Fallout 4 – vad vill du se i spelet?
Inga fordon, Dogmeat + 5 "Expansioner", massor av Nuka-Cola och fula fiskar överallt.
Levande karaktärer. Det är fortfarande alldeles för mycket copy pastade karaktärer och återanvända röster.
Lite andra färger än brunt. Wasteland 2 visade att man kan blanda in lite färg i ödelandet och ändå ge det känslan av katastrof.
Moralsystem som inte är så förbaskat svartvitt. I Fallout 3 kändes alla val onda eller goda. Och det var verkligen inget tvivel om vad som var rätt att göra i ett visst läge. Ge mig lite gråskalor och ge mig gärna tillfällen när jag tvingas leva med konsekvenserna. Även här kan Bethesda hämta lite inspiration från Wasteland 2.
Och försök göra något intressant med striderna. Det var otroligt stelt att slåss i Fallout 3.
- Lite färg i omgivningarna.
- Mindre buggit än vad Bethesda ofta har sina spel. Tills något fan släpper unofficial patches som fixar sånt som aldrig borde vart problem. Många quester som inte gick att fixa utan att göra massa irriterande konsol-kommandon bara för att spelet buggat för 30 speltimmar tidigare
- Bullet-bullet drop, så oss som gillar att köra marksman (rifles/snipers) får lite mer att tänka på när man skjuter.
- Bättre follower A,.tex att dom inte snor allt dom ser som ligger i ens hus. Tänker mestadels på kasinotakvåningen i Fallout:NV där man kunde ha alla sina followers vänta. Fick ju modda spelet bara för att slippa att dom plocka upp saker ur låder/lösliggande items.
För att nämna några punkter, går säkert att komma på mer.
Ny spelmotor där det inte känns som att man är en kamera som glider fram, med lite fysisk "tyngd" i karaktärerna, mer levande karaktärer och animationer i allmänhet, mycket skägg, stoooora landområden med möjlighet till långa vandringar och utforskning, mycket crafting.
(hardcore-läge som i New Vegas men ännu mer utvecklat vore smaskigt också)
Pudelalternativ. Schäfer är gjort. Eller Lassie. Samt ghoul romance options.
Mycket större karta att utforska jämfört med föregångarna.
BIL!
Lite mera levande kompanjoner...
Flera olika valbara tillhåll där jag jag avlasta allt skräp som jag patologiskt kommer dammsuga ödemarken på.
100% avlivningsbara npc:er.
Mindre familjevänligt och mera sex, droger och rock n roll.
Fortsatt användande av det underhållande VATS-systemet.
Plus flera punkter som jag själv inte visste att jag saknat, men som Bethesda överaskar mig med.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Eftersom jag utgår från att de flesta här kommer spela spelet på
PC så vill jag påminna alla om de fantastiska moddar som funnits till de senaste Bethesda spelen. Mycket av det som var nytt i FNV var bara Fallout 3 moddar såsom ljuddämpare, ADS,
Bones spotting perk et.c. Mycket av vad som var dassigt i Fallout/skyrim fixar duktiga moddare och detta gäller speciellt
grafiken. Finns massor med snygga moddar att hämta hem
MattiAceGaming
Levande karaktärer. Det är fortfarande alldeles för mycket copy pastade karaktärer och återanvända röster.
Lite andra färger än brunt. Wasteland 2 visade att man kan blanda in lite färg i ödelandet och ändå ge det känslan av katastrof.
Och försök göra något intressant med striderna. Det var otroligt stelt att slåss i Fallout 3.
Dessa tre punkter summerar väl vad jag tänker. Intressanta karaktärer gör mycket, och då mer än att det är tuffa soldater och smarta forskare. Ge de karaktär.
Färger är också något jag reagerade lite på i FA3 och FANV. Vem är det som har fått för sig att kärnvapenkrig och strålning gör att allt blir en öken? Titta på Tjernobyl. Rikare djur- och växt-liv är svårt att hitta. Speciellt efter så lång tid som passerat i Fallout, så borde växtlighet ha återvänt till stora ytor.
