Life is Strange: Double Exposure har utannonserats

Robot
Life is Strange: Double Exposure har utannonserats

Max Caulfield från första spelet återvänder.

#Deck-nine, #Life-is-strange-double-exposure


Medlem

Gillar verkligen Life is Strange serien och Deck nine är lätt den studion som gör bäst spel i serien, längtar mycket till oktober nu!

Medlem

Jävligt trevliga nyheter. Hoppas innerligt att det blir bra!

Moderator | Testpilot
Skrivet av gundemannen:

Gillar verkligen Life is Strange serien och Deck nine är lätt den studion som gör bäst spel i serien, längtar mycket till oktober nu!

Själv är jag otroligt glad över detta, men i diverse Life is Strange-communities är många inte positiva. Mest för att många av dem tycker att Deck Nine's titlar är sämre än Dont Nod's (en smaksak) och att de flesta ansåg att deras jobb med True Colors visade att de var helt bankrutt när det kommer till kreativitet. En högljudd skara verkar vilja att Life is Strange ska ha nya huvudkaraktärer och krafter i varje spel, vilket jag inte klandrar dem för.

Trailern får det nästan att se ut som att vi fortsätter efter Arcadia Bay-slutet, vilket i viss mån känns trist. Jag är så fäst vid det andra slutet att det kommer bli svårt att gå vidare. Förhoppningsvis kan man besöka delar av det slutet med tanke på de parallella världarna.

Oavsett vad är jag glad att Max är tillbaka och det känns kul att vi får spela som henne när hon är äldre! Hennes krafter var också alltid roligast både ur ett story- och gameplayperspektiv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Otroligt taggad över detta, och det såg ju riktigt bra ut dessutom.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jag ser fram emot det! Älska serien, men har inte spelat tvåan än.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Själv är jag otroligt glad över detta, men i diverse Life is Strange-communities är många inte positiva. Mest för att många av dem tycker att Deck Nine's titlar är sämre än Dont Nod's (en smaksak) och att de flesta ansåg att deras jobb med True Colors visade att de var helt bankrutt när det kommer till kreativitet. En högljudd skara verkar vilja att Life is Strange ska ha nya huvudkaraktärer och krafter i varje spel, vilket jag inte klandrar dem för.

Trailern får det nästan att se ut som att vi fortsätter efter Arcadia Bay-slutet, vilket i viss mån känns trist. Jag är så fäst vid det andra slutet att det kommer bli svårt att gå vidare. Förhoppningsvis kan man besöka delar av det slutet med tanke på de parallella världarna.

Oavsett vad är jag glad att Max är tillbaka och det känns kul att vi får spela som henne när hon är äldre! Hennes krafter var också alltid roligast både ur ett story- och gameplayperspektiv.

Jag spelade True Colors med sambon och tyckte verkligen om det. Det enda jag är besviken på nu är att det inte kommer dag ett till Game Pass. Får spela Mixtape med henne istället.

Redaktör
Ponny

En väldigt glad överraskning igår.

Men ja, känns ju som att Deck Nine blivit den nya Life is Strange-studion. Svårt att veta hur jag känner kring det, för originalet är klart min favorit i serien. Men Deck Nine har å andra sidan gjort det bra och det här kittlade, det får jag medge. Samtidigt tycker jag dom kunde växeldra serien, lite som CoD (INGA liknelser i övrigt).


signatur

En Bamseponny av folket

ZF
Medlem

Kul. Verkar vara lite av "Final destination" i handling.

Men på det numera alltid aktuella temat att ändra karaktären... Vart tog fräknarna vägen?

Medlem

Jag gillar den här typen av tidslinje, några månader mellan utannonsering och release.
Inte som många av dagens storspel som utannonseras tre år i förväg.
Och innan spelat har släppts har det förändrats drastiskt tolv gånger, bytt studio tre gånger och grafikmotor två gånger.

On topic så längtar jag starkt till oktober nu, älskar denna spelserie.
Skön stämning och intressanta karaktärer i kombination med alla diverse val man har framför sig.
En av de bästa story-drivna spelstilarna!

Fragtjuv

Det ska bli otroligt roligt att få en fortsättning på första spelet. Det tyckte jag om väldigt mycket. Av någon anledning har jag inte spelar de andra i serien men det har jag ju fortfarande tid med.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

1
Skriv svar