Antalet Roblox-spelare ökar kraftigt, men fortsätter göra förlust
Att ha intäkter på nästan 600 miljoner dollar per kvartal från ett litet spel och ändå göra förlust på 175 miljoner dollar är en prestation värdig en applåd.
Vad sjutton spenderade de pengarna på?
Näskaffe och diverse tjänster med det feminina könet.
De kanske finansierar någon militär konflikt? Roblox conspiracy!? 😲
Att ha intäkter på nästan 600 miljoner dollar per kvartal från ett litet spel och ändå göra förlust på 175 miljoner dollar är en prestation värdig en applåd.
Vad sjutton spenderade de pengarna på?
haha exakt min tanke också. Nästan så man vill ta del av årsredovisningen.
Har de haft Spotify som förebilder eller? Låter helt sjukt att backa så mycket på bara ett kvartal.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Att ha intäkter på nästan 600 miljoner dollar per kvartal från ett litet spel och ändå göra förlust på 175 miljoner dollar är en prestation värdig en applåd.
Vad sjutton spenderade de pengarna på?
Näskaffe och diverse tjänster med det feminina könet.
De kanske finansierar någon militär konflikt? Roblox conspiracy!? 😲
Var det inte någon rysk utvecklare för ett par år sedan som blev påkommen med att supa upp pengarna (med mera) så att spelet aldrig blev klart?
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Att ha intäkter på nästan 600 miljoner dollar per kvartal från ett litet spel och ändå göra förlust på 175 miljoner dollar är en prestation värdig en applåd.
Vad sjutton spenderade de pengarna på?
Litet spel? Hehe.
Sägs vara band annat generösa utbetalningar till partners och utvecklare samt infrastruktur. Det sistnämnda kostar enorma summor med tanke på antalet spelare och att den siffran stadigt ökar.
Det handlar om att skapa stark tillväxt vilket blir vinst längre fram för deras investerare. Samma upplägg som Spotify, Klarna osv. Nu när räntorna går upp börjar dock investerare generellt snegla på vinst före tillväxt vilket gör att den här typen av tillväxtfokuserade bolag inte får lika lätt att lyfta pengar, det är förvisso en helt annan diskussion men värt att ha i åtanke framöver även här.
Att ha intäkter på nästan 600 miljoner dollar per kvartal från ett litet spel och ändå göra förlust på 175 miljoner dollar är en prestation värdig en applåd.
Vad sjutton spenderade de pengarna på?
Jag är också nyfiken på detta?
Kostar det verkligen så mycket att hålla spelet drivande?
Kan någon med god kunskap hur sådant här fungerar och kan förklara xD
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.
Att ha intäkter på nästan 600 miljoner dollar per kvartal från ett litet spel och ändå göra förlust på 175 miljoner dollar är en prestation värdig en applåd.
Vad sjutton spenderade de pengarna på?
Investeringar i nya projekt från vad jag kunde hitta på internet.
Att ha intäkter på nästan 600 miljoner dollar per kvartal från ett litet spel och ändå göra förlust på 175 miljoner dollar är en prestation värdig en applåd.
Vad sjutton spenderade de pengarna på?
Jo, men så undrar man ju angående alla it-företag som har typ en app.
Hur många programmerare behöver man ha till Snapchat? Appen finns ju redan, ändå har dom väl ett par tusen anställda.
Man ska ju komma ihåg, att Roblox är så stora att dom har sin egna börsaktie. Det vore lika absurt som om World of Warcraft legat utanför Blizzard och drivits som eget börsföretag.
Men som nån skrivit, tror Roblox satsar stort på metaverse.