Min största gripe med Fallout 3. Vapnen och striderna. Accuracy-systemet var en nål i ögat t.ex. Det var ofta svårt att träffa något helt enkelt för att bössan sköt sneare än en ostbåge, och inte för att man siktade illa. Vapnen kändes ofta också en aning för flummiga och knasiga.
Mörkare stämning, där människans sanna natur och överlevnadsinstinkt träder fram. Man ska inte kunna lite på någon.
Fast så blir det faktiskt bara i hollywood. Inte under någon större katastrof har folk byggt bilar av cirkelsågar och snickrat in sig i sina hus med hagelbössor. Folk samarbetar i apokalypsen för att överleva. Överlevnadsinstinkt innebär inte alla för sig själva. Det innebär att inse hur man överlever bäst, och det gör vi i grupp, samarbetandes.
Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.
De behöver fixa VATS systemet (förutsatt att det är kvar) så att du inte vara aktiverar det och i 99% av fallen går på headshots. Fixa så peks påverkar VATS mer eller så att olika vapen typer får mer unika effekter i VATS. T.ex. att SMG vapen skjuter fortare i VATS, hagel har mindre spridning och precisionsvapen har ökad träffsäkerhet. Men framförallt så hade jag gärna sett att fienden har skydd som påverkar var du bör sikta. Hjälmar som gör att du inte kan sikta på huvudet hela tiden främst. Skjutmekaniken behöver förbättras främst, för i övrigt är jag rätt övertygad om att Bethesda kommer lyckas med story och atmosfär biten.
Hade gärna sett ett omarbetat perk och skillsystem, men som ändå behåller känslan från ge gamla spelen och dess humor.
Fast så blir det faktiskt bara i hollywood. Inte under någon större katastrof har folk byggt bilar av cirkelsågar och snickrat in sig i sina hus med hagelbössor. Folk samarbetar i apokalypsen för att överleva. Överlevnadsinstinkt innebär inte alla för sig själva. Det innebär att inse hur man överlever bäst, och det gör vi i grupp, samarbetandes.
Förmodligen korrekt! Faktiskt så har man hittat lämningar från en grupp tidiga människor som av vad allt tyder på inte hade några ledare eller hierarkier och alltså inga maktkamper/konkurrens. Man är rätt säker på att dom var en grupp överlevande från en stor naturkatastof, och binder det till varför dom inte skapade några såna strukturer.
"Survival of the fittest" har när det kommer till människosläktet länge handlat om vår förmåga att samarbeta och hjälpa varandra. Till skillnad från vad man kan se hos många andra arter på planeten.
Levande karaktärer. Det är fortfarande alldeles för mycket copy pastade karaktärer och återanvända röster.
Lite andra färger än brunt. Wasteland 2 visade att man kan blanda in lite färg i ödelandet och ändå ge det känslan av katastrof.
Och försök göra något intressant med striderna. Det var otroligt stelt att slåss i Fallout 3.
Dessa tre punkter summerar väl vad jag tänker. Intressanta karaktärer gör mycket, och då mer än att det är tuffa soldater och smarta forskare. Ge de karaktär.
Färger är också något jag reagerade lite på i FA3 och FANV. Vem är det som har fått för sig att kärnvapenkrig och strålning gör att allt blir en öken? Titta på Tjernobyl. Rikare djur- och växt-liv är svårt att hitta. Speciellt efter så lång tid som passerat i Fallout, så borde växtlighet ha återvänt till stora ytor.
Min största gripe med Fallout 3. Vapnen och striderna. Accuracy-systemet var en nål i ögat t.ex. Det var ofta svårt att träffa något helt enkelt för att bössan sköt sneare än en ostbåge, och inte för att man siktade illa. Vapnen kändes ofta också en aning för flummiga och knasiga.
Mörkare stämning, där människans sanna natur och överlevnadsinstinkt träder fram. Man ska inte kunna lite på någon.
Fast så blir det faktiskt bara i hollywood. Inte under någon större katastrof har folk byggt bilar av cirkelsågar och snickrat in sig i sina hus med hagelbössor. Folk samarbetar i apokalypsen för att överleva. Överlevnadsinstinkt innebär inte alla för sig själva. Det innebär att inse hur man överlever bäst, och det gör vi i grupp, samarbetandes.
Haha sant men ingen har gått igenom jordens undergång än