Rösta fram bästa spelidén – Segraren vinner speldator!
Många bra förslag. Jag har inte bidragit och är inte i någon position att slå ner andras bidrag, men jag läser nio trevliga förslag på spel samt en bra men också obehaglig premiss för ett Black Mirror-avsnitt.
Man kan göra mycket med generativ AI och VR, men att ge artificiellt liv åt sina bortgångna anhöriga i en virtuell värld känns lite som att försöka kringgå döden. Datorspel är alltid en form av eskapism, men att skruva på den personliga verklighetens (ibland hopplöst orättvisa) utgång i en låtsasvärld känns lite som att öppna dörren till någonting som människan egentligen inte är kapabel att hantera. Det blir det där med vad vi inte borde göra bara för att vi kan. Tanken är väldigt fin och jag förstår varifrån den kan komma, men dit borde vi som människor inte gå. Tycker jag, då.
Jag tycker mest om Bamse.
Många roliga idéer! Saknar möjligen ett Pantsu Hunter 2 bland förslagen, men i övrigt ett riktigt stabilt startfält.
Röstade på människa & hund-spelet. Känns som om det skulle kunna göras riktigt bra. Nästan att jag skulle vilja göra något på det konceptet. Typ ett I am legend.
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Så jag är inte med? Jag som hade högst uppdutt av alla. Vafan är det här?
11 likes hade jag, den som kom närmast hade 5.. wtf FZ
Ni sa att FZ medlemmarna fick bestämma.. tydligen inte. Riktigt jävla dåligt.
AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
34GB Corsair Vengeance DDR5 5200MHZ CL40
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb
Alltid tråkigt att bli besviken. Men det står ingenting om antal likes på inlägg. Saxar från tävlingen:
"Sen väljer redaktionen ut de bästa bidragen och skapar en omröstning där man kan rösta på sin favorit."
.
.
.
"Därefter blir det omröstning på de bästa bidragen (som väljs ut av redaktionen)."
Alltid tråkigt att bli besviken. Men det står ingenting om antal likes på inlägg. Saxar från tävlingen:
"Sen väljer redaktionen ut de bästa bidragen och skapar en omröstning där man kan rösta på sin favorit."
.
.
.
"Därefter blir det omröstning på de bästa bidragen (som väljs ut av redaktionen)."
Fast ni sa att FZ medlemmarna fick bestämma. Och det tog ni inte hänsyn till.
AMD Ryzen 5 7600X
Kingston KC3000 1Tb
Många bra förslag. Jag har inte bidragit och är inte i någon position att slå ner andras bidrag, men jag läser nio trevliga förslag på spel samt en bra men också obehaglig premiss för ett Black Mirror-avsnitt.
Man kan göra mycket med generativ AI och VR, men att ge artificiellt liv åt sina bortgångna anhöriga i en virtuell värld känns lite som att försöka kringgå döden. Datorspel är alltid en form av eskapism, men att skruva på den personliga verklighetens (ibland hopplöst orättvisa) utgång i en låtsasvärld känns lite som att öppna dörren till någonting som människan egentligen inte är kapabel att hantera. Det blir det där med vad vi inte borde göra bara för att vi kan. Tanken är väldigt fin och jag förstår varifrån den kan komma, men dit borde vi som människor inte gå. Tycker jag, då.
Jag tycker mest om Bamse.
Finner det sjukt spännande, tror du rutar in dig lite. Tänk alla människor du skulle kunna möta? Jimi Hendrix, Malcom x osv osv flödet är ju oändligt. Att försöka kringå döden jobbars det alltid på inom forskning. Concwpt för inte åldras osv. Just om anhöriga tror jag även hade kunnat hjälpa många bearbeta sorg som exempel då många rycks från en för tidigt eller man inte hann säga adjö osv. Men absolut smaken är som baken delad😁
Vad snackar du om? Det är vi medlemmar som avgör vinnaren. Omröstningen pågår nu.
Vad snackar du om? Det är vi medlemmar som avgör vinnaren. Omröstningen pågår nu.
Vad jag snackar om? Jag snackar om att FZ medlemmarna skulle avgöra tävlingen, jag fick 11 likes på mitt inlägg och tyckte/trodde att mitt bidrag skulle då gå till omröstningen iallafall. Men det gjorde det inte av någon konstig anledning.
AMD Ryzen 5 7600X
Kingston KC3000 1Tb
"Tävlingsuppgiften är att beskriva ditt drömspel. Sen väljer redaktionen ut de bästa bidragen och skapar en omröstning där man kan rösta på sin favorit. Bidraget som får flest röster vinner."
Från eran site.
Detta stycke kan misstolkas, men jag tror nu, nu när jag läser det igen, att jag har fel. Och jag ber om ursäkt. Det var inte meningen att brusa upp så som jag gjorde. Jag ber om ursäkt.
AMD Ryzen 5 7600X
Kingston KC3000 1Tb
Vad jag snackar om? Jag snackar om att FZ medlemmarna skulle avgöra tävlingen, jag fick 11 likes på mitt inlägg och tyckte/trodde att mitt bidrag skulle då gå till omröstningen iallafall. Men det gjorde det inte av någon konstig anledning.
Medhåll! Mitt Life of Knugen (RPG/adventure/light romance/RTS/Sim) kom inte heller med!
Skandal, säger jag. S-K-A-N-D-A-L!
Relax, de fick ju hundratals bidrag så jag tänker att det var jättemånga bra som inte kom med. Kan inte varit lätt att sålla.
Medhåll! Mitt Life of Knugen (RPG/adventure/light romance/RTS/Sim) kom inte heller med!
Skandal, säger jag. S-K-A-N-D-A-L!
Relax, de fick ju hundratals bidrag så jag tänker att det var jättemånga bra som inte kom med. Kan inte varit lätt att sålla.
Jag hade lätt spelat Life of Knugen. Lät jäkligt kul.
AMD Ryzen 5 7600X
Kingston KC3000 1Tb
"Tävlingsuppgiften är att beskriva ditt drömspel. Sen väljer redaktionen ut de bästa bidragen och skapar en omröstning där man kan rösta på sin favorit. Bidraget som får flest röster vinner."
Från eran site.
Detta stycke kan misstolkas, men jag tror nu, nu när jag läser det igen, att jag har fel. Och jag ber om ursäkt. Det var inte meningen att brusa upp så som jag gjorde. Jag ber om ursäkt.
Lite rätt har du ändå. Jag deltog inte men röstade på folks idéer och antog att man röstade på vilka som skulle komma med i top 10 genom att ge ut likes.
Lite rätt har du ändå. Jag deltog inte men röstade på folks idéer och antog att man röstade på vilka som skulle komma med i top 10 genom att ge ut likes.
Exakt! Tack för det!
AMD Ryzen 5 7600X
Kingston KC3000 1Tb
Det blev en hård match mellan #3 och #10, där 10'an vann med knapp marginal då det är mer åt spel, och mindre app. Däremot låter det som någonting riktigt grymt, att kunna lägga upp bilder för ett helt liv lokalt, som andra (släktningar, vänner etc. kan bjudas in till) kan beskåda genom en krypterad inbjudan. Appen skulle såklart inte dela en byte med tillverkaren eller någon annan, enbart de som skaparen själv väljer att bjuda in till världen..
Jag är inte helt 100 på VR's framtid, men så länge man även kan besöka det även utan VR så är jag med.
Torparsimulatorn däremot, det är något jag skulle vilja se. Gärna som en mer hardcore variant av Lönneberga...kanske Emil vs. filmen "The VVitch", där man verkligen fick känslan av utsattheten som människor en gång i tiden upplevde, sär en dålig skörd kunde betyda skillnaden mellan liv och död. Varför inte ha olika svårighetsgrader i spelet?
Jag som gillar föjeslagarsystemet blir dessutom riktigt sugen på tanken att lunna locka pigor och drängar till farmen...kanske inte riktigt så Conan: Exiles som jag hade föredragit, men nog så intressant
Fast nu får de ju bestämma
FZ har ju inte ett 20-tal medlemmar, och flera bidrag kan ju få flera likes, så det blir ju inte en riktigt rättvis tävling.
Fast nu får de ju bestämma
FZ har ju inte ett 20-tal medlemmar, och flera bidrag kan ju få flera likes, så det blir ju inte en riktigt rättvis tävling.
Nej, men jag kan väl tas med i omröstningen eller? I och med att 11 andra hade röstat på mig. Eller är du så fz trogen så du inte kan se sanningen?
AMD Ryzen 5 7600X
Kingston KC3000 1Tb
Från eran site.
Nej, men jag kan väl tas med i omröstningen eller? I och med att 11 andra hade röstat på mig. Eller är du så fz trogen så du inte kan se sanningen?
För det första: @Bennii har inget med FZ att göra, han svarade bara på ditt påstående.
För det andra, nej, du vann inte, huruvida du tycker att livet är orättvist och hemskt, så är det så det blev. Det handlar inte om att "vara fz trogen" vad det nu ska betyda, livet är orättvist och om du hade tagit ut någon slags vinst i förväg är det inte någon annans fel.
Livet går vidare.
Ad hoc addendum
"FZ-trogen"...alltså, jag tror inte jag kunde bry mig mindre ifall ditt bidrag kommit med eller inte. Det kanske var jättebra, det var bara så många inlägg att jag inte orkade läsa alla, vilket liksom säger en del i sig angående det jag sa, att det inte är en bra betygssättning i sig. Att gå efter "likes" ifall det inte är tydligt utannonserat i förväg blir ju inte riktigt representativt, speciellt inte med 8(!) sidor bidrag...hur många orkar ens läsa de sista 3 sidorna?
Du kan iaf nöja dig med att jag hade röstat på ditt alternativ. Som en uppföljare till bully typ, lät skoj.
Det kom in många bra bidrag, varav ditt var ett av dem - tack! Men jag tycker det är tydligt vad som gäller: man beskriver sitt drömspel, och sen röstar medlemmarna på ett antal bidrag som redaktionen väljer ut (se nedan). Det står ingenting om att antalet upptummar har något med saken att göra.
Det är väl en förväxling av omröstning och upptummar, antar jag, som kanske kunde ha undvikits genom att sätta ett startdatum för omröstningen. Jag gjorde inte det denna gång eftersom jag var osäker på när den skulle dra igång. Vi får tänka på det framöver.
Så här tävlar du
Beskriv ditt drömspel i kommentarerna till denna nyhet. Håll dig gärna kort, omkring 50 ord (men du diskas inte om du använder fler). Lämna in bidraget senast den 25 juni.
Därefter blir det omröstning på de bästa bidragen (som väljs ut av redaktionen). Omröstningen pågår till den 30 juni. Vinnaren presenteras kort därefter.
Jag håller med .han fick 11 med röster .suger att han inte togs med
Tack
AMD Ryzen 5 7600X
Kingston KC3000 1Tb