Sony: fler HD-uppgraderingar att vänta
Det finns massor av gamla godbitar de kan sätta igång med!
HD-samlingar jag vill se.
Metal Gear Solid: Twin Snakes HD
Visst, ett GameCubespel, men varför inte? Bryr mig inte om MGS2 eller MGS3, men det vore såklart inte fel om dom var med också.
Steambot Chronicles
Inte så välkänt spel till PS2, men jag tycker det är riktigt bra. Dock så plågas det av många laddningstider och låg framerate, och en remake skulle fixa det. De skulle kunna slänga in det tillsammans med tvåan när det släpps till PS3. Om det nu släpps, har varit dåligt med nyheter angående uppföljaren ett bra tag nu.
Yakuza 1&2
Två riktigt bra spel, som precis som Steambot Chronicles lider av många laddningar.
Okami
Underbart och vackert spel.
Suikoden 1-5 samling
Alla Suikoden som släppts till PS1 och PS2 i en samling vore helt underbar, speciellt med tanke på att trean aldrig släpptes i Europa.
Ico & Shadow of the Colossus
Såklart.
Silent Hill 2: Directors Cut
Håller med dig Kazutoyo. Förstår dock inte hur så många har missat att spela Ico och SotC på PS2? Jag har kvar min PS2a sedan tidigt 2002. Folk verkar sälja en konsol som höll bra åtminstone till 2007 där den sista och riktigt biffiga titeln var God of War 2. Ico och SotC går att köpa på eBay (dock mest NTSC) eller på Tradera, som jag gjorde. Gav typ 250 spänn totalt för bägge.
Sedan finns MGS1 redan på PSN, dock ej i HD. Lite väl mycket jobb att göra om det i HD med tanke på hur det ser ut?
Bra initiativ av Sony dock, att de lyssnar på vad deras kunder vill ha.
Jävligt fult att plocka bort bakåtkompabiliteten (där spelen dessutom skalades upp) för att sedan släppa spelen till fullpris en gång till.
God of War Collection kostade runt 350 kr, för 2 spel. Båda i fullpris hade hamnat på 1200 kr.
Save thy self, because nobody else will.
Även om man kan skala upp PS2-spel på äldre ps3or med bakåtkompabilitet så blir det inte på långa vägar lika bra kvalitet som spel som görs om likt God of War Collection. Sen så har de ju en möjlighet att bättre på frameraten också, vilket verkligen skulle vara behövligt i kanske främst SOTC