Inlägg av MrRoan
Inlägg som MrRoan har skrivit i forumet
Division 1 trailern satte sig rejält för mig... goosebumps
Ether one satte sig verkligen på minnet.
Ett walking/pusselspel som har en lite djupare mening, du hjälper patienter med demens genom att ta sig in i deras huvuden.
Och då "spela" minnen och lösa pussel för att få ihop det.
Man måste inte ens få ihop alla pussel för att klara det, men det ger betydligt större djup.
Det berörde mig oväntat vid flera tillfällen.
Skulle tippa på mellan 4-10 timmar beroende på hur mycket completionist man är
Kul att se lite svensk uppmärksamhet för denna diamant!
Ja om man gillar Factorio och Dyson Sphere Program så bör det vara en nobrainer att införskaffa!
Klockar in på 650 timmar so far. Kört det under några år. Himla trevligt. Mer som ett komplement till Factorio än en direkt konkurrent tycker jag. Jag älskar terraforming-konceptet att ändra om hela kartan efter tycke och smak
Dessutom gillar jag att många produktionskjedjor är grundat i någorlunda realism (med undantag för gameplay balans såklart).
Varit med under Canary/Beta-testerna för Update 2 nu för någon vecka sedan, det bidrog verkligen till nytt liv med map editorn och alla custom maps.
Passar på att selfpromota min version av Wake Island inspirerad av BF 1942
https://hub.coigame.com/Map/Detail/77
Bara jag som stör mig på skeppets "Boost", att det plötsligt finns luftmotstånd i rymden när boosten är slut, och man automatiskt bromsar ner till vanlig hastighet igen?
Borde väl ändå fortsätta med samma hastighet efter boosten tar slut? ^^
Men antar det är andra fysiska lagar som gäller i detta universum
Tycker det är ett trevligt spel, och oväntat lite buggar! MEN...
Det som får mig att svära otaliga gånger per spelsession är den extremt horribla UX upplevelsen.
Hur kan ens det gå igenom playtesting, eller skiter utvecklarna i feedbacken?
Bara att bygga outposts känns som en kombo från ett fightingspel.
Tryck F -> R -> V -> TAB, grattis du har hittat byggläget!
eller när man mitt i en firefight med sitt skepp, råkar hålla i Target-knappen (E) för länge, så lämnar man spakarna.
Och såklart prestandan.. en halv kilowatt rakt in i GPU'n bör få denna medelmåttiga grafiken att flyta betydligt bättre.
Refund complete.. tack o hej, återkommer när det finns på rea
"There was a problem logging in"
Nä men ett intro hann jag se för 800 spänn iaf... So much för vänta i 2 dygn. RIP
Kanske är unikt för mig då, men tyckte det körde på väldigt bra utan problem i 4 timmar i sträck. Hade tålamodet att köra klart shadingen innan jag började. (Nu kör jag iofs på ett 3080 @ 1440p så vet inte hur minimum-specad burk hanterar det).
Kontrollerna känns snappy och gott om inställningar att skräddarsy allt till belåtenhet, något jag generellt är kräsen på.
Riktigt trevlig remake, när man kommer från PS3 versionen! Imponerande detaljer i karaktärsmodeller m.m.
Sällan så hypad över en serie måste jag säga. Kollar aldrig serier innan alla avsnitt är klara...
förutom just nu
Storyn i spelet har, som för så många andra, haft en väldigt stor inverkan på mig de senaste snart 10 åren.
Det blir lätt lite cosplay/teater när det tillsätts riktiga skådisar att porträttera några man "känner" såpass bra.
Pedro köper jag mer och mer efter varje avsnitt, Bella ser jag inte kunna leverera den fullpott av karaktär som Ashley gjorde. Ashley hade så mycket frihet för att improvisera och anpassa karaktären efter henne själv. Bella känns mer styrd och påtvingad att "kopiera" Ashley.
Karaktären må heta likadant, men det är inte "Ellie" för mig
Något som jag var riktigt överraskad av var insatsen av Sarah och Tess, över förväntan helt klart.
Prologen i avsnitt 1 slog betydligt hårdare nu i serien, trots man visste vad som händer. Well done!
Generellt, så ser jag serien mer som extramaterial/komplement till spelet, vilket är trevligt, och har bidragit till mycket gåshud så far. Speciellt de tillagda backstory-delarna.
Men den ersätter aldrig spelet, eller den känslan som när man upplevde spelet första gången <3
Då och då får man lite gåshud av att man stöter på TLOU titlen här och där. Idag var det på FZ
Bra skrivet och stämmer in helt på orden.
1'a spelet har verkligen en speciell plats hos mig. Ingen titel på nått annat medie, film, spel, bok etc, har lyckats få mig att bry mig så mycket fiktiva karaktärer. Mästerlig storytelling!
Håller med samtliga om DLC't, är en väldigt fin förlängning av upplevelsen från första.
Många delade meningar om 2an. Men jag uppskattar den mer i efterhand. Under själva spelandet så var det väldigt många svängningar, och t.om hat emellanåt. Och hur man önskade att vissa val i berättandet gjorts annorlunda.
Men ändå OK titel, och förstör inte mina goosebumps av första heller, vilket jag var lite rädd för.
Ett tips för de som är lika värdelösa som mig på att sikta med spakar (handkontroll) så finns det gott om hjälp i Accessibility menyerna. Slowmotion, autoaim på alla möjliga sätt osv.
Vilket gjorde frustrationen lite mer hanterbar. Eftersom det som i ettan är ont om ammo, funkar det dåligt att sätta 10 skott i väggen per fiende.
Som många andra nämnt är andra halvan svagare, inte just på vad det är, men att det är för långt i mitt tycke. Förstår vad de vill med den delen, men hade räckt med 50% av det.
Jag var smått förstörd efter slutet och satt närmre 30min och bara tittade in i tomhet.
Det krävs ett öppet sinne, det är inget standardupplägg på spel, det är ett modigt drag av ND och det funkar, iallfall på mig.
Efter några dagars processande av storyn, så får det 9/10 från mig. Men på det stora hela tillsammans med ettan är det helt klart det spel/story som betyder mest för mig och är tveksam att något kommer komma i närheten.
En tanke slog mig, kan ju vara en avsiktlig spoiler
Vad den nu än må vara.
T.ex som Med TLOU 1 (Spoiler om nu någon missat ettan)
De sa att man inte kommer spela som Ellie...
Känns som en väldigt passionerad remaster iallfall, kudos till att de försöker!
Nice med extramaterial!
Helgen räddad med resultatanalyser i Excel för Calle då
Ingen fråga om Fragzone Fredag!?
Men keep it up, ingen spelhelg utan den obligatoriska avsparken från er
Jag kanske är trög, men jag förstår inte damage systemet, och procentsatserna som anges vid olika perks och passives.
T.ex för Havoc Orb finns en perk som ger "One additional projectile & -170% damage".
Vadå minus 170%... kommer jag heala motståndarna istället eftersom jag blir av med all damage, och 70% till....?
Naturligtvis blir det väl inte så.. men jag har ingen aning hur de menar om det ens är värt investeringen.
I övrigt ett trevlig spel, men inget som direkt driver en efter storyn är avklarad.
Grinda city management var ganska enformigt.
Om den röda lådan "Inkommande fiber" har inbyggd router, stäng av DHCP i båda dina andra routers, så de inte tilldelar massa adresser, och ange statisk IP på båda routers så du kommer åt dem. T.ex 192.168.0.2 på #1 och 192.168.0.3 på #2 (för att undvika kollision med huvudroutern)
(För att komma åt Router #1 och ställa in IP och stänga av DHCP, anslut den direkt till en dator. Får du automatisk IP direkt då, så är DHCP aktiverat)
Nu har jag bara kört solo.. men tog tag i detta efter vinden vände för betygen på steam sedan ett gäng uppdateringar.
Måste ändå säga att jag är väldigt positiv överraskad av stämningen de fått till.
Just att vara ensam, utelämnad och inte ha en aning vad som hänt.
Jag fick "Den blomstertid" (Filmen) känsla av det hela. Att det är svensk miljö får det nog att vara lite mer "verkligt" om man kan säga så. "Hits closer to home".
Vid många tillfällen har jag imponerats. Inte minst av den välgjorda sound-designen. T.ex Första gången man stöter på en Tank, med steg som får skrivbordet att skaka.
Eller avfyra en hagelbrakare som bara av rena ljudet får en att vilja använda den mer.
Och "lätena" från maskinerna orsakar gåshud i många fall.
För att gnälla lite då...
Det som är lite synd är att storyn bara lämnas i små smulor längst vägen. Jag tycker dock att storyn är bra (av det som finns) och hade önskat en lite bredare leverans, som inte kastar ur en ur inlevelsen stundvis. Ibland är det en del fifflande med mission-items som är svåra att hitta igen, då de hamnar längst ner i menyer av färdiga uppdrag, just när det är t.ex en journal eller något som avslutar uppdraget, då får man inte upp den smidigt (som ofta innehåller relevant info till storyn).
Som någon nämnde, lite mer variation av bilmodeller och hus-templates hade absolut inte skadat, och borde inte ta jättemånga timmar att dona till.
Samt inventorysystemet kan behöva lite polering.
Annars är bandesignen helt okej, stundtals bidrar även till att man vill utforska allt av underjordiska bunkrar när det närmar sig förklaringarna av händelsen.
På det stora hela, tummen upp till Avalanche, de har absolut stor potential med konceptet.
Fredagskvällen räddad!
FYI "Videons ägare har inaktiverat uppspelning på andra webbplatser."
Bör inte tappa några tittare, bara ett klick bort. Men just so u know
Tack för tipsen
Just att man inte kan flytta patienter mellan rummen var lite konstigt, då det gick i Theme Hospital. Eller så är jag bara blind, men tycker jag försökt på alla möjliga sätt
Är det någon som vet om Diagnostic skillen stackar med General Practice (och därav ökar effektiviteten i GP office), eller Diagnostic gäller endast för andra diagnos rum än just GP?
FZ - För data - i tiden
Gillade helt klart "FZ - Själva modermodemet sedan 1996"