Bekräftat: årets Call of Duty inte låst bakom "dyrare" Game Pass

Robot
Bekräftat: årets Call of Duty inte låst bakom "dyrare" Game Pass

Black Ops 6 släpps på vanliga Game Pass.

#call-of-duty-black-ops-6, #game-pass

Medlem

Spelar det någon större roll om det hamnar på det billigare gamepass då?

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Finns det ens spel som är låste till ultimate för pc?
Inget jag märkt men kanske missat

Medlem

Grymt! Blir första Cod för min del då sedan, ja, högst oklart, kanske cod4?

signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Trevligt, då blir detta första CoD som jag testar sen... ja.. sen jag var ett vårtsvinsbarn..
Testade någon av de första, men dessa sorts spel har inte riktigt varit i min smak, och att då betala så mycket för dem har aldrig varit aktuellt..

signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Hade riktigt kul med bo när det begav sig, men har knappt spelat fps sen dess. Kanske får bli att prova när det dyker upp!

Medlem

Känns som det är ekonomiskt självmord att ha Call of duty på gamepass

Medlem
Skrivet av Karmak:

Det har spekulerats i att Microsoft skulle införa en ny dyrare tier "Gamepass Ultimate Plus Platinum med Extra Allt" som innefattade Cod eftersom det varit en så pass stor kassako att det skulle kosta för mycket att alla får det på köpet med Ultimate.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Känns som det är ekonomiskt självmord att ha Call of duty på gamepass

Om man skaffar gamepass enbart för Call of Duty så blir det kanske ekonomiskt självmord för en själv. Blir ju mycket dyrare i längden med gamepass än att köpa det fristående.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Om man skaffar gamepass enbart för Call of Duty så blir det kanske ekonomiskt självmord för en själv. Blir ju mycket dyrare i längden med gamepass än att köpa det fristående.

Inte för att plöja igenom några korta, tighta singleplayer kampanjer

Medlem

Det här kallas för.

POWER MOVE. Schackmatt också. Nu kommer det hända grejer.

Medlem
Skrivet av lonian:

Tänkte snarare för Microsoft. Det är ju sjukt många miljoner som inte kommer köpa det som redan har gamepass.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Allt kan vara schack matt tror jag han menar då...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Jag har spelat Age of Empires III och Command & Conquer 3 på PC Gamepass men hittar dom inte på Xbox Gamepass. Så jag antar att det skiljer sig lite vilka spel du får till PC och Xbox.

Medlem

Fint, så jävla skönt att inte behöva betala 800 spänn för några få timmars singleplayerkampanj när man inte är intresserad av multiplayer 😅

Medlem

Nyckelorden här är ju "vid lansering".
Såklart att det kommer att bli en prishöjning inom snar framtid men då kan MS förneka att det har med Activisions spelkatalog att göra.
Den affären var ju inte gratis och degen måste ju in (och nej, jag tror inte nya Gamepass subs kommer att täcka det).

Medlem

Är detta 30e gången de bekräftat detta?

Det är väl prishöjningen folk undrar om.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Jag har spelat Age of Empires III och Command & Conquer 3 på PC Gamepass men hittar dom inte på Xbox Gamepass. Så jag antar att det skiljer sig lite vilka spel du får till PC och Xbox.

Stämmer, Ultimate ger fler alternativ till PC, troligen för att få folk på PC att ta Ultimate istället för Core då PC inte behöver Gold/Core för att spela online som Xbox behöver.

Men rent generellt så är det inte något spel som är exklusivt till Ultimate om man ser till de 2 alternativen på Xbox, det är mer den utökade mängden av funktioner som att strömma spel och antalet plattformar att spela på som skiljer dem åt..

Skrivet av Freeman79a:

Det här kallas för.

POWER MOVE. Schackmatt också. Nu kommer det hända grejer.

Nej!
Ingen Schackmatt!

Kommer inte hända mer än alla andra gånger du säger att nu kommer det hända grejer..

Du har som vanligt helt enkelt fel

signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Nej!
Ingen Schackmatt!

Kommer inte hända mer än alla andra gånger du säger att nu kommer det hända grejer..

Du har som vanligt helt enkelt fel

Spelet kommer till game passet. Inget du kan göra nått åt. Så Schackmatt på dig.

Medlem

Gissningsvis är det grundversionen som kommer ligga på Game pass. Sen är de väll i mikrotransaktioner den största delen ligger i vilket betyder att fler kommer lägga pengar på det?

Medlem
Skrivet av Decado:

Nyckelorden här är ju "vid lansering".
Såklart att det kommer att bli en prishöjning inom snar framtid men då kan MS förneka att det har med Activisions spelkatalog att göra.
Den affären var ju inte gratis och degen måste ju in (och nej, jag tror inte nya Gamepass subs kommer att täcka det).

100%

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Fint, så jävla skönt att inte behöva betala 800 spänn för några få timmars singleplayerkampanj när man inte är intresserad av multiplayer 😅

Samma här! 😅

Medlem

Jag förstår fortfarande inte varför folk tycker det är en så stor grej. Jag hade nog förmodligen inte ens spelat det om jag så fick det gratis, på skiva:-P.
Kan hända att jag blitt antingen gammal och vis eller gammal och dum ;-P.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag förstår fortfarande inte varför folk tycker det är en så stor grej. Jag hade nog förmodligen inte ens spelat det om jag så fick det gratis, på skiva:-P.
Kan hända att jag blitt antingen gammal och vis eller gammal och dum ;-P.

En av världens största och mest populära spelserie.

Dag 1 på GP.

Rent objektivt en gaaaanska stor grej ändå.

(OBS! Jag spelar inte CoD själv)

Skrivet av Guld:

Spelet kommer till game passet. Inget du kan göra nått åt. Så Schackmatt på dig.

Tur för mej då att jag inte sagt att det inte kommer ditt och inte klagat på att det skall komma ditt.

Så tyvärr inget schack matt på mej där.

Men bra försök.

signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av 9-11:

En av världens största och mest populära spelserie.

Dag 1 på GP.

Rent objektivt en gaaaanska stor grej ändå.

(OBS! Jag spelar inte CoD själv)

Absolut, jag förstår ju hela grejen så långt men vafan. CoD har väl inte varit nåt att hänga i granen på år och dar?

Medlem

Har testat CoD flera gånger och man dör inom 10 sekunder, inte skoj helt enkelt vem gillar det? Barnen spelar inte heller det så jag undrar vilken åldersgrupp som gillar det i spelar det varje dag?

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Har testat CoD flera gånger och man dör inom 10 sekunder, inte skoj helt enkelt vem gillar det? Barnen spelar inte heller det så jag undrar vilken åldersgrupp som gillar det i spelar det varje dag?

Du dör inom 10 sekunder. Du får försöka bli lite bättre.

signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Du dör inom 10 sekunder. Du får försöka bli lite bättre.

Svårt att veta vad man kan göra för att bli bättre, ofta så dör man direkt utan att ens se en fiende. Det här spelet har ju väldig kort Time to Dead, vilket gör att man tröttnar snabbt tyvärr

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

1
Skriv svar