Frostpunk-skaparna visar 14 minuter från The Alters – demo i dag

Robot
Frostpunk-skaparna visar 14 minuter från The Alters – demo i dag

Ratta runt en hjulformad bas på en fjärran planet.

#11-bit-studios, #The-alters


Medlem

Ser riktigt intressant ut. Blir definitivt till att testa demot.

Jisses. På tok för mycket text, kommer bli tråkigt väldigt fort. När ska utvecklare lära sig vara kortfattade eller förmedla information på ett intressant sätt?


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Det är roligt att bygga bas, samla grejer och uppgradera och allt sånt, men det måste ske i en trovärdig kontext. Det stör mig att de inte kom på någon bättre anledning till samarbete med andra karaktärer än att man måste skapa "alternativa versioner av sig själv". Helt absurt.

Det där stora hjulet man förflyttas och bor i känns också så osannolikt och krystat.

Kunde de inte hitta på en mer trovärdig ursäkt för att bara vara strandsatt på en planet och bygga?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Det är roligt att bygga bas, samla grejer och uppgradera och allt sånt, men det måste ske i en trovärdig kontext. Det stör mig att de inte kom på någon bättre anledning till samarbete med andra karaktärer än att man måste skapa "alternativa versioner av sig själv". Helt absurt.

Det där stora hjulet man förflyttas och bor i känns också så osannolikt och krystat.

Kunde de inte hitta på en mer trovärdig ursäkt för att bara vara strandsatt på en planet och bygga?

En krydda kan göra det intressant. Man får helt enkelt hoppas på att dessa koncept faktiskt används på roliga sätt, om världen faktiskt är farlig och tvingar en att rulla runt. Finns absolut spel som är realistiska bara utan någon speciell twist, men det måste inte ske varje gång.

Medlem

Jag tycker det här ser grymt ut. Har stort förtroende för 11 Bit Studios också.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Är inte så jätteförtjust i att bygga/samla/survivor-genren, men detta såg lite intressant ut, mycket tack vare storyn och settingen.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar