Might & Magic X: Legacy
Tio år är lång tid i spelbranschen men precis som många andra har Ubisoft börjat snegla bakåt efter spelidéer. Många är överlyckliga över spelhusens nya backspegelsfascination - kanske särskilt Might & Magic-fansen som fått vänta tio år på en regelrätt uppföljare.
#ubisoft, #flashback, #far-cry-3-blood-dragon, #might-magic-x-legacy, #new-world-computing, #dark-messiah-of-might-magic, #arkane-studios, #dishonored, #legend-of-grimrock
Det där var ju mer intervju än förhandstitt. Mindre än ett stycke ägnades åt att beskriva upplevelsen. En förhandstitt bör visa journalistens uppfattning av en tidig version av spelet, inte vara fylld av reklamtugg från en talesperson. Gör gärna intervjuer, men kalla dem för det då.
Jag är inte alltför bitter, det var helt okej läsning. Jag hade bara hoppats på att få höra någons uppfattning av spelet. Det här var ju bara samma tomma snack som kaskadspys ut inför alla spelsläpp.
"och om man verkligen vill utmana sig själv kommer det att finnas lägen där vapen och rustning kan gå sönder och där man måste utfordra sina karaktärer för att de inte ska dö av hunger."
Om? Det borde väl vara standard...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.