Nytt Playstation 3 presenterad

Robot

Större hårddisk och ny design till försäljning i slutet av september.

#nyhetstips, #sony, #uncharted-3, #gt5-academy

Medlem

Mått/Dimensioner? Bild-jämförelse?

signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Det är väll positivt för dom som vill ha ett ps3. Synd dock att dom inte kan spela PS2 spel så man slipper köra på ps2an när man är sugen. Dock kan mitt ps3 spela ps1 skivor =).

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ohem:

Kommer, ville få ut nyheten och bild först och främst.

signatur
Avstängd

Den är alltså dyrare än Slim...

Medlem

tänkte också det var dags att mjölka användarna lite mer

Av någon konstig anledning läste jag "Playstation 4" och gjorde ett hopp i sängen. Får sluta dricka mjölk innan läggdags.

De där runda formerna stör jag mig, opraktiska. Tråkigt att maskinen kostar så mycket mer än de andra varianterna. Om den hade kunnat spela PS2 spel hade det varit guld värt, men, ja. Det finns säker samlare som vill ha.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av ohem:

Bildjämförelse med de äldre verisionerna:
http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/07/14/VBKp5.jpg (från Mojo/Neogaf.com)

Medlem

Orka köpa stenålders konsoller år 2012. Kan ju lika gärna vänta på Wii U som iaf är ett litet steg uppåt.

signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Decubal:

Dirty pictures in my head...

signatur
Medlem

Gullig. Vad då mjölka användarna? Om du sitter på en gammal PS3 och har massor av spel så kan det vara nice att köpa en ny. Sen finns det ju jävligt mycket spel att välja på vid det här laget till vrakpriser, så mjölka? Vet inte om det stämmer, Sony sålde ju dessutom pstwo enheter efter PS3 lasneringen. Alla har inte samma behov att ha det absolut senaste i konsollväg

signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Veshir:
Skrivet av ohem:

Bildjämförelse med de äldre verisionerna:
http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2012/07/14/VBKp5.jpg (från Mojo/Neogaf.com)

Jävlar! Den var mindre än jag föreställt mig Rätt så sexig!

Dock håller jag kvar i min Slim tills PS4:an kommer!

signatur

I want to play a game.

Medlem

helvete va trött jag blir på alla iq befriade människor som skriver "mjölka" vafan tror ni företag finns för? dom gör ju allt dom kan för att tjäna så mycket pengar som möjligt.

är man så dum att man bara måste gå och köpa det nyaste även fast man har en liknande produkt bör man tänka om

Medlem
Skrivet av Decubal:

Menar du att alla som äger en äldre modell är tvingade att köpa denna?

Skägg.
10 Chambers

Nu vaktar vi tonen en smula, ok?

signatur
Medlem
Skrivet av slarron:

Det är väll positivt för dom som vill ha ett ps3. Synd dock att dom inte kan spela PS2 spel så man slipper köra på ps2an när man är sugen. Dock kan mitt ps3 spela ps1 skivor =).

Det blev ju för dyrt. Det var ju därför den allra första generationen kostade 6000 spänn och uppåt. Det behövdes ju dubbla uppsättningar chipset. Men varför de inte kan skrive en mjukvaruemulator fattar jag inte. Det har jag ju provat redan på min gamla Q6600 och det funkade ju riktigt bra.

signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Kommer säkert ha värmeproblem och fläkten låter som en orkan...

Ps3 har inte varit värd pengarna sedan de tog bort emulatorchippet.. Vilket var typ ett halvår efter release?

Redaktör
Ponny

Sitter på en gammal tjockis till PS4 med typ 1MB hårddisk. Dags för nytt? Hell, yeah!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av slarron:

Det blev ju för dyrt. Det var ju därför den allra första generationen kostade 6000 spänn och uppåt. Det behövdes ju dubbla uppsättningar chipset. Men varför de inte kan skrive en mjukvaruemulator fattar jag inte. Det har jag ju provat redan på min gamla Q6600 och det funkade ju riktigt bra.

De säljer ju PS1 och PS2 spel på PSN market shizzle, klart de vill tjäna mer pengar.

Medlem
Skrivet av xarl:

helvete va trött jag blir på alla iq befriade människor som skriver "mjölka" vafan tror ni företag finns för? dom gör ju allt dom kan för att tjäna så mycket pengar som möjligt.

är man så dum att man bara måste gå och köpa det nyaste även fast man har en liknande produkt bör man tänka om

Förmodligen dem som har en massa PS3 spel och en yellow light of death'ad maskin

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Ps3 har inte varit värd pengarna sedan de tog bort emulatorchippet.. Vilket var typ ett halvår efter release?

Med tanke på vilka otroliga PS3-exklusiva spel det finns så kommer PS3 vara värd pengarna ända tills att en uppföljare med bakåtkompatibilitet släpps.

signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Decubal:

Dirty pictures in my head...

får bara i=671189;w455] i artiklen.

Medlem

Nja, fuck this, vill ha ett PS4, Sony

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av slarron:

Dock så var det enbart den amerikanska/japanska ps3an som hade hårdvaruemulering, den europeiska hade mjukvaruemulering som de senare patchade bort pga att de ville sälja fler ps2or.

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Det har inte varit några värmeproblem eller högljudda fläktar sen de kom med 120GB+ versionerna som jag förstår det. Generellt sett alltså, det åtgärdades ju med dom versionerna. Man kan få en PS3 för 2000kr idag, skulle det vara det dyrt? Det tycker jag absolut inte.

signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag är nöjd med min gamla version av PS3 som jag nyss uppgraderade med en 500GB disk..

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av slarron:

Dock så var det enbart den amerikanska/japanska ps3an som hade hårdvaruemulering, den europeiska hade mjukvaruemulering som de senare patchade bort pga att de ville sälja fler ps2or.

Jag är rätt säker på att du har fel där, men rätta mig gärna. Det var ju halva selling pointen på 1gen maskinerna, att du kunde spela PS2 spelen. Varför skulle de kastrera dem för att sälja en generation som de slutat producera? Allt de ville var att folk skulle skrota sin PS2a och köpa PS3. Jag har aldrig hört talas om någon mjukvaruemulator i dem heller. Oavsett kontinent. De hade en hel uppsättning PS2 chip i sig och det var det som gjorde att de inte kunde konkurera med SpexBoxen.

signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jag har en PS3 Slim 120GB och känner inte att jag behöver uppgradera mig. 500 GB är bara intressant för folk som chippar eller aldrig tar bort saker. Väntar hellre på PS4

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Dock så var det enbart den amerikanska/japanska ps3an som hade hårdvaruemulering, den europeiska hade mjukvaruemulering som de senare patchade bort

Det där stämmer inte riktigt.

Visst hade den amerikanska/japanska PS3an hårdvaruemulering (både för CPU och GPU), men det hade även den första europeiska modellen också i en något nerbantad version då GPUn hårdvaruemulerades och CPUn mjukvaruemulerades.

Det har aldrig varit någon bortpatchning, när dom släppte senare PS3-modeller utan PS2 GPUn så blev det liksom kört. Nåja, tills nyligen då dom började erbjuda simplare spel på PSN som deras 100% mjukvaru-emulator kan köra.

Sedan så tog dom inte bort PS2 GPUn från PS3an för att sänka kostnaderna eller något sådant (det är extremt billiga små chips), utan det var helt enkelt för att dom ville att folk skulle köpa dyrare PS3-spel än billigare PS2-spel.

Prissänkningarna har till väldigt stor del skett tack vare att blu-rayenheterna har blivit billigare och för att det blivit billigare att tillverka PS3ans CPU och GPU genom årens lopp, inte för att dom tog bort små PS2 chips som kanske kostat dom runt 50kr av dom 6000kr som PS3an såldes för då.

Medlem

Trodde det stod GTA V i paketet för 3000 kr

123
Skriv svar