Shovel Knight släpps i en ny uppgraderad utgåva

Robot
Shovel Knight släpps i en ny uppgraderad utgåva

En uppföljare ska även vara under utveckling.

#Shovel-knight, #Yacht-club-games


Inaktiv

Rewind funktion, alltså en fusk funktion?

Skribent
Skrivet av anon_4660:

Rewind funktion, alltså en fusk funktion?

Save State är väl och lite det antar jag?


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av anon_4660:

Rewind funktion, alltså en fusk funktion?

Reagerade också på det, spelet var l lagom utmanande som det var?

Har inget emot då en rewind-funktion läggs till i äldre spel som nästan är orimligt svåra med dagens mått mätt, men i Shovel Knight känns det lite onödigt.

Men å andra sidan verkar de lägga in andra mer regelrätta fusk också 😅

Medlem
Skribent
Skrivet av fanbot:

Ibland skiner min dialekt igenom


signatur

"Writer and Fighter"

Moderator | Testpilot

Trots att det sägs vara den ultimata utgåvan så verkar det inte som att alla kampanjer från uppdateringarna för originalspelet hänger med.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fantastiskt spel på alla sätt och vis. Karaktärerna, musiken, bossarna.. ja hela upplägget!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Redaktör
Ponny
Skrivet av uberpwnage2.0:

Trots att det sägs vara den ultimata utgåvan så verkar det inte som att alla kampanjer från uppdateringarna för originalspelet hänger med.

Hmm! Ultimat my ass, med andra ord.

Men en uppföljare: YAY!


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Trots att det sägs vara den ultimata utgåvan så verkar det inte som att alla kampanjer från uppdateringarna för originalspelet hänger med.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Hmm! Ultimat my ass, med andra ord.

Men en uppföljare: YAY!

Va? Nu känner jag mig lurad. Finns ju inget ultimat med detta... Borde släppts som DLC till Treasure Trove istället, en utgåva som de redan själva sagt skulle vara den slutgiltiga versionen. Gissar att de kommer DX versioner av expansionerna efter detta också, tror ganska många fans kommer att bli sura.

Medlem

Har fortfarande inte klarat ut Showel Knight. Vet inte riktigt men det är något som tar mot. Kanske lite för svårt utan att vara tillräckligt motiverande.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

ZF
Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Reagerade också på det, spelet var l lagom utmanande som det var?

Har inget emot då en rewind-funktion läggs till i äldre spel som nästan är orimligt svåra med dagens mått mätt, men i Shovel Knight känns det lite onödigt.

Haha, ja för dig. Fast 4% completion rate säger möjligen lite annorlunda överlag.

Utmaningen varierar ju rätt friskt på spel från retroeran med visserligen. Skulle inte säga att SN representerar vare sig de enklaste eller svåraste från då. Men det kanske blir annorlunda även för ett nytt spel med vissa bekvämlighetetsfunktioner när det klumpas ihop med alla dessa gamla som får dem i efterhand. Moderna spel har ju oftast inställning, "aj då, ramlade du ner i ett hål? Försök igen, vi placerar dig precis framför hålet med lite mimdre liv på stapeln." Från då oftast: "Continue?" (Från banans början) Så detta med rewind är nog mycket en grej för att nya eller "moderna" spelare ska tolerera (typ) äldre spel. Fast även de som var med från början kan säkert vant sig vid, och förväntar, funktioner som emulatorer haft länge nu.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Hmm! Ultimat my ass, med andra ord.

Men en uppföljare: YAY!

Skrivet av Jonas Vågström:

Va? Nu känner jag mig lurad. Finns ju inget ultimat med detta... Borde släppts som DLC till Treasure Trove istället, en utgåva som de redan själva sagt skulle vara den slutgiltiga versionen. Gissar att de kommer DX versioner av expansionerna efter detta också, tror ganska många fans kommer att bli sura.

Första kampanjen har blivit kallad "Shovel of Hope" sedan de nya tilläggen kom till (hade kanske det namnet innan, men inte på omslaget iaf) och i deras inlägg på X står det "This is the definitive edition of Shovel of Hope".

Det kan ju mycket väl vara så att resten av kampanjerna kommer senare, men ja, jag tappade också sug.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar