Elden Ring: Shadow of the Erdtree kliver förbi Witcher 3-expansion – men CD Projekt applåderar

Robot
Elden Ring: Shadow of the Erdtree kliver förbi Witcher 3-expansion – men CD Projekt applåderar
Medlem

Riktigt fint med kärlek mellan två respekterade studios

Ruskigt fet bild dom gjorde!

Snart är det dags att fortsätta min pågående resa i SotE! Bah trycka i mig en snabb java så mina hjärnceller slutar gnissla x)

Releasehästryttare

Drömmen är ju att Witcher 4 blir lika svårt som Eldenring!

Medlem

Mututella fans som pushar varandra.

Kul!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Devan:

Drömmen är ju att Witcher 4 blir lika svårt som Eldenring!

lol elden ring svårt xD

Medlem
Skrivet av noreason:

lol elden ring svårt xD

nya dlc är svårt hör jag.Även för hög lvl spelare

Medlem

Hitta äntligen Messmer efter nästan vandrat genom hela kartan... Var nog den värsta bossen hittils.
Som tur var kunde jag fokusera på att bara dodga medan mimic och random summon inne på banan tog bort allt liv på han 😅

Medlem

Ja måste hålla med att Erdtree DLC är sjukt bra och ja det är svårt om man spelar det precis som basspelet.
Kommer inte spoila något men är sjukt värt det och kan bara säga att det håller hög klass… 😁


signatur

Jag gör aldrig fel och skulle jag gjort ett fel så är det ett fel!

Medlem
Skrivet av noreason:

lol elden ring svårt xD

Ajajaj inre ofta man får fin besök i tråden av pro gamers som dig själv som gör spel som elden ring till rena bagatellen. Tar du emot fiverr donationer mot boss clears så är jag på.

Medlem
Skrivet av DunderFarre:

Ajajaj inre ofta man får fin besök i tråden av pro gamers som dig själv som gör spel som elden ring till rena bagatellen. Tar du emot fiverr donationer mot boss clears så är jag på.

Finns nog inget vidrigare community än From/Soulsborne-communityn så det reflekteras ganska ofta i kommentarer kring Elden Ring. Alla bossar är världens enklaste, all utrustning är "cheese for noobs" och alla sätt att spela är fel. Utom kultmedlemmens egna då så klart.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Finns nog inget vidrigare community än From/Soulsborne-communityn så det reflekteras ganska ofta i kommentarer kring Elden Ring. Alla bossar är världens enklaste, all utrustning är "cheese for noobs" och alla sätt att spela är fel. Utom kultmedlemmens egna då så klart.

Du och jag har har nog hängt i helt olika communityn.
Som en spelare som ganska mycket förkovrat mig i souls spel de senaste decenniet, så har jag inte alls den uppfattningen. Visst det kommer fler rötägg i takt med att deras spel blivit mer populära, med det är ju sant för alla communityn.

Men jag upplever ofta att "git gud" kommentarer ofta ges med glimten i ögat. I de flesta fall när någon ber om råd och hjälp, så får de oftast genuina tips och fullt av folk som peppar och uppmanar att inte ge upp utan fortsätt öva, tillslut sitter det.

Det finns hela communityn som går ut på att man kan bestämma träff för att hjälpa någon komma förbi en boss.

Generellt sett så är min uppfattning att de flesta tycker "you do you", det är helt okej att cheesa bossar om du vill, det är helt okej att ta hjälp, det är helt okej att sätta hårdare restriktioner på dig själv och skapa en egen utmaning.

Väl in game, ja du kan bli invadad, men väldigt många spelare är notoriska med att allt ska vara så trevligt som möjligt trotts att man gör detta för att "sabba" för någon stackare. Om du har mobs efter dig är det många som väntar tills du inte haft ihjäl fienderna innan det blir en duell, man bugar till varandra innan duellen startar, osv.

Så jag håller inte alls med.
Jag är också väldigt djupt nere i monster hunter-träsket sedan länge och det communityt har många likheter med souls-communuty, men ännu snällare och trevligare.

Men hoppa in i en match i en match i dota, eller LoL som nybörjare, och du kommer få rätt mycket glåpord kastade åt ditt håll.

Medlem

Elden ring var mitt första souls. 1 år och 4 avinstallationer senare så hade jag klarat det 😂
Var så op så sista bossarna var inte få knackiga.
Är nu inne i sotE med level 215 och inga bossar är svåra alls. Med mimic slaktar jag dem på nägon minut eller två. Har mer utmaning av random fiender fram till bossarna. Samma i originalspelet. Bossar simpla random skitgubbe blir man dödad av 😂. Så git gud eller levla satan. Så svårt är det inte. Jag är inte en särkilt bra gamer

"och The Witcher 3 och Elden Ring högst olika sorters spel."

nja? det tycker inte jag. samma genre. alla spel är "olika sorters spel", möjligen förutom rena kloner. Klart det finns skillnader i spelen.

Medlem
Skrivet av Besprutningsfarfar:

"och The Witcher 3 och Elden Ring högst olika sorters spel."

nja? det tycker inte jag. samma genre. alla spel är "olika sorters spel", möjligen förutom rena kloner. Klart det finns skillnader i spelen.

FromSoft skapade ju en egen genre. I den ingår inte Witcher imo.

Medlem
Skrivet av Pontis:

Elden ring var mitt första souls. 1 år och 4 avinstallationer senare så hade jag klarat det 😂
Var så op så sista bossarna var inte få knackiga.
Är nu inne i sotE med level 215 och inga bossar är svåra alls. Med mimic slaktar jag dem på nägon minut eller två. Har mer utmaning av random fiender fram till bossarna. Samma i originalspelet. Bossar simpla random skitgubbe blir man dödad av 😂. Så git gud eller levla satan. Så svårt är det inte. Jag är inte en särkilt bra gamer

Dags för from softwares absolut bästa spel nu då, Sekiro!
Det hör ju jag det! Jag tror på dig!

Skrivet av asdfg:

FromSoft skapade ju en egen genre. I den ingår inte Witcher imo.

Mer subgenre. det är fortfarande ett open world rollspel, precis som Witcher 3.

som sagt, skillnader finns ju alltid i spel, här råkar det vara striderna + att "saving"(eller vad man ska kalla det) är mer av en gameplay-mekanism/design, vilket det inte är i Witcher (eller i de flesta andra rollspel).

1
Skriv svar