eternity (1,2)
Pathfinder
Wasteland 3

Tack!

Skrivet av Zensu:

Tipsar om Hades! Riktigt kul och är lätt att bara köra en kort stund eller en lång stund om man så vill! Perfekt "mellanvarvs" spel!

Ja just det, det har ju fått ett otroligt bra bemötande. Perfekt.

Skrivet av Ftmch:

Ja! Om Dreijer inte har spelat detta tidigare och står ut med "lite äldre" spel så är det ju ett fantastiskt och episkt äventyr att ta sig an.

Skall bli! ”Gamla” spel gör mig inget.

Tack för alla svar, verkligen en överraskande respons. Kul!

1
Skriv svar