Elden Ring: Shadow of the Erdtree får "blandade" betyg på Steam

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag tycker att prestandan blivit bättre på min dator.

När jag förra året lirade hackade det till varannan minut på grund av easyanticheat som jag var tvungen att avaktivera således spela offline och då flöt det på.

Nu är det mycket färre ryck trots att jag är online.

Vad bra, hade också stora problem med det. Tänkte aldrig på att köra offline. Det konstiga var att den mer kraftfull datorn av de två jag har hade större prestanda problem än den mindre kraftfulla.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Vad bra, hade också stora problem med det. Tänkte aldrig på att köra offline. Det konstiga var att den mer kraftfull datorn av de två jag har hade större prestanda problem än den mindre kraftfulla.

Ja det kan ju ha med allt möjligt att göra, processorn, bios uppdateringar, grafikkortsstödet, windows 11 osv. Något är inte optimalt alla gånger. Jag har ju inte kommit till DLC:n ännu, hörde att folk fått prestanda problem där så skall bli intressant att se. Lirar med ett rtx 4090 så datorn ska ju palla det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Besprutningsfarfar:

En sak som verkligen suger är ju att man fortfarande inte kan jämföra items som man använder mot det som finns hos den man köper. hur kan man inte ha fixat detta än? folk har klagat sen det kom ut. ska man behöva fota med mobilen och sitta och jämföra?

Skulle lätt dra av en poäng bara pg.a denna grej om jag gjorde en recension för en sajt, gör tillräckligt många det så kanske de fattar.

Spelet är inte så beroende på stat points som t.ex Diablo 4, kör med något som ser coolt ut eller känns bra bara. Samt att vissa vapen fungerar olika bra beroende på vilken fiende du slåss emot.
Och jag vet inte hur du ska kunna jämföra ett uppgraderat vapen mot ett ouppgraderat, dom scale’ar olika när man uppgraderar dem.
Runes är dessutom ganska lätt att farma ihop och man har oändlig inventory så det är bara att köpa och pröva.

Medlem
Skrivet av skurk:

Problemet med långa bosscombos finns ju överallt även i grundspelet, och det är inte helt ovanligt att det känns som man blivit inbjuden att titta på en boss göra flashiga moves snarare än slåss mot den.

Håller med fullt. Man har tid att få in EN attack och då gör man en jumping R2 såklart för den gör mest damage och arbetar mest mot en guard break, men hur roligt är det efter typ 5 bossar.
Är i sista Legacy Dungeon nu, har hört att sista bossen är värst. Kommer förmodligen inte ens va nöjd efter jag klarar den, bara irriterad 😂

Skrivet av McRaoul:

Spelet är inte så beroende på stat points som t.ex Diablo 4, kör med något som ser coolt ut eller känns bra bara. Samt att vissa vapen fungerar olika bra beroende på vilken fiende du slåss emot.
Och jag vet inte hur du ska kunna jämföra ett uppgraderat vapen mot ett ouppgraderat, dom scale’ar olika när man uppgraderar dem.
Runes är dessutom ganska lätt att farma ihop och man har oändlig inventory så det är bara att köpa och pröva.

Tänkte mer på rustningar, som är väldigt rare jämfört med vapen som finns överallt och man får nya hela tiden.

Runes är inte så roligt att farma hela tiden heller, tar tid, sen inte så lätt numera heller, de har fixat många av dom där exploits:en.

Medlem
Skrivet av Besprutningsfarfar:

Tänkte mer på rustningar, som är väldigt rare jämfört med vapen som finns överallt och man får nya hela tiden.

Runes är inte så roligt att farma hela tiden heller, tar tid, sen inte så lätt numera heller, de har fixat många av dom där exploits:en.

Rustningar kan du ju jämföra lätt, du går in på equipment, trycker på den delen du vill byta och gå till en annan rustning. Är siffran blå på tex fire negation så är den bättre än de du har, är den röd så är den sämre än det du har och är det vitt är dem samma.
Light armor är längst upp i listan och dem blir tyngre ju längre ner man scrollar. Jag tycker iallafall att systemet är fullt dugligt och lättförståeligt, men man är ju olika.

Skrivet av McRaoul:

Rustningar kan du ju jämföra lätt, du går in på equipment, trycker på den delen du vill byta och gå till en annan rustning. Är siffran blå på tex fire negation så är den bättre än de du har, är den röd så är den sämre än det du har och är det vitt är dem samma.
Light armor är längst upp i listan och dem blir tyngre ju längre ner man scrollar. Jag tycker iallafall att systemet är fullt dugligt och lättförståeligt, men man är ju olika.

Då ska man ha den i sitt inventory, jag menar när man köper. Jag vet nog inget annat RPG där man inte gjort så, så att man direkt ser ifall det som går att köpa är bättre eller inte. Annars får du gå ur shoppen, gå in i inventory och titta på varje individuell grej du är intresserad av, anteckna eller ta bild (eller försöka komma ihåg, inte min starka grej), sen gå in i shoppen igen.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Håller med fullt. Man har tid att få in EN attack och då gör man en jumping R2 såklart för den gör mest damage och arbetar mest mot en guard break, men hur roligt är det efter typ 5 bossar.
Är i sista Legacy Dungeon nu, har hört att sista bossen är värst. Kommer förmodligen inte ens va nöjd efter jag klarar den, bara irriterad 😂

Ja det är lite så jag känner med Elden Ring. Det mesta som är svårt är svårt endast för att de vevar som en väderkvarn i en tornado.
Elden Ring gör mig ofta mer irriterad och trött än Dark Souls med sina run backs till bossar. Följaktligen spelar jag Elden Ring stötvis i korta perioder, sen blir jag trött och spelar något annat ett tag.

Tror dock inte nödvändigtvis det bara är Elden Rings fel utan till viss del jag som börjar bli redigt less på open world.

12
Skriv svar