Pc-version av Last of Us 2 klar sedan november, hävdar läcka

Robot
Pc-version av Last of Us 2 klar sedan november, hävdar läcka
Medlem

Så snart som möjligt tack! Har väntat sen 2020, efter en genomgång på Ps4Pro, på att få spela det med äkta PC grafik! Ett av få spelen jag isf har spelat om.

Avstängd

Aj då,skulle vilja ha det nu... absolut mitt mest efterlängtade Konsoll to PC spel.

signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

De kanske spelade det och insåg att det var trasigt.

Medlem

Man kan ju hoppas att det stämmer att det varit klart länge och hunnit putsas upp att fungera perfekt när det väl släpps. Min tanke är också att det kommer någon gång när serien är igång för att inte spoila till dem som fortfarande väntar och inte hunnit spela.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Spelet är redan magiskt vackert på ps5, och personligen hands down det bästa spelet som skapats i modern tid.
Förmodligen är det prestandaproblem som fördröjer releasen.
Men varför vänta, köp ett ps5 och slipp alla bekymmer som pc-spelande innebär.

Medlem

Hoppas att de får till det bättre än ettan vid release, gick inte ens att spela för mig (först tog det bokstavligt talat timmar att bygga shaders och sen krashade det och shaders behövde byggas på nytt för att spelet ville repareras etc. etc.). Fungerade dock rätt bra efter några månader när jag gjorde ett nytt försök. Ser fram emot det, även om jag nog inte skulle försöka spela det direkt vid release denna gång.

Medlem

Fy va ruttet att det är klart sen länge och att dom medvetet drar ut pga satans tv-serie

Medlem

Då borde de ha gott om tid till att polera och fixa till spelet så det funkar riktigt bra istället för ettan till PC som fungerade uruselt de första månaderna

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Fy va ruttet att det är klart sen länge och att dom medvetet drar ut pga satans tv-serie

Helt logiskt tycker jag.

Medlem

Kört typ halva ettan på ps3 men lite sugen är jag på att köra det på pc får nog bli när/om del två släpps dit också.

Redaktör
Skrivet av SWEBarb:

om det är klart”, om jag får be.

signatur
Testpilot
Skrivet av Patrik1975:

Spelet är redan magiskt vackert på ps5, och personligen hands down det bästa spelet som skapats i modern tid.
Förmodligen är det prestandaproblem som fördröjer releasen.
Men varför vänta, köp ett ps5 och slipp alla bekymmer som pc-spelande innebär.

Varför betala 6 000 kronor för en spelkonsol, när man kan fortsätta ha is i magen ett tag till, och då få en makabert bättre upplevelse rakt igenom på PC-sidan när det är dags

Den som väntar på något gott..

signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Pixel 8 | WF-1000XM4 | XB900N >

Medlem

Spelade första spelet på ps3 och har väntat på att dom ska fixa PC versionen, hur är spelet idag, fortfarande dåligt optimerat?

Medlem

Ett av få spel jag faktiskt kört på ps5.
Riktigt bra

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Spelet såg redan bra ut på playstation, tvivlar på att PC versionen tillför något alls för den som redan spelat spelet på konsol. Men ja kul för PC spelare utan konsol när spelet väl släpps.

Medlem

Längtar, håller tummarna att det släpps i år istället för 2025. Spelar oftast inte om spel med TLOU1 på PC har jag kört flera ggr.

Skrivet av Yatagarasu:

Varför betala 6 000 kronor för en spelkonsol, när man kan fortsätta ha is i magen ett tag till, och då få en makabert bättre upplevelse rakt igenom på PC-sidan när det är dags

Jag är själv PC-spelare men det är inte direkt ett bra argument. Varför spela något på release på en maskin för ca 6000 kr när man kan vänta 3-4 år för att spela det på en PC för 20 000 kr för att få bättre grafik?

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Jag är själv PC-spelare men det är inte direkt ett bra argument. Varför spela något på release på en maskin för ca 6000 kr när man kan vänta 3-4 år för att spela det på en PC för 20 000 kr för att få bättre grafik?

För att man redan har datorn och tycker 6000kr plus spelet är lite mycket pengar för att spela ett spel tidigt?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Det är vanligare än man tror. Timing är nyckeln till framgång.

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Risken för egen del brukar vara att konsolerna står oanvända när jag väl spelat dom exklusiva spel som jag varit intresserad av så brukar vara lite tveksam till konsolköp när jag har en kraftig dator. Förstår dock båda sidor av argumentet helt klart.

Vissa kör taktiken att dom köper konsol för att spela dom exklusiva och säljer den sen. Nu är det i princip bara TLOU2 kvar på PS5 jag vill ha då GoW:R kommer i höst till PC. Kommer dock skaffa ett PS5 Pro för GTA6 bl.a. för det kommer jag inte kunna vänta på PC release

Skrivet av Lilagröt:

För att man redan har datorn och tycker 6000kr plus spelet är lite mycket pengar för att spela ett spel tidigt?

Visst om man har en dator så är det ganska onödigt att köpa ett ps5 bara för ett spel men jag tänkte mer allmänt om man inte har något av dessa och ska välja så är det inte värt 3x pengar och vänta minst 3 år för lite bättre grafik.

signatur

Skrivet av Tiggaren:

Risken för egen del brukar vara att konsolerna står oanvända när jag väl spelat dom exklusiva spel som jag varit intresserad av så brukar vara lite tveksam till konsolköp när jag har en kraftig dator. Förstår dock båda sidor av argumentet helt klart.

Vissa kör taktiken att dom köper konsol för att spela dom exklusiva och säljer den sen. Nu är det i princip bara TLOU2 kvar på PS5 jag vill ha då GoW:R kommer i höst till PC. Kommer dock skaffa ett PS5 Pro för GTA6 bl.a. för det kommer jag inte kunna vänta på PC release

Som jag svara någon annan så är det väl inte lönt att köpa ett ps5 bara för ett spel, särskilt om man har en bra PC men står man i valet sv maskin och inte behöver/vill ha en PC för annat kan man lika gärna köpa en konsol.

Jag köpte faktiskt en begagnad PS4 för att spela TLOU2 och sålde den för mer efter jag spelat färdigt.

signatur

Avstängd
Skrivet av Yatagarasu:

Därför att PC-versionerna är sämre ofta? Fallen order har permanent animationsjitter på PC tex. Förra spelet var väl också helt manglat på PC?

Så 5 lax för en ps5 och set and forget och få en version specialskapad för just din hårdvara? Deal.

Eller buggigt bajs på nåt för 16 tusen?

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Känns ytterst tveksamt att det kommer bli en makabert bättre upplevelse. Finare reflektioner och högre fps skulle jag tippa på.
Som det såg ut på ps5 med 60 fps dög mer än väl tycker jag, riktigt bra spel och otroligt välgjort!

Testpilot
Skrivet av kingzla:

Därför att PC-versionerna är sämre ofta? Fallen order har permanent animationsjitter på PC tex. Förra spelet var väl också helt manglat på PC?

Så 5 lax för en ps5 och set and forget och få en version specialskapad för just din hårdvara? Deal.

Eller buggigt bajs på nåt för 16 tusen?

Finns ett axplock med titlar där utvecklarna antingen haft för dåligt med tid, resurser som saknats eller rakt av brist på kompetens. Många gånger löser sig detta med tid, så åter igen lite is i magen bara, och I de fallen där titlarna inte fixas.. Ja, det är inte så det saknas andra spel att lira.

Konsoler har sin plats, framförallt när det kommer till enkelheten — koppla in och kör. Det kan vara en bra investering för den som inte äger annan hårdvara redan (och saknar medel för en PC). Däremot för den som redan investerat i en kompetent PC och kringutrustning, då ser jag inte någon större poäng att införskaffa en konsol.

För att dra en jämförelse;
Man går inte till Clas Ohlson och köper sig en skruvdragare från Coltech, när man har en maskin från Makita står hemma redan 😉

Den dagen konsoler kan leverera 100+ FPS i AAA-titlar, har äkta ultrawide-stöd, fri mod-support och man kan spela med valfri kontroller/KBM — det är dagen jag ändrar uppfattning kring en spelkonsols berättigande jämte PC:n här hemma.

signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Pixel 8 | WF-1000XM4 | XB900N >

Medlem

Man vill ju hinna spela det på PC först innan tv-serien kommer ut...

Medlem
Skrivet av anon_4660:

Spelet såg redan bra ut på playstation, tvivlar på att PC versionen tillför något alls för den som redan spelat spelet på konsol. Men ja kul för PC spelare utan konsol när spelet väl släpps.

Du kan tvivla. Last of us Part 1 på pc i äkta 4k med alla effekter ser helt otroligt ut i jämförelse med på orginalhårdvaran. Det tillför mycket till atmosfären.

Jag skulle inte bli förvånad om när ps6 kommer de försöker kränga en uppdaterad last of us 1+2 version för att matcha pc.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Helt logiskt tycker jag.

Så vi som spelar spel ska drabbas av en serie, känns som utpressning ? kunde bry mig mindre om nån fånig tv serie

Inaktiv
Skrivet av lonian:

Du kan tvivla. Last of us Part 1 på pc i äkta 4k med alla effekter ser helt otroligt ut i jämförelse med på orginalhårdvaran. Det tillför mycket till atmosfären.

Jag skulle inte bli förvånad om när ps6 kommer de försöker kränga en uppdaterad last of us 1+2 version för att matcha pc.

Nja det måste va en gigantiskt skillnad för man ska märka, små skillnader suddas lätt ut med att minnet inte är exakt.
Ska man sitte och jämföra bild mot bild så ja då kanske man ser skillnad.

Har man redan spelat spelet på konsol som sagt är det typ noll skäl att skaffa det till PC då det är väldigt storytungt, ja över 50% av spelet som är bra är just storyn och varför man orkar med den ibland mediokra gameplayet

12
Skriv svar