Rapport: Take-Two vill bli av med indieutgivaren Private Division

Robot
Rapport: Take-Two vill bli av med indieutgivaren Private Division

Antingen genom nedstängning eller försäljning.

#Private-division, #Take-two, #nyhetstips


Medlem

Meh


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

"I början av mars rapporterade vi om rykten som menade att Take-Two var på väg att stänga Roll7 (Rollerdrome, Olliolli) och Intercept Games (Kerbal Space Program 2). Activision gjorde en halvdan dementi där de sa att utvecklarna "inte har stängts"" - varför dementerar Activision rykten om studios som ägs av Take-Two, eller rättare sagt Private Division (som i sin tur ägs av Take-Two)? :S

Edit: ah, fixat nu - började undra om jag hade missat någon så stor branschförändring. 😅


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Så kerbel är död?

Medlem
Skrivet av Hator:

Så kerbel är död?

Nej, ett riskkapitalbolag är intresserat, så det överlever nog. Första patchen blir att lägga till mtx.

"För 100% chans att landa din nästa raket, bara 950 kerbalcoins." 949 kerbalcoins, endast $100.

Definera "död". Är en zombie död? Är en ghoul död?

Medlem
Skrivet av Hator:

Så kerbel är död?

Tänkte precis samma. Trodde det var ett spel som sålde rätt bra och var lönsamt. Men kikar man på kommentarerna på Steam (som är "Overwhelmingly Negative") för "Kerbal Space Program 2", så låter det som hela utvecklingsteamet fått sparken av Take2. Då spelet är early access så kommer det inte bli klart, vilket gör att många verkar kräva en refund. Men man skall ju såklart ta steam-kommentarer med en nypa salt..

Medlem

se på ljusasidan det erbjuder att sälja publisher, inte många som gör så. sen är det tuffa tider man skär ner för att överleva. ”one man’s trash, is another man’s treasures” .Man kan alltid hoppas på att någon kan köpa upp dem. sen så undrar jag om spelet no rest for the wickeds dröm kanske blir vågor och längre vänta?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

KoP
Medlem

Måste väl finnas någon enklare lösning om dom inte är sugna på att ha studion under sina vingar längre?

Typ som att klippa alla band och låta dom återgå till att vara en indiestudie?

Medlem
Skrivet av KoP:

Måste väl finnas någon enklare lösning om dom inte är sugna på att ha studion under sina vingar längre?

Typ som att klippa alla band och låta dom återgå till att vara en indiestudie?

Det skulle ju bara funka om de kan köpa ut sig själva, men det lär väl inte finnas några pengar antar jag?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar