Nyheter och artiklar
Visa alla

Inga träffar

Recensioner
Visa alla

Inga träffar

Diskussionsforum
Visa alla

Inga träffar

Medlemmar
Visa alla

Inga träffar

12
Skriv svar
Medlem

Hmm. Ser intressant ut. Om någon har möjlighet att jämföra känslan på detta tangentbord med ett klassiskt KeyTronic (som jag fortfarande sitter på) skulle det uppskattas!

Medlem
Citat:Skrivet av riktigninja:

jag har ett klickande tangentbord från början på 90 talet ,,, alla hatade dom då .. så varför skulle jag köpa det här?

Det är frivilligt. Men du kanske tycker att det är bevämt att använda, inte stör dig på klickandet och vill ha ett tangentbord troligtvis fungerar lika hösten 2022?

signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Citat:Skrivet av Game Ove(r):

Det stämmer att svarta cherry har en linjär avläsning medan brun och blå inte har det. Det ger givetvis olika känsla när man använder de olika varianterna, och svarta och röda brukar precis som du säger vara att föredra just för FPS-spel. Det är däremot det enda område där linjära avläsningen brukar vara att föredra, medan blå (och brun som är ett mellanting i konstruktion mellan de blåa och de svarta) brukar vara att föredra för tangentbord som inte är designade för att vara utpräglade FPS-tangentbord. Vilket man föredrar är givetvis även en ganska personlig sak, och de flesta brukar föredra de lite mer generella blå just för att de anses vara mer mångsidiga.

Skulle vilja påstå att de svarta cherry MX är att föredra oavsett vilka spel du faktiskt spelar. Sedan skulle jag också vilja säga att det är de bruna switcharna som bör anses som mångsidiga - dvs fungerar bra till både skriva och spela på.
En sak som recensionen aldrig nämde heller vart key caps stabilizers. Zowie och Razer har ju skippat dessa vilket leder till att kunder klagat på att tangenterna kan fastna i nedtryckt läge + gå emot varandra. QPADs tangentbord ser ut att vara ett X-armor U9BL men sägs vara "vidarutvecklat" utav QPAD själva. Har de då lagt in key caps stabilizers undrar jag ? Kanske något du kan svara på här i tråden om inte annat.

signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Inaktiv

Fick en test av MK-80 med BFBC2 i helgen och måste säga att jag blev mäkta imponerad. Har suttit på G15 och G510 mycket för att jag gillar deras LCD för ex. TS och ingame info (Övriga G-knappar använder jag inte)
Fast jag tänker garanterat offra LCD'n och plocka ett MK-80 - Vilken känsla!

12
Skriv svar
Snabbsvar
Du måste vara medlem på FZ för att svara i trådar. Logga in eller registrera ett nytt konto så är du snart igång!