Benq FP222WA
Är det någon som vet något om widescreen skärmen Benq FP222WA?
Den värkar vara extremt billig och vad jag vet så värkar det inte vara något fel på den; funderar på att köpa den men väntar tills jag får reda på hur det ligger till.
Någon som testat, vet någon bra recension eller vet något om den?
"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"
Jo, men om man har ett GFX med bara DVI så kan man väl skaffa en sån där "VGA to DVI" kontakt - och om man bara ska köra på datorn så gör det väl inte så stor skillnad?
Tja, det kan vara rätt stor skillnad på VGA och DVI för plattskärmar, kan ju ha blivit bättre med åren förvisso.
Det som händer är dels att bildsignalen behöver omvandlas två gånger, först från digital signal till analog vid grafikkortet, sedan tillbaka från analog till digital i skärmen (eftersom TFT-skärmar har en digital bildvisning) så båda omvandlingarna kan ge sämre bildkvalité.
Dessutom så kan det uppstå bildstörningar pga pixlar ritas upp i fel ordning då de kan komma i fel ordning med en analog anslutning jämfört med en digital.
Edit:
Så det låter inte som en bra budget lösning?
Jag skulle iaf vilja få se på hur bildkvalitén är innan jag köpte.
Finns annars två liknande skärmar som är knappt en hundralapp dyrare som båda ska ha DVI, Videoseven L22WD samt Acer AL2216WSD. Båda verkar ha samma panel som Benq-skärmen så det borde inte skilja så mycket mellan dem bildmässigt, men man vet ju aldrig.
Kan finnas fler med som Prisjakt missar pga informationen inte är inmatad, alternativt kan hittas för bättre priser hos butiker som Prisjakt inte har listade.