Eidos Montreal är med och utvecklar Fable

Robot
Eidos Montreal är med och utvecklar Fable

Racingfantasterna på Playground har förstärkning.

#Eidos-montreal, #Fable, #Playground-games


Medlem

Jag kom aldrig riktigt in i Fabel, men jag måste erkänna att trailern fick mig att bli jävligt sugen på att spela nästa i serien - behöver man ha spelat de tidigare tro?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

KoP
Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag kom aldrig riktigt in i Fabel, men jag måste erkänna att trailern fick mig att bli jävligt sugen på att spela nästa i serien - behöver man ha spelat de tidigare tro?

Man kan i princip hoppa in vilket Fable-spel som helst i serien utan att ha spelat föregående.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag kom aldrig riktigt in i Fabel, men jag måste erkänna att trailern fick mig att bli jävligt sugen på att spela nästa i serien - behöver man ha spelat de tidigare tro?

Och om det skulle behöver så finns det sammanfattningar att se på youtube också.

Men tror inte det ska behövas, att släppa ett spel så mycket senare och kräva att du spelat tidigare spel känns weird, kommer vara personer som spelar nya Fable som inte ens var födda när Fable 3 släpptes.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Det låter bra, bara spelet blir bra och inte stressas fram.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av LancelotSwe:

Och om det skulle behöver så finns det sammanfattningar att se på youtube också.

Men tror inte det ska behövas, att släppa ett spel så mycket senare och kräva att du spelat tidigare spel känns weird, kommer vara personer som spelar nya Fable som inte ens var födda när Fable 3 släpptes.

Visst känns det väl som att detta är en reboot också? Jag tror faktiskt inte de kommer låsa sig till att allt måste passa med de tidigare spelen men jag kan såklart ha missat något.

Skrivet av KoP:

Man kan i princip hoppa in vilket Fable-spel som helst i serien utan att ha spelat föregående.

Stämmer, men hur man än vrider och vänder på det så är första spelet klart bäst!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot

Istället för att göra Deus Ex

KoP
Medlem
Skrivet av Managor:

Det låter bra, bara spelet blir bra och inte stressas fram.

Framstressat är nog det sista vi behöver oroa sig över då spelet utannonserades 2020 och då får man anta att dom redan hade jobbat på det under ett tag.

Medlem

Första fable var kul, men ju mer jag ser av detta ju mer vill jag hellre ha ett liknande spel i Discworld universumet.

1
Skriv svar