Rösta fram bästa spelidén – Segraren vinner speldator!

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Du kan iaf nöja dig med att jag hade röstat på ditt alternativ. Som en uppföljare till bully typ, lät skoj.

Tack ska du ha

signatur

AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
34GB Corsair Vengeance DDR5 5200MHZ CL40
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb

Medlem
Skrivet av keffkebab:

För det första: @Bennii har inget med FZ att göra, han svarade bara på ditt påstående.
För det andra, nej, du vann inte, huruvida du tycker att livet är orättvist och hemskt, så är det så det blev. Det handlar inte om att "vara fz trogen" vad det nu ska betyda, livet är orättvist och om du hade tagit ut någon slags vinst i förväg är det inte någon annans fel.
Livet går vidare.

För det tredje, din cynism är imponerande. Att försöka mästra någon om vad livet handlar om när du uppenbarligen missar poängen själv är ironiskt. Om du tror att det är någon form av visdom att acceptera orättvisor utan att ifrågasätta, så kanske det är dags att omvärdera dina prioriteringar.

signatur

AMD Ryzen 5 7600X
Kingston KC3000 1Tb

Medlem

Vill bara uttrycka ett enormt tack till redaktionen för att mitt bidrag gick vidare i tävlingen. Oavsett hur tävlingen slutar - så gjorde det verkligen min dag. När jag också läste att åtminstone några av er har röstat på mitt bidrag, så blev jag faktiskt så stolt att jag på riktigt fick gåshud och fällde några tårar.

En löjlig sak att bli rörd över tycker nog många, men spel är en så enormt stor del av mitt liv och tja… det kändes bara så himla fint att få dela den här spelidéen som jag faktiskt lagt hjärta och själ i - och att sedan få höra att den inte blev utskrattad, utan uppskattad och till och med var inspirerande för någon, det betydde mycket mer för mig än jag kunde ana på förhand.

Tack, tack, tack.

PS. Jättetråkigt att läsa att Beertagne blev så besviken när jag själv blev så glad, men själv visste jag faktiskt inte ens att det fanns en like-knapp för inlägg förrän nu. Tycker att det var rätt så glasklart i reglerna att det var redaktionens val som gällde; oavsett vilka användare som gillade vad i tävlingstråden.

Utöver mitt eget drömspel diggar jag både Bamse och Fågelspelet.

Lycka till alla tävlande! Må bäste dröm vinna. 😊

Medlem

Bråk, bråk och mer bråk. Vill bara ha ett rejält spel för oss äldre med sug efter bra kriminaldrama.

Medlem
Skrivet av Erik Void:

Vill bara uttrycka ett enormt tack till redaktionen för att mitt bidrag gick vidare i tävlingen. Oavsett hur tävlingen slutar - så gjorde det verkligen min dag. När jag också läste att åtminstone några av er har röstat på mitt bidrag, så blev jag faktiskt så stolt att jag på riktigt fick gåshud och fällde några tårar.

En löjlig sak att bli rörd över tycker nog många, men spel är en så enormt stor del av mitt liv och tja… det kändes bara så himla fint att få dela den här spelidéen som jag faktiskt lagt hjärta och själ i - och att sedan få höra att den inte blev utskrattad, utan uppskattad och till och med var inspirerande för någon, det betydde mycket mer för mig än jag kunde ana på förhand.

Tack, tack, tack.

PS. Jättetråkigt att läsa att Beertagne blev så besviken när jag själv blev så glad, men själv visste jag faktiskt inte ens att det fanns en like-knapp för inlägg förrän nu. Tycker att det var rätt så glasklart i reglerna att det var redaktionens val som gällde; oavsett vilka användare som gillade vad i tävlingstråden.

Äsch, heat of the moment bara. Allt är lugnt👍🏻🙂

signatur

AMD Ryzen 5 7600X
Kingston KC3000 1Tb

Backloggens befriare
Skrivet av Brambas:

För det tredje, din cynism är imponerande. Att försöka mästra någon om vad livet handlar om när du uppenbarligen missar poängen själv är ironiskt. Om du tror att det är någon form av visdom att acceptera orättvisor utan att ifrågasätta, så kanske det är dags att omvärdera dina prioriteringar.

Ja, du har såklart rätt.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Erik Void:

Tack, tack, tack.

Tror alla har sitt drömspel oavsett hur det nu må se ut. Liksom drömmar skiljer det sig säkert markant i många avseenden. Just drömmar är det som givit oss titlar genom åren allt från Ultima Online till fps, survival games allt på grund av dom förverkligat sina. Så basicly kan gaming communutyn tacka andra drömmare för dom förverkligat sina och delar med andra.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Brambas:

"Tävlingsuppgiften är att beskriva ditt drömspel. Sen väljer redaktionen ut de bästa bidragen och skapar en omröstning där man kan rösta på sin favorit. Bidraget som får flest röster vinner."

Från eran site.

Detta stycke kan misstolkas, men jag tror nu, nu när jag läser det igen, att jag har fel. Och jag ber om ursäkt. Det var inte meningen att brusa upp så som jag gjorde. Jag ber om ursäkt.

Vi kanske kunde varit mer tydliga – alltid en viktig lärdom – och det ber vi om ursäkt för. Ledsen över att du blev besviken, men jag tycker det är fint att se hur du redan fått lite nytt perspektiv. Det gläder mig. Det var på riktigt RIKTIGT svårt att utse tio bidrag. Vi hade möten, å stötte och blötte. 😅

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag röstar på mitt bidrag, som av någon anledning saknas här.
Skämt åt sidan, Bamse Commando skulle vara gött, men torpar simulator låter ett snäppt bättre.

signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Röstade på 9 Scatterbrain. Det är ett väldigt bra upplägg för ett skräckspel.

Drömmar kan ta dig varsomhelst och en spelare skulle inte kunna veta vad som den har att vänta sig.

Medlem
Skrivet av Brambas:

Nej, men jag kan väl tas med i omröstningen eller? I och med att 11 andra hade röstat på mig. Eller är du så fz trogen så du inte kan se sanningen?

Sluta gnäll nu, jag kanske också hade haft många uppduttar om jag skrivit tidigt och varit ett av de första inläggen.

Medlem

Att nominera bidragen genom likes hade varit orättvist. De första kommentarerna får, av naturliga skäl, flest likes. De flesta läser bara några kommentarer i början. Få orkar läsa igenom 10 sidor av kommentarer. Tycker utformningen av tävlingen var bra och även informationen om den.

Medlem
Skrivet av Brambas:

Ni sa att FZ medlemmarna fick bestämma.. tydligen inte. Riktigt jävla dåligt.

Håller med. Låter lite cliché men det skiter jag i: Diktatur-vibes.

Medlem

Många bra bidrag, det tog en liten stund innan jag bestämde mig. Men min röst föll på Torparsimulatorn, jag gillar den typen av spel. Sedan var det kul med idén hur tiden går framåt och allt utvecklas, att fler flyttar in så att man kan ta del av tjänster och t.ex. sälja sådant man producerar.

Redaktör
Skrivet av HiRoller:

Håller med. Låter lite cliché men det skiter jag i: Diktatur-vibes.

Det vanliga upplägget är att tävlingsarrangören utser vinnaren. Nu testar vi ett annat grepp: arrangören (vi, redaktionen) väljer ut tio bidrag, sen röstar medlemmarna fram det bästa. Du måste inte gilla upplägget, men om något så är det väl mer demokratiskt än det vanliga upplägget i och med att vinnaren koras av medlemmarna.

signatur
Medlem

Bidrag 7: Scatterbrain. Snälla ge mig det spelet, grymt bidrag !

Medlem
Skrivet av Richter:

Bidrag 7: Scatterbrain. Snälla ge mig det spelet, grymt bidrag !

Eller hur! Fick en snilleblixt i duschen för ett par veckor sedan. Efter alldeles för många Resident Evil som slutar vara läskiga en tredjedel in började jag spåna på hur man kan behålla det läskiga längre. Det här med att dö i ett spel är ju rätt ologiskt egentligen, men det går att relatera till att ha vaknat kallsvettig mitt i en mardröm och veta att risken är stor att drömmen fortgår när man somnar om.

Tänker att man också kan skrämma spelaren extra genom någon form av inbillningsjumpscare under dagtid en bra bit in i spelet. Spelaren har lärt sig att dagtid = trygghet, och så rycker man undan mattan på denne några timmar in. Ett sätt att visa att huvudkaraktären börjar tappa fattningen. Lite som i The Last of Us: Part 2 där man lärt sig att arbetsbänken än en safe zone, men en bra bit in i spelet blir man plötsligt attackerad mitt under vapenuppgraderingen.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

(vi, redaktionen) väljer ut tio bidrag..
..sen röstar medlemmarna fram det bästa [av de tio vi valt].
..mer demokratiskt än det vanliga upplägget i och med att vinnaren [som vi redan valt] koras av medlemmarna.

Är det seriöst bara ett par här inne som inte sväljer detta med hull och hår som om det är helt rättvist?

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Är det seriöst bara ett par här inne som inte sväljer detta med hull och hår som om det är helt rättvist?

vi är nog tre åtminstone

Medlem

Förslag 10.
Torpare låter kul. Tänker mig lite Medieval Dynasty med lite influenser från Ago of Empires, Civ och Farming Sim.
Helt i min smak.
Men vem skulle utveckla det?

signatur

Av nördar. För nördar.
spelhistoriepodden.se

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Förslag 10.
Torpare låter kul. Tänker mig lite Medieval Dynasty med lite influenser från Ago of Empires, Civ och Farming Sim.
Helt i min smak.
Men vem skulle utveckla det?

Hade dem i tanke när jag skrev idén, fast med lite mer kontroll över hur man bygger, då jag vill kunna bl.a. inreda själv i Medieval Dynasty och inte bara byta väggdekorationer. Det som kommer närmast min idé är nog basbyggar-delen i Valheim, där jag minns första gången jag spelet igenom det så blev det som ett torp, med en smedja och bryggeri, samt fält med grödor. Mer av det, tack.

Min egen uppväxt har också bidragit, då i min ungdom spenderades det mycket tid på bondgårdar, där det också fortfarande hässjades hö till viss del, med hjälp av redskap som slåtterbalkar och hö-svans. Min morfar hade också en hästdragen hö-räffsa i hans yngre dar, som jag minns stod inväxt bland brännässlor bakom gården. Så lite gammaldags jordbruk har man erfarit.

Och sen så har jag en brorson som älskar Farming Simulator, och jag tror ett spel som detta skulle vara intressant för honom, och andra barn & ungdomar; att få lära sig om hur det gick till förr ute på landet, från ungefär mitten av 1800-talet och upp. Åh tänk vilken skräck att få veta att man fick snällt gå ut i vintervädret för att använda utedasset, och det innan ens toalettpappret fanns!

Vem som skulle utveckla ett sådant spel är en annan fråga. Men det är ju trots allt "drömspel" vi alla beskrivit, så då blir det extremt ambitiöst med oändliga resurser.

Vad hindrar folk från fuska och rösta på sitt egna bidrag med hjälp av alt konto osv .gillar inte alls dets upplägget
Och Scatterbrain finns ju typ redan . Eternal darkness till gamecuben .några av bidragen är väldigt nära spel som redan finns

Den enda iden som vart helt orginal var bamse så den fick min röst

signatur

New life, New hope

Medlem

Jag hade gillat om det kom ett spel som är som en blanding av Skyrim och Fallout 4. Det ska vara maximalt RPG. Spelet ska förstås använda sig av experience points och ha ett massivt skilltree. Grafiken måste vara i stil med Red dead redemption 2, men en blandning av normal miljö, wasteland och städer och byar som är fulla med liv och möjligheter. Kartan ska förstås vara massiv, dubbelt så stor som den i Skyrim. Det skall finnas Massor med vapen och crafting och enchanting, och naturen ska vara berikad med mycket djur och liv, massor av hemligheter och dungeons. Det skall vara ett spel som man kan ha kul med i många hundratals timmar. Det, är vad jag vill ha

Min dator e gammal och sliten och jag är för fattig för att ha råd med en ny. rösta på mig!

signatur

//monster

Skrivet av monsterbenke:

Jag hade gillat om det kom ett spel som är som en blanding av Skyrim och Fallout 4. Det ska vara maximalt RPG. Spelet ska förstås använda sig av experience points och ha ett massivt skilltree. Grafiken måste vara i stil med Red dead redemption 2, men en blandning av normal miljö, wasteland och städer och byar som är fulla med liv och möjligheter. Kartan ska förstås vara massiv, dubbelt så stor som den i Skyrim. Det skall finnas Massor med vapen och crafting och enchanting, och naturen ska vara berikad med mycket djur och liv, massor av hemligheter och dungeons. Det skall vara ett spel som man kan ha kul med i många hundratals timmar. Det, är vad jag vill ha

Min dator e gammal och sliten och jag är för fattig för att ha råd med en ny. rösta på mig!

Du är tyvärr för sent ute, omröstningen har redan börjat.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Du är tyvärr för sent ute, omröstningen har redan börjat.

haha, tyckte det stod till 2a juli

signatur

//monster

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Jag har värsta bästa idén. Ifall Du lottar ut en dator på Din sajt så får du välja egna regler, ok?

Medlem

Spännande hur som helst. må bästa bidrag vinna

Avstängd

Hund Co-op kommer ju vinna, de andra idéerna var inte särskilt bra i mitt tycke Förlåt men jag hade aldrig ens övervägt spela nåt av de andra.

Redaktör
Skrivet av kalle.lindestrom:

Vad hindrar folk från fuska och rösta på sitt egna bidrag med hjälp av alt konto osv .gillar inte alls dets upplägget
Och Scatterbrain finns ju typ redan . Eternal darkness till gamecuben .några av bidragen är väldigt nära spel som redan finns

Den enda iden som vart helt orginal var bamse så den fick min röst

Det finns goda möjligheter att kolla upp vad som skett om ett bidrag skulle få oväntat många röster.

signatur
Medlem

Om man är ute efter likes rekommenderar jag Death Stranding!

123
Skriv svar