Xbox köper Bethesda!
Ouch.
Vet inte vad jag ska tycka.
Holy sh*t minst sagt.
Kul med en riktig bomb Fallout New Vegas 2, seså kom igång nu!
Ja då dom äger Obsidian också så kan de hända
Haha, vore ju redigt roligt att utesluta Elders scrolls från playstation!
Varför är det roligt?
"High life on low budget"
Något exklusivt spel här och där till PS och Xbox hör väl marknaden till.
Men....jag vet inte om det här skadar branschen mer än hjälper den framåt. Alldeles för stor affär imo.
Grattis alla med Gamepass. Vet inte om det här genererar goodwill till Xbox Bethesda eller en rejäl skopa Badwill. Antingen båda.
Tycker att vi inte behöver mer skyttegravar i ”konsolkriget”. Trist
Skyrim släpps på ett kylskåp. Xbox Series X ser ut som en minikyl. Cirkeln är sluten.
Ja, det kan inte bli värre än Zenimax. Hoppas Microsoft lyckas göra något vettigt med allt detta, deras portfölj över utvecklare och IP'n, nu ska vi bara vänta på att något släpps också. Optimistisk!
If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.
Folk har klagat mycket på hur Xbox inte har några exklusiva spel och nu tog de tag i det, och det med marginal. Ingen har ju klagat på när Sony låst ut Xbox spelare med sina exklusiva titlar samt köpt rättigheter för exklusiva DLC paket, men när det är omvänt så börjar folket klaga.
Tack MS för detta. Och GamePass blev precis ännu mer värdefullt.
Folk har klagat mycket på hur Xbox inte har några exklusiva spel och nu tog de tag i det, och det med marginal. Ingen har ju klagat på när Sony låst ut Xbox spelare med sina exklusiva titlar samt köpt rättigheter för exklusiva DLC paket, men när det är omvänt så börjar folket klaga.
Va? Har ingen klagat på att t.ex. Spiderman är exklusivt för Playstation i Marvel spelet? Tror du har missat rätt mycket om du tycker att ingen har klagat på exklusivitet
Är det ingen som klagat på att Sony låst ute folk med dlc? Ok, har jag drömt om alla klagomål jag läst då kanske. Hehe jisses, vilket dravel.
Det är vidrigt att skapa en bas med fans av en spelserie, för att sedan låsa ute majoriteten av dessa spelare från framtida spel, oavsett vilken konsol det handlar om.
Oj, det var rejält oväntat.
Det känns som detta tar MS ett steg närmare att gå multiplattform på konsolsidan.
Ja jag är väldigt nyfiken på hur Microsoft kommer hantera detta och om dom kommer fortsätta släppa Bethesda spel på Playstation eller om det kommer hållas till Gamepass